Citroën Trophy má za sebou další klání

Součástí víkendové Rally Bohemia bylo také další kolo Citroën Total Michelin Trophy CZ 2015. Posádka Smékal-Hýbnerová získala 1. místo v poháru CTM Trophy i celkové prvenství mezi vozy s pohonem dvou kol.

Ve startovní listině Rally Bohemia se objevila kompletní současná modelová řada Citroënu Racing, od speciálu DS 3 R5 (tř. 2), přes DS 3 R3T MAX, DS 3 R3T (tř. 5), C2 R2 MAX (tř. 6) a DS 3 R1B (tř. 9). Samozřejmě šance na vítězství má v současném nabitém českém mistrovství jen specifikace R5, tedy tandem Miroslav Jakeš – Jaroslav Novák, startující za zlínský Gemini Clinic Rally Team.

Bohužel valašský tandem podruhé v řadě cíl Rally Bohemia nespatřil. Navíc posádka odstoupila v podstatě na stejném místě jako v loňském roce, tentokrát v průběhu RZ2, když se vložka jela v opačném pořadí. Na vině byl poškozený tlumič.

Chloubou značkového CTM Trophy 2015 je třída 5. V každém letošním závodě MČR stál vůz Citroën DS 3 R3T na nejvyšším stupínku. Ve dvou případech Ondřej Bisaha, jednou Egon Smékal. A po Bohemii jsou jejich statistiky srovnány. Ondřej Bisaha (DS 3 R3T MAX) doplatil hned v úvodu závodu na defekt pneumatiky a nakonec obsadil v konečném pořadí třídy 5 čtvrté místo. Náplastí pro Bisahu s Pížou bylo alespoň vítězství v dílčí klasifikaci druhé etapy.
[the_ad_group id=“21″]
„Zřejmě kvůli špatnému ventilku nám ve druhém testu ušla pneumatika, a když jsme kolo měnili, tak jsem vyndal rezervu z kufru a než jsem se nadál, tak jsem viděl, jak pádí ze stráně dolů. Běželi jsme za ní a i kvůli tomu jsme přezouvali přes čtyři a půl minuty. A to je strašně moc. Poté jsme se otřepali a náš výkon šel postupně nahoru,“ popsal smolný okamžik Ondřej Bisaha.

Naopak úřadující šampion „dvoukolek“ Egon Smékal zvládl Bohemii bez jediného zaváhání. „Bohemia se nám líbila, soutěži přálo počasí a i kvůli tomu se dalo očekávat vysoké tempo od začátku. A to se potvrdilo. Jenže na něj naši soupeři brzy doplatili a my jsme zůstali na čele osamoceni. Pak jsme si vedení pohlídali až do cíle. Chtěli jsme vyhrát i druhou etapu, ale to se nepodařilo, Ondra byl na Mladoboleslavsku rychlejší. Soutěž jsme odjeli bez zásadních problémů, za což musím poděkovat týmu, skvělou práci odvedla i Monika v roli spolujezdkyně. Přesto mě hodně rozlítila situace při druhém průjezdu testu Šumburk, kdy na cestě zůstaly vyfrézované schody a mnoho aut na to doplatilo defektem nebo poškozením disků. Přece jen by se nad takovými věcmi měl někdo zamyslet. Vždyť vložku chvíli před námi projížděl bezpečnostní delegát, mohli jsme tak být o nebezpečnosti tohoto místa na startu informováni. Nyní budeme vše směřovat ke startu na Barum rally, v rámci přípravy se objevíme na obou sprintech ve Vyškově i Pačejově,“ okomentoval průběh Bohemie Egon Smékal.

Mohlo by vás zajímat

edaTocnaPerex
Závody automobilů do vrchu se vrátily na Točnou
fabiaR5polskoIlu
Fabia R5 poprvé vítězí v MS WRC2
wtcc_portoPerex
Další závod WTCC ovládl Citroën