Citroën zaznamenal double a je zpátky v boji o titul

Spolehlivost a rychlost vozů C3 WRC dovedla posádky Sébastien Ogier – Julien Ingrassia a Esapekka Lappi – Janne Ferm k velkolepému úspěchu – prvním dvěma místům v cíli Rally Turecko. Francouzská posádka se tak vrátila zpátky do hry o titul mistrů světa jezdců.

Na závěrečných 38,62 km nedělní etapy byla taktika Citroën Total World Rally Teamu jasná. Esapekka Lappi a Janne Ferm měli udržovat solidní rychlost, aby si zabezpečili druhé místo a vyhnuli se riziku nedokončení soutěže. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia se spoléhali na svůj rozpis RZ Marmaris (7,05 km), zahajovacím rychlostní zkoušky dne, který byl současně plánován jako závěrečná RZ. Museli šetřit pneumatiky, aby v dalších dvou rychlostních zkouškách mohli jet naplno a na závěrečném testu pak ještě měli šanci na několik bonusových bodů.

Posádky Citroënu držely plán, který mířil na double na prvních dvou příčkách. K tomu Sébastien Ogier a Julien Ingrassia přidali navíc tři extra body za třetí nejrychlejší čas na Power Stage. Umístění na prvních dvou místech je pro Citroën Total World Rally Team prvním double od roku 2015 na Rally Argentina a současně je třetím vítězstvím týmu v sezoně po Monte Carlu a Mexiku. Rovněž se jedná o deváté a desáté umístění na stupních vítězů v tomto roce.

[the_ad_group id=“21″]

Je to jasný signál, že tým je díky rychlé a robustní C3 WRC zpět mezi nejlepšími a podtrhuje jeho rozhodnutí bojovat v šampionátu až do konce. Výsledek je jistě vynikající zprávou pro Sébastiena Ogiera a Juliena Ingrassiu, kteří se vrátili na druhou příčku celkového pořadí šampionátu jen s odstupem 17 bodů za vedoucím závodníkem. Ve zbývajících startech roku je v sázce možnost získat ještě 90 bodů.

V pátek neodstartovali Sébastien a Julien příliš šťastně. Vyráželi jako třetí, ale šest kilometrů před cílem zahajovací rychlostní zkoušky prorazili pneumatiku. Nicméně na další rychlostní zkoušce se vrátili na třetí místo, aby první den programu končili už na druhé pozici se ztrátou 17,7 sekundy za týmovými kolegy, kteří zajeli dva nejrychlejší časy po sobě. Výtečná volba pneumatik pro sobotní ráno ve velmi horkých podmínkách je dovedla k první vyhrané rychlostní zkoušce víkendu na Yesilbelde (33 km).

Své soupeře tu zanechali nejméně minutu v odstupu. Jejich další taktika se točila kolem eliminace rizika a držení kontrolované rychlosti. I tak ale zaznamenali druhý nejlepší čas na druhém průjezdu Yesilbelde a dostali se do celkového vedení. V neděli ráno už drželi všechny trumfy pro jejich třetí vítězství s C3 WRC a případně sedmé pódium v roce 2019.

Esapekka Lappi a Jenne Ferm první den startovali z deváté pozice a na druhé rychlostní zkoušce zajeli druhý nejrychlejší čas. Na další rychlostní zkoušce už byli nejrychlejší a dostali se do celkového vedení. Finská posádka se v Citroënu cítila jako doma, vyzařoval z nich klid a soustředění i přesto, že startovní pozice na páteční odpolední smyčky byla vzhledem k hrubému povrchu nevýhodou.

Navíc neměli ideální pneumatiky pro deštivé podmínky, které až přišly v závěru pátečního programu. I tak přidali dvě vyhrané rychlostní zkoušky a vedli celou rallye až do RZ 12, kde přenechali první pozici týmovým kolegům. Před finálovou etapou po menších problémech zamířili k jejich třetímu pódiu sezony po druhých místech ve Švédsku a Finsku.

„Opravdu jsme toto vítězství potřebovali, abychom měli šanci dál bojovat v šampionátu a jsem rád, že jsem mohl dát celému týmu takový dárek za tento víkend. Věděli jsme, že na takovéto rallye se může přihodit leccos, povrch je opravdu drsný, ale podařilo se nám vyhnout se problémům díky chytrosti. Takový úspěch je velkou morální podporou pro každého až do konce sezony. Všichni si uvědomujeme, že teď musíme opravdu tvrdě zapracovat. Vychutnáme si vítězství, ale hned se musíme vrátit k práci,“ prohlásil Sébastien Ogier, vítězný jezdec.

VÝSLEDKY TURECKÉ RALLYE
1. Ogier / Ingrassia (Citroën C3 WRC) 3:50:12.1
2. Lappi / Ferm (Citroën C3 WRC) +34.7
3. Mikkelsen / Jaeger (Hyundai i20 WRC) +1:04.5
4. Suninen / Lehtinen (Ford Fiesta WRC) +1:35.1
5. Sordo / Del Barrio (Hyundai i20 WRC) +2:25.9
6. Latvala / Anttila (Toyota Yaris WRC) +2:59.1
7. Meeke / Marshall (Toyota Yaris WRC) +3:53.3
8. Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +5:34.8
9. Tidemand / Floene (Ford Fiesta WRC) +7:22.9

MISTROVSTVÍ SVĚTA WRC – POŘADÍ JEZDCŮ
1. Ott Tänak – 210 bodů
2. Sébastien Ogier – 193 bodů
3. Thierry Neuville – 180 bodů
4. Andreas Mikkelsen – 94 bodů
5. Kris Meeke – 86 bodů
6. Jari-Matti Latvala – 84 bodů
7. Teemu Suninen – 83 bodů
8. Esapekka Lappi – 80 bodů
9. Elfyn Evans – 78 bodů
10. Dani Sordo – 72 bodů

MISTROVSTVÍ SVĚTA WRC – POHÁR KONSTRUKTÉRŮ
1. Hyundai WRT – 314 bodů
2. Toyota Gazoo Racing – 295 bodů
3. Citroën Total WRT – 259 bodů
4. M-Sport Ford WRT – 184 bodů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.