Azory pro Ford, Peugeot 208 T16 těsně druhý

Na Azorech vyhrál domácí Sousa s Fiestou RRC. Jezdec Peugeot Rally Academy Kevin Abbring dojel jen o několik málo vteřin na druhém místě a vůz 208 T16 se díky němu v této sezóně opět ocitnul na stupních vítězů.

Posádka Craig Breen-Scott Martin, která přijela na Azory celkově na druhém místě, se hned po startu ujala vedení. Vůz 208 T16 vyhrál prvních 9 rychlostních zkoušek, když museli jeho hlavní sokové Kajetanowicz (Ford Fiesta R5) a Moura (Ford Fiesta R5) soutěž opustit poté, co přišli o kolo. V této chvíli Breen o něco málo vedl před Abbringem. Po 9. rychlostní zkoušce před koncem prvního dne však musel Craig Breen odstoupit. Z dosud nezjištěných důvodů došlo po zastavení v časové kontrole ke spálení cívky a motor se nepodařilo znovu nastartovat.

Vítěz poháru 208 Rally Cup 2013 se tak octnul zpět na vedoucí pozici. Kevina Abbringa, který převzal štafetu od svého týmového kolegy, však zastavila 10. rychlostní zkouška, během níž zřejmě kámen způsobil přetržení řemene čerpadla posilovače řízení. Abbring, který byl nucen jet poslední dvě rychlostní zkoušky bez posilovače řízení, přišel o více než 45 vteřin náskoku a skončil v první den 6 vteřin za svým přímým soupeřem Sousou. K těmto 6 vteřinám se přidalo 10 trestných vteřin kvůli minutovému zpoždění při příjezdu do servisní zóny kvůli výměně řemene na okraji silnice. Po páteční opravě vozu se Kevin se spolujezdcem Sébastienem vydali i v sobotu na úzké vlnící se silnice, které jsou pro azorskou rallye typické, a pokračovali v bitvě o vítězství.

Kevinu Abbringovi se nejprve podařilo dohnat 16vteřinový náskok svého soupeře, ale pak se ve 13. RZ dopustil dvou drobných chyb a opět začal ztrácet. Do dalších rychlostních zkoušek se pustil s rozhodnutím, že musí výsledek zvrátit a v 15. a 16. rychlostní zkoušce se opět dotáhl na pouhých 5 vteřin za vedoucího Sousu. To mu však bohužel na nejvyšší stupeň nestačilo. Po závěrečné rychlostní zkoušce z toho bylo krásné celkové druhé místo (se ztrátou pouhých 6,2 vteřiny). Jeho výkon byl také odměněn oceněním „Colin McRae Flat Out Trophy“.

Dařilo se také vítězi juniorského poháru 208 Rally Cup 2013, kterým je Stéphane Lefebvre. Ten za odměnu získal účast ve čtyřech závodech letošního mistrovství FIA ERC 2WD. Za volantem Peugeotu 208 R2 rozhodně nezklamal. Benjamínek týmu Peugeot Rally Academy, který se závodu zúčastnil v juniorské kategorii, nedal svým soupeřům žádnou šanci. Dokonce ani defekt pneumatiky 1 km před cílem osmé rychlostní zkoušky ho nezastavil. Po první dnu vedl Stéphane Lefebvre rallye s náskokem více než 1 minuty a 36 vteřin před Finem Immonemem a dokonce dosáhl 8. nejlepšího času ze všech závodníků.

Během druhého dne se svým spolujezdcem Thomasem Duboisem pokračoval ve stejném tempu a doslova své soupeře knokautoval. Jejich sebejistý výkon, během kterého nedali svým soupeřům v žádné rychlostní zkoušce šanci, jim vynesl na Azorské rally skvělý výsledek. Lefebvre dosáhl na Azorských ostrovech bezpochyby jednoho ze svých nejpřesvědčivějších vítězství, když druhému jezdci třídy ERC 2WD domácímu Monizovi se znatelně silnějším Citroënem DS3 R3T nadělil přes 1,51 minuty a celkově dokončil na 10. místě.

Soutěž se nevydařila české posádce Jan Černý-Pavel Kohout. Jejich Peugeot 208 R2 šel přes střechu a závod nedokončili. Naštěstí to odnesly jen plechy. Odstoupil i Orsák s Fabií S2000, kterého zradilo zavěšení. Antonín Tlusťák a Jak Škaloud se Škodou Fabia S2000 dojeli na pěkném osmém místě, třináctá příčka patří další české posádce Hudec-Picka s Mitsubishi Lancer EVO IX.