Enge zazářil na Star Rally Historic

Co se liberecké posádce nepodařilo v okolí Pačejova, vynahradili si na Zlínsku, kde byla součástí Barum Rally XI. Star Rally Historic. A co víc, Tomáši Engemu, vedle kterého usedla do rodinné Škody 130LR opět jeho sestra Lucie, se podařilo extrémně náročnou soutěž dokončit na absolutním druhém místě a prvním v kategorii.

Snad jen na legendární Rally Monte Carlo můžete zažít takovou atmosféru, jaká každý rok panuje na bezmála desetikilometrové večerní městské rychlostní zkoušce ve Zlíně. Desetitisíce příznivců na jednom místě, křik a nadšení fanoušků rallye tak velké, že jej všechny posádky vnímají dokonce i ve voze skrze zvuk motoru, helmu a interkom. To platí pro posádky soudobých i historických vozů. Taková je každoroční Barum rallye, ale i přidružená Star Rally, vypsaná pro historické automobily.

V případě Star Rally Historic pak fanoušci zvyšují podporu v okamžiku, kdy se na start postaví startovní číslo 6 – Tomáš Enge s Luckou Engovou a vozem Škoda 130LR. Nejen jezdcovy zkušenosti, ale i fandění lidí kolem trati letos hnalo „stotřicítku“ vpřed, což přineslo vítězství v první rychlostní zkoušce v absolutní klasifikaci Star Rally s více než dvanáctisekundovým náskokem. Za Engem končí místní favorit Vlastimil Neumann s Fordem Escort RS Cosworth.

[the_ad_group id=“21″]

„Páteční městská rychlostní zkouška z našeho pohledu dopadla nejlépe, jak mohla. Možná hrálo roli to, že jsem se zde cítil jako ryba ve vodě. Byla by ostuda, kdybych na okruhové RZ skončil někde vzadu. Co mne ale zaručeně dostalo, byla skvělá atmosféra. Tolik příznivců na jednom místě se jen tak nevidí. Chvílemi jsem si připadal, jako kdyby se tady jel závod formule 1,“ vyjádřil poklonu příznivcům rallye Tomáš Enge.

Na superspeciálkách se ale rallye nevyhrává, a tak to pravé ořechové mělo přijít v sobotu, na sedmi rychlostních zkouškách. To vše ještě umocnilo počasí, které si postavilo hlavu. I tak ale po první sekci dokázal Enge první místo absolutně udržet, s náskokem více než jedenácti sekund.

Vše ale rozhodla nejdelší kudlovická RZ, kde využil Neumann znalostí zdejších tratí, pohonu všech kol a vyššího výkonu, a zavelel k útoku. Liberecká dvojice zde zajela sice až třetí čas, i tak si ale udržela druhé místo celkově.

„Potvrdily se předzávodní prognózy, a nejen ve Zlíně, ale i blízkém okolí se měnilo počasí jako na běžícím páse. Většina rychlostních zkoušek byla na mokrém povrchu. Vzhledem k tomu, že na některých místech to klouže i za sucha, tak si asi dokážete představit, jaké to musí být za mokra, a navíc se zadokolkou. Podobné podmínky mám ale rád. Navíc jsme neudělali závažnější chybu, což byla za dané situace priorita. Dařilo se nám zajíždět i rychlé časy, když jsme hned na čtyřech RZ vyhráli,“ zářil štěstím liberecký jezdec.

V závěrečné sekci ovládl Tomáš Enge hned dvě rychlostní zkoušky a snažil se ještě na jezdce Escortu zaútočit. V cíli mu chybělo necelých devatenáct sekund, což je vzhledem k bezmála stokilometrové trati rychlostních zkoušek vynikající výsledek. Vzhledem k tomu, že se jednalo teprve o druhý ostrý start s tímto vozem, pokud pomineme Pražský Rallysprint, je škoda, že se Tomáš Enge nemůže účastnit historického šampionátu pravidelně.

„Uvažujeme, že bychom se zúčastnili některého z volných podniků. S čím pojedeme, to zůstává zahaleno tajemstvím. Nejen divákům, ale i mne. Poslední dva podniky šampionátu historiků ale nestihneme, to vím jistě. Mám pracovní povinnosti u týmu Reiter Engineering, což pro mne zůstává prioritou. Nicméně návrat na rychlostní zkoušky se mi zalíbil natolik, že jakmile bude prostor, tak se rád opět svezu. Tedy pokud mi taťka půjčí svoji eLeRu a moji sestru Lucku,“ poděkoval jezdec.