Autoklub Peugeot Rally Talent: ohlédnutí za bohemkou

Parádní úspěch v podobě třetího místa ve dvoukolkách a stejné pozice ve třídě 6 zaznamenala při 43. Rally Bohemia posádka Autoklub Peugeot Rally Talentu ve složení Filip Mareš – Jan Hloušek.

Sehranou dvojici čekal v okolí Mladé Boleslavi start na domácí půdě. I přesto, že harmonogram závodu čítal nezvykle pouze osm měřených úseků, nečekalo na Filipa s Honzou nic snadného. Zvláště pak první den si se závodníky počasí opravdu pohrálo a boj s konkurencí o přední místa v našlapané kategorii nebyl v žádném případě jednoduchý.

„Přípravě na Rally Bohemia jsme podřídili opravdu vše a osobně jsem věřil, že bychom se mohli zapojit do hry o vítězství. Díky proměnlivému počasí byl závod už od startu velmi náročný, nejen na správnou volbu pneumatik. V cestě za lepším výsledkem nám tentokrát stálo hned několik faktorů, včetně mých jezdeckých chyb. Po vyhrané RZ1, jsem totiž hned na dvojce dal zabrat brzdové soustavě více, než by bylo zdrávo, a závěrečnou třetinu RZ přes obávaný Navarov, jsme absolvovali takřka bez brzd. I přesto jsme na vložce zajeli druhý čas a stejnou pozici drželi také v průběžném pořadí, jen s malou ztrátou na čelo. V opakovaném průjezdu náročnou zkouškou ale naši soupeři ukázali své kvality a před koncem etapy nám odskočili větším rozdílem,“ líčí vývoj závodu Filip Mareš.

[the_ad_group id=“21″]

„Moc jsme se těšili na dlouhou a krásnou RZ Radostín. V prvním průjezdu nás ale nejprve zbrzdilo dvojí vyhýbání havarovanému vozu, následně jsme absolvovali několik kilometrů za jedním ze soupeřů, a když jsem k tomu před cílem přidal ještě probrzdění odbočky, vzešel z toho propad na třetí příčku. Ani ve druhém průjezdu jsme nebyli ušetřeni od nuceného zpomalení, když jsme pouštěli pozdějšího absolutního vítěze RZ,“ pokračoval v popisu nedělních patálií jezdec Peugeotu 208 R2.

Hodnocení závodu pohledem posádky uzavírá spolujezdec Jan Hloušek: „I přesto, že jsme před startem domácího závodu očekávali trochu více, vidíme naše účinkování na bohemce jednoznačně pozitivně. Krom velmi slušné porce bodů, si ze závodu odnášíme také mnoho cenných zkušeností, zejména z dlouhých RZ. Ta s názvem Radostín, měřící více než 30 km, pro nás byla opravdu velkou výzvou a jsem rád, že i přes její náročnost jsme si ověřili, že se v budoucnu podobně dlouhých úseků nemusíme obávat. Chtěl bych za naši posádku také vyjádřit respekt k rychlosti soupeřů. Jsme nadšení z toho, v jaké konkurenci letos závodíme a i přesto, že jsme na Rally Bohemia netahali za ten úplně nejdelší konec, neházíme flintu do žita a už teď se těšíme na další porovnání. Dále bych chtěl poděkovat Filipovi za perfektní spolupráci a všem, kteří nás podporují, stojí za námi a velkou měrou se tak podílí na našich výsledcích.“

Mohlo by vás zajímat

I.S.R. Racing bojoval na Nürburgringu
I.S.R. Racing bojoval na Nürburgringu
Rallyecross: peugeotům se ve Švédsku dařilo
Rallyecross: peugeotům se ve Švédsku dařilo
Formule E: je dobojováno
Formule E: je dobojováno