I.S.R. Racing zakončil sezónu v ADAC GT Masters havárií

Sezóna I.S.R. Racingu skončila předčasně, když se vůz dostal do havárie v samotném úvodu druhého závodu závěrečného podniku ADAC GT Masters. Ten se jel na německém Hockenheimu.

Český tým chtěl uzavřít svou premiérovou sezónu v ADAC GT Masters dobrým výsledkem. Letošní ročník německé závodní série GT vozů byl nesmírně napínavý až do samotného závěru. I.S.R. Racing mířil na známý okruh s odhodláním uzavřít sezónu, v níž zvítězil v závodě na Nürburgringu a získal řadu dalších výborných výsledků, výkonem, který by podtrhl konkurenceschopnost Audi R8 LMS a posádky Filip Salaquarda (CZE) a Frank Stippler (GER).

Páteční proměnlivé počasí na záměru týmu nic nezměnilo, piloti ve volných trénincích pracovali na detailech nastavení Audi R8 LMS pro nejdelší okruh v celém kalendáři. Ale ve velice vyrovnané první kvalifikaci Filip Salaquarda nedokázal najít prostor pro zajetí rychlého kola a čas 1:39,788 znamenal až 27. místo.

[the_ad_group id=“21″]

Nepřekvapí tedy, že první závod nepřinesl I.S.R. Racingu umístění vpředu. Filip Salaquarda v prvním stintu jel na doraz a než auto v boxech předal Frankovi Stipplerovi, o několik pozic si polepšil. Stippler pak ve svém stintu pokračoval v postupu vpřed a cílem projel na 19. místě.

Touha po napravení výsledku ve druhé kvalifikaci byla velká a skvělý Frank Stippler se prosadil mezi jezdce bojující o titul. Jeho nejlepší čas 1:40,010 znamenal 6. místo na startovním roštu a tedy i výrazně lepší výchozí pozici do druhého závodu.

Snaha zakončit sezónu dobrým výsledkem však vzala za své už v první zatáčce, kde konkurenční Audi R8 LMS pilotované Driesem Vanthoorem a Mercedes-AMG GT3 nejrychlejšího muže kvalifikace Maximiliana Götze spolu kolidovali a Götz šel do hodin. Frank Stippler se mu snažil vyhnout po vnějším oblouku, stejně jako Klaus Bachler s Porsche 911 GT3 R po jeho levé ruce. Nebylo tam ale dost místa a pilot I.S.R. Racingu nedokázal střetu s Mercedesem zabránit a závod pro něj skončil v bariéře.