Goodyear připraven na blížící se start Le Mans

Nadcházející 89. ročník závodu 24 hodin Le Mans je jako vždy jedním z nejprestižnějších vytrvalostních závodů světa, kromě toho bude tentokrát představovat také mimořádně důležitou událost v kalendáři výrobce pneumatik Goodyear. Poté, co se značka stala výhradním dodavatelem pneumatik pro evropské i světové závody třídy LMP2, vyvstal před ní velmi náročný a rozsáhlý úkol – zajištění pneumatik pro 26 vozů při Le Mans.

V rámci tohoto úkolu bude Goodyear všem týmům v kategorii LMP2, nejpočetnější třídě startovního pole, pneumatiky nejen dodávat, ale také s týmy během závodního týdne i samotného závodu přímo spolupracovat, aby jim pomohl vytěžit z pneumatik maximum. Goodyear se do závodu 24 hodin Le Mans vrátil teprve v loňském roce, kdy dva vozy s jeho pneumatikami skončily na stupních vítězů. Od té doby byl jmenován výhradním dodavatelem pneumatik pro vozy LMP2 ve FIA Mistrovství světa endurance (WEC) a Evropském seriálu Le Mans (ELMS), včetně závodu 24 hodin Le Mans. Tento víkend tak bude na pneumatikách Goodyear závodit celkem 26 vozů, tedy více než při Velké ceně, a závodit budou více než dvanáctkrát déle.

Goodyear ovšem v Le Mans nebude přítomen jen na závodní dráze. Při pohledu na oblohu budou moci fanoušci nad sebou spatřit vzducholoď Goodyear, která bude závody po celou dobu z výšky sledovat. Globální ikona značky Goodyear se letos do Le Mans vrací stejně jako loni a završuje tím své letošní letní evropské turné, během nějž navštívila Velkou Británii, Německo, Itálii, Polsko, Slovinsko, Dánsko a na skok se zastavila i v České republice (nedávno se ukázala nad Prahou, o čemž jsme psali ZDE). Během závodu nabídne vzducholoď Goodyear lety pro vybrané VIP osoby a hosty a bude také snímat unikátní letecké záběry závodů pro televizní přenosy.

Ben Crawley, ředitel pro motoristický sport společnosti Goodyear v regionu Evropa, Blízký východ a Afrika k závodu říká: „Le Mans je vrcholem kalendáře závodů endurance a pro společnost Goodyear představuje skutečně velmi důležitý závod. V loňském roce nás potěšilo, že dva naše vozy skončily na stupních vítězů, i když v celém závodním poli LMP2 měly převahu tři ku jedné konkurenční značky. To potvrdilo kvality našich pneumatik a tvrdou práci celého týmu Goodyear. Letos ovšem před námi stojí zcela jiná výzva, protože tentokrát spolupracujeme se všemi týmy LMP2. Le Mans je vždy neuvěřitelnou sportovní událostí. Velice nás těší, že bude letos opět s diváky, už proto, že jim můžeme nabídnout i další atraktivní podívanou v podobě vzducholodi Goodyear létající nad závody.“

Pohled jezdce
Před svou čtvrtou účastí v 24 hodin Le Mans si je portugalský závodník Antonio Felix da Costa jistý, že o tom, kdo bude stát na stupních vítězů a kdo ne, rozhodne volba správné strategie ohledně pneumatik a jejich výměny při zastávkách v boxech. Loni skončil se svými kolegy z týmu Jota Sport Anthonym Davidsonem a Robertem Gonzalezem na druhém místě, letos se bude určitě chtít umístit ještě lépe.

„Na trati v Le Mans se pneumatiky tolik neopotřebovávají, takže s nimi můžeme absolvovat více kol,“ vysvětluje da Costa. „Od doby, co je Goodyear výhradním dodavatelem pneumatik pro LMP2, jsou nyní všechny týmy na stejné startovní čáře. Je na nás jako týmu, abychom s pomocí techniků společnosti Goodyear, kteří s námi spolupracují, dokázali najít nejlepší možný směr.“

V Le Mans již proběhly první volné tréninky a kvalifikace. Dnes, tedy ve čtvrtek pokračují volné tréninky, kvalifikace a hyperpole jako příprava na vlastní start závodu jsou na programu v sobotu 21. srpna v 16:00.

Goodyear na Le Mans v číslech
Všechny vozy budou soutěžit na závodních pneumatikách Goodyear Eagle F1 SuperSport. V případě suché trati to budou pneumatiky s univerzální směsí „C-spec“, v případě deště pak různé provedení pneumatik pro provoz za mokra. Bude-li sucho, spotřebuje všech 26 vozů v závodě celkem 2200 pneumatik, pokud ne, bude jejich spotřeba ještě vyšší. Celkem Goodyear do Le Mans přiváží asi 5000 pneumatik, tedy zhruba 200 na jeden vůz. O jejich přezouvání se bude starat 20 jeho mechaniků, kteří tak doplní tým 18 inženýrů přidělených jako experti k jednotlivým týmům. Celkem bude mít Goodyear na závodě na 70 zaměstnanců.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.