Citroën hodlá ve Walesu pokračovat v útoku

Povzbuzený nedávným double v Turecku a plný sebevědomí se chystá Citroën Total World Rally Team na Wales Rally GB. Sébastien Ogier – Julien Ingrassia a Esapekka Lappi – Janne Ferm, kteří zde loni dojeli první a třetí, chtějí být na čele i tentokrát a posunout se v celkovém hodnocení mistrovství světa.

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia zvýšili v loňském ročníku počet jejich vítězství na pět (2013, 2014, 2015, 2016 a 2018) a předběhli Hannu Mikkolu a Pettera Solberga se čtyřmi prvenstvími a mají tak k britské soutěži opravdu zvláštní vztah. Bylo to právě na ostrovech, kde tento pár absolvoval svůj debut ve WRC na konci roku 2008 v C4, když už v tu dobu měli zajištěný světový titul mezi juniory na voze C2 Super 1600. Blýskli se dokonce vedením v soutěži po vyhrané zahajovací rychlostní zkoušce a vydrželo jim až do RZ 5.

Stejnou energii budou chtít bezpochyby vydat také s C3 WRC v tomto roce. Tentokrát budou na trať vyjíždět jako druzí, což se ale nejeví jako největší handicap. Podmínky se na blátivých cestách Walesu budou zhoršovat s narůstajícím počtem projetých vozů. A tak se šestinásobní mistři světa soustředí na to, aby vytěžili maximum z jejich pozice ke snížení ztráty v aktuálním pořadí světového šampionátu.

[the_ad_group id=“21″]

V rallye, na které se tolik dařilo spoustě jejich krajanů, se Esapekka Lappi a Jenne Ferm také neztratili, když tu v roce 2016 vyhráli třídu WRC2 hned při jejich prvním startu. Finové zde dopadli ještě lépe v loňské sezoně, kdy skončili třetí celkově, vyhráli dvě rychlostní zkoušky a dokonale předvedli své schopnosti.

Nepřekvapuje, že do tohoto ročníku vstupují s velkými šancemi na velmi dobrý výsledek, zejména díky tomu, že se v poslední době s C3 WRC skvěle sžili a předvedli vynikající výkony ve Finsku a Turecku. Jejich osmá pozice v celkovém hodnocení šampionátu sice nemusí být pro startovní pozici ideální v případě, že bude pršet, nicméně by si měli udržet jejich dobrou formu posledních týdnů.

Citroën Total World Rally Team by měl těžit z třídenního předstartovního testování ve Walesu, během něhož se adaptovalo nastavení C3 WRC na místní podmínky. Tradiční čtvrteční shakedown byl samozřejmě příležitostí k finálnímu doladění posledních detailů.

„Sébastien startuje jako druhý, Esapekka jako osmý, takže bude-li pršet, nebudeme mít všechna vejce v jednom košíku. Nicméně cíl je pro oba stejný – vytěžit ze svých pozic maximum a vylepšit postavení v mistrovství světa. Sébastien už ve Walesu bojoval mnohokrát, má spoustu zkušeností a vidí odlišnosti, zatímco Esapekka prokázal své schopnosti přizpůsobit se, což ho vyneslo na třetí příčku v loňském ročníku. Myslím, že jsme dobře vyzbrojeni k tomu, abychom přivezli velmi dobrý výsledek. Zvláště poté, co jsme absolvovali velmi dobré testování s C3 WRC,“ prohlásil Pierre Budar, šéf Citroën Racing Teamu.

Klíčová čísla
– 22 měřených úseků na celkem 309,76 km
– 151,24 km rychlostních zkoušek je na programu v sobotu bez možnosti servisu
– 3 celková vítězství pro Citroën na Wales Rally GB s vozem C4 WRC v letech 2008 až 2010

Profil Wales Rally GB
Podnik často provázejí zrádné povětrnostní podmínky – déšť a mlha k Walesu v tomto ročním období patří, přilnavost na místních cestách je proměnlivá a nepředvídatelná, takže tato rallye představuje každoročně ohromnou výzvu. Je to také jedna z mála rallye, která má rychlostní zkoušky za tmy, a tak přijdou vhod přídavné reflektory.

Vše nasvědčuje tomu, že rozhodujícím dnem víkendu bude sobota s bezkonkurenční kilometráží testů (151,24) pouze s poledním servisem pro výměnu pneumatik a bez jiné možnosti servisu. Posádky a týmy tak musí krotit předčasný optimismus na téma spolehlivost, která může být během druhého dne klíčová. Naproti tomu je nedělní etapa sprintem k cíli jen s 38,42 kilometry a krátkými rychlostními zkouškami.

Kromě nové superspeciálky v Oulton Parku (3,58 km), tento rok přibude úvodní Colwyn Bay RZ (2,40 km), která se jede exkluzivně jen na asfaltu. Zbytek itineráře je více méně důvěrně známý s několika rychlostními zkouškami, které se jedou v opačném gardu oproti loňsku a některé jsou nové.

Program rallye

PÁTEK 4. ŘÍJNA
6:10 Start a asistence A (Llandudno–17’)
7:18 RZ 2 – Elsi 1 (11,65 km)
7:46 RZ 3 – Penmachno 1 (16,19 km)
9:56 RZ 4 – Dyfnant 1 (19,36 km)
10:53 RZ 5 – Aberhirnant 1 (10,26 km)
13:07 Asistence B (Llandudno – 42’)
14:40 RZ 6 – Elsi 2 (11,65 km)
15:08 RZ 7 – Penmachno 2 (16,19 km)
15:57 RZ 8 – Slate Moutain (1,60 km)
18:11 RZ 9 – Dyfnant 2 (19,36 km)
19:08 RZ 10 – Aberhirnant 2 (10,26 km)
21:11 Flexi asistence C (Llandudno – 47′)

SOBOTA 5. ŘÍJNA
5:40 Start a asistence D (Llandudno – 17’)
8:06 RZ 11 – Dyfi 1 (25,86 km)
10:08 RZ 12 – Myherin 1 (22,91 km)
11:02 RZ 13 – Sweet Lamb Hafren 1 (25,65 km)
12:18 Zóna výměny pneu (Newtown – 15′)
14:08 RZ 14 – Myherin 2 (22,91 km)
15:02 RZ 15 – Sweet Lamb Hafren 2 (25,65 km)
16:19 RZ 16 – Dyfi 2 (25,86 km)
19:13 RZ 17 – Colwyn Bay (2,40 km)
19:49 Flexi asistence E (Llandudno – 47’)

NEDĚLE 6. ŘÍJNA
6:00 Start a asistence F (Llandudno – 17’)
7:28 RZ 18 – Alwen 1 (10,41 km)
8:08 RZ 19 – Brenig 1 (6,43 km)
9:26 RZ 20 – Great Orme (4,74 km)
9:42 Asistence G (Llandudno – 17’)
11:10 RZ 21 – Alwen 2 (10,41 km)
12:18 RZ 22 – Brenig 2 Power Stage (6,43 km)
13:32 Cíl (Llandudno)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.