Lexus opět vyráží do závodu 24 hodin Nürburgringu

Lexus se opět postaví soupeřům v každoročním podniku 24 hodin Nürburgringu. Kupé Lexus LC bude zdolávat Zelené peklo již druhým rokem po sobě.

Vůz se tohoto těžkého vytrvalostního klání poprvé zúčastnil v roce 2018, kdy absolvoval celých 24 hodin závodu. Tým Gazoo Racing nyní poprvé připravil zevrubný testovací program zahrnující tisíce kilometrů s cílem vylepšit výkonnostní paket a letos tak zdolat více kol.

Za volantem kupé LC, které bude nasazeno do kategorie SP-Pro pro vozy vycházející ze sériově vyráběných modelů, se vystřídá stejná jezdecká sestava jako v roce 2018. To usnadní další vývoj vozidla. Po boku veterána vytrvalostních soutěží Takešiho Cučiji nastupuje znalec Nürburgringu Naoja Gama a dvě vycházející hvězdy, kterými jsou Takamicu Macui a Juiči Nakajama.

[the_ad_group id=“21″]

Změny provedené na voze oproti verzi 2018, kdy tým Gazoo Racing strávil čtyři hodiny v boxech ve snaze dokončit závod, zahrnují četné úpravy aerodynamiky, vylepšení karoserie pro co největší snížení těžiště a práce na celkové optimalizaci funkce brzd, obutí a elektronických systémů. Proběhly i vývojové práce na motoru s cílem omezit tření a zvýšit výkon jednotky 2UR-GSE.

Naoja Gamo významně přispěl k nastavení systému řízení LC pro ročník 2019 a je přesvědčen o tom, že kupé je nyní mnohem lepší i díky mnohem hladšímu propojení vozu s jezdcem než v loňském roce. „Při testování v Japonsku a Německu jsem nechtěl pouze zlepšovat časy na kolo. Doufám, že dokážeme postavit vůz, který je pohodlnější a zábavnější za volantem,“ říká Naoja Gamo.

Pro Lexus je velmi důležité, aby vývojové aktivity týmu Gazoo Racing na kupé LC přispěly k dalšímu vývoji technologií pro sériově vyráběné vozy. Motor pod kapotou závodního LC je upravenou verzí agregátu o objemu 5,0 litru z modelu LC 500 s desetistupňovou převodovkou a maximálním výkonem 471 koní.

Závod 24 hodin Nürburgringu se pořádá o víkendu 22.-23. června 2019, kdy jezdce čeká kompletní okruh o délce 25 km s více než 170 zatáčkami. Toyota Gazoo Racing a Lexus se tohoto podniku účastní již od roku 2007 s cílem rozvíjet členy týmu a vyrábět stále lepší automobily.

Tošijaki Sekija, hlavní mechanik vozu Lexus LC doplňuje: „Když jsme vloni s modelem Lexus LC soutěžili poprvé, Nürburgring nám ukázal, o jak náročný závod jde. Výsledky byly celkem zklamáním. Abychom zamezili loňským problémům, provedli jsme výrazná vylepšení a připravili tak Lexus LC verze 2019. Absolvovali jsme nesčetně testů a ujeli 3000 km v Japonsku a dalších 3000 km na Nürburgringu. Nürburgring po každé testovací jízdě ukázal něco nového, a tak se vždy sešli jezdci, konstruktéři a mechanici, aby provedli potřebná vylepšení. Cítím, že se vůz i lidé kolem něj významně posunuli vpřed.“

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.