Kopecký vyhrál Barum Czech Rally Zlín

Jan Kopecký vyhrál legendární barumku už po čtvrté v řadě. Celkem to zde bylo jeho osmé vítězství. Letošní úspěch je o to cennější, že se po defektech musel probojovat zpět na první místo ve velice silné konkurenci.

Vítězství na Barum Czech Rally Zlín je pro Jana Kopeckého a jeho spolujezdce Pavla Dreslera, kteří jedou s vozem Škoda Fabia R5, v letošní sezóně již desátým triumfem. Kromě šesti vítězství v mistrovství České republiky si Kopecký připsal také čtyři prvenství v kategorii WRC2 mistrovství světa, kde je aktuálně v průběžném pořadí na prvním místě.

Posádka jedoucí s továrním vozem Škoda Fabia R5 nebyla během posledních 22 soutěží zapsaných do mistrovství České republiky poražena, to znamená, že vyhrála každou rallye, do níž s tímto vozem nastoupila od jeho homologace v dubnu 2015 na Rally Šumava Klatovy. A protože v roce 2014 tato dvojice s vozem Škoda Fabia S2000 vyhrála Rally Bohemia, znamená to nepřerušených 23 vítězství v řadě!

[the_ad_group id=“21″]

Jan Kopecký navíc již osmkrát vyhrál na Barum Czech Rally Zlín. Z toho čtyřikrát zvítězil v řadě. Letošní prvenství bylo ale opravdu tvrdě vybojované, když byl po druhé rychlostní zkoušce ve vedení a pak jej pomalý defekt odsunul na čtvrtou příčku za velice rychlého Rusa Lukyanuka (Ford Fiesta R5), jeho krajana Gryazina a Španěla Daniho Sorda s Hyundaiem i20 R5, který si odskočil ze světového šampionátu poměřit síly „í-dvacítky“ s tovární Fabií R5.

Kopeckého potkal další defekt, ale následně mohutně zatáhl a začas ukrajovat sekundy z náskoku soupeřů a pomalu stoupat průběžným pořadím. Cíl nakonec viděl jako první, druhé místo vybojoval Alexey Lukyanuk a třetí dojel Dani Sordo. Ten sice startoval v soukromém týmu, ale dá se předpokládat, že s tichou tovární podporou – stejně tomu bylo již v roce 2014, kdy startoval Miroslav Jakeš s Citroënem DS3 R5.

Tehdy mu podle obeznámených zdrojů byl propůjčen „tovární paket“, aby měla fabrika porovnání s tovární Fabií R5. Soutěž tohoto rázu, jako je Barum rally, se pak může stát příležitostí pro sběr dat a porovnání se soupeři. To však nic nemění na konečném pořadí letošního ročníku, kde si tovární Fabia R5 v rukou Jana Kopeckého vedla skvěle.