Audi RS e-tron GT Prototyp povede startovní pole ve Spa

Audi představuje na závodním okruhu v Belgii prototyp elektromobilu, který by se mohl stát základem pro „závodní“ vůz s elektropohonem. Předtím, než dá startovní vlajka v sobotu v 15:30 h pokyn ke startu vytrvalostního závodu 24h Spa, povede Audi RS e-tron GT Prototyp startovní pole do zahřívacího kola. Pak ale vyklidí prostor skutečným závoďákům.

„Fascinující Audi RS e-tron GT Prototyp je ideálním základem pro perspektivní koncept závodů GT s elektrifikovanými pohony, který ohlásila společnost Stéphane Ratel Organization pod názvem GTX World Tour,“ říká Chris Reinke, vedoucí oddělení Audi Sport customer racing. Tento seriál bude zastřešovat multidisciplinární soutěže pro různé alternativní pohony. Pravidla jsou koncipována tak, že se jejich vítězem stane vždy nejrychlejší a současně nejhospodárnější automobil.

„Audi RS e-tron GT Prototyp je prvním vysokovýkonným elektromobilem Audi a další ikonou v portfoliu modelů RS,“ říká Rolf Michl, ředitel prodeje a marketingu ve společnosti Audi Sport. Zatímco automobilka vidí v Audi RS e-tron GT Prototypu zářnou budoucnost motoristického sportu, drtivá většina fanoušků rychlých kol to vidí jinak. Elektromobil oko diváka zkrátka nikdy nepotěší ani z půlky tak, jako vůz se spalovacím motorem, jehož burácení protíná vzduch na tratí i daleko od ní.

Nicméně Audi RS e-tron GT Prototyp poskytuje výhled na další varianty první výhradně elektromobilové modelové řady Audi, která sjíždí z montážní linky v Německu. Děje se tak v manufaktuře Audi Böllinger Höfe výrobního závodu Neckarsulm. Malosériová výroba, v níž dosud vznikají vozy Audi R8, byla pro nový model rozšířena, modernizována a optimalizována. Integrovaná montáž dvou modelů se zcela odlišnými technologiemi pohonu na jedné lince je v rámci koncernu Volkswagen jedinečná.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.