Asfalt, sníh, led – Toyota ladí formu na Rallye Monte-Carlo

Letošní sezóna světového rallyového šampionátu FIA startuje už tento víkend. A to hned jedním z nejnáročnějších podniků celého roku, proslulou Rallye Monte-Carlo. Chystá se na ni i tovární tým Toyoty.

Tým Toyota Gazoo Racing WRT ve složení Ott Tänak, Jari-Matti Latvala a letos poprvé Kris Meeke bude usilovat o co nejúspěšnější start v rámci obhajoby titulu mistra světa mezi továrními týmy, který Toyota získala v roce 2018. Kromě obhajoby týmového titulu by tým jistě rád získal i titul mezi jezdci. Nakonec loni k tomu neměl daleko. Už úvodní podnik sezony tak bude důležitý pro zisk cenných bodů.

„Již se nemohu dočkat, až zahájím to, co je pro mne vlastně novým začátkem – s novým týmem, novým vozem, a dokonce i s novým navigátorem. To, čeho tým v loňské sezóně dokázal, zejména v druhé polovině roku, mi dodává ohromnou důvěru ve vůz, za jehož volantem pojedu. Když jsem s tímto vozem měl možnost jet poprvé, udělal na mne ohromný dojem, co všechno dokáže. Stále se však učím, takže si pro Rallye Monte-Carlo nedávám žádné velké cíle. Mojí nejbližší prioritou je jednoduše vychutnat si opět jízdu, a Monte je zcela jistě podnikem, který se mi v minulosti líbil,“ prohlásilKris Meeke, nováček v týmu Toyoty.

[the_ad_group id=“21″]

Rallye Monte-Carlo je notoricky známé pro své obtížné a proměnlivé klimatické podmínky, které mohou kolísat od suchého asfaltu až po sníh a led, často i během jediné rychlostní zkoušky. Správná volba obutí je proto během této rallye naprosto klíčová – jezdci spoléhají na tzv. ledové špiony, monitorující stav tratě a následně podávající informace o aktuálních podmínkách.

Větší část podniku proběhne v okolí francouzského města Gap, kde se usídlí servisní park a odkud ve čtvrtek večer jezdci vyrazí na trať před úvodní dvojicí nočních rychlostních zkoušek, které mohou zápolení hned zpočátku zkomplikovat. Pátek je nejdelším dnem rallye se dvěma průjezdy tří rychlostních zkoušek jihozápadně od města Gap.

V sobotu čekají posádky dvě rychlostní zkoušky, v obou případech absolvované dvakrát, a následně se týmy vydají na delší přejezd do Monaka na nedělní akci, která zahrnuje dvojici opakovaných rychlostních zkoušek v okolních horách, včetně legendárního Col de Turini.

„Před zahájením této nové sezóny cítíme ohromné napětí. Změnili jsme naši jezdeckou sestavu, do které přibyl Kris, ale velké změny nastaly i u jiných týmů, takže bude hodně zajímavé sledovat, jak se to na Monte Carlo vyvine. Je to samozřejmě dost ožehavý podnik hned na úvod sezóny, ale naši jezdci tam již získali hodně zkušeností. To je možná vůbec nejdůležitější věcí, protože největších úspěchů jsem tam dosáhl až v posledních letech mé závodní kariéry. Jako tým tam vyrážíme optimisticky naladěni: Ott se oproti loňsku se svým vozem velmi dobře sžil; Jari-Matti měl vloni skutečně výborný závěr sezóny a Kris si na tým i na nový vůz okamžitě zvykl,“ zhodnotil situaci před legendárním monte Tommi Mäkinen, šéf týmu.