Magická Monza pro Toyotu Gazoo Racing

Tým Toyota Gazoo Racing prodloužil svoji 100% vítěznou šňůru s novým vozem GR010 Hybrid Hypercar po těžce vybojovaném vítězství ve fascinujícím závodě 6 hodin v Monze. Ten byl třetím kolem světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC) 2021.

Mike Conway, Kamui Kobajaši a José María López za volantem vozu GR010 Hybrid č.7 po překonání všech nástrah a silné konkurence v kategorii hypercarů vybojovali své první vítězství roku 2021, kdy po 204 kolech o 60,908 sekundy porazili vůz Alpine č.36, čímž ukončili svoji letošní sérii smolných náhod. Sébastien Buemi, Kazuki Nakadžima a Brendon Hartley však současně zaznamenali konec své vítězné série kvůli technickým problémům s vozem GR010 Hybrid č.8. Vítězové závodů 6 hodin ve Spa-Francorchamps a 8 hodin Portimao dojeli celkově jako 33.

Díky nejnovějšímu výsledku se náskok Toyoty Gazoo Racing v bodování továrních týmů světového šampionátu zvyšuje na 30 bodů před týmem Alpine. Současně se přiostřil souboj o titul šampiona v kategorii jezdců, kde posádka osmičky nyní vede před stájovými kolegy (a úřadujícími šampiony) s vozem č.7 o pouhých šest bodů.

Závod zpočátku vypadal na těsný souboj dvojice vozů GR010 Hybrid, kdy Mike se sedmičkou jako vítěz pole position v závodu vedl se Sébastienem v těsném sledu. Oba vozy v prvních dvou úsecích dělilo pouhých několik sekund. To se však změnilo přibližně po 90 minutách závodu, kdy se Brendon chopil volantu vozu č.8.

Závada tlaku paliva si vyžádala zastávku v boxech po dobu čtyř a půl minuty. Po návratu na trať na 21. pozici ihned přišla další smůla, kdy bylo zapotřebí vyměnit levou přední část vozu kvůli poškozenému náboji. To osmičku stálo 12 kol, a tedy i veškeré šance na vítězství.

José si vypracoval náskok před smečkou dotírajících vozů a i přes výjezd safety caru kvůli nečistotám na trati si v polovině závodu udržoval vedení o 22 sekund. Avšak sesterský vůz prožíval drama. Po další poměrně krátké zastávce v garážích se tým rozhodl vyměnit komponenty palivové soustavy: složitější oprava si tak vyžádala 48 minut.

Avšak tímto to nekončilo, neboť v napínavém závodu došlo k dalšímu obratu poté, co se Kamui chopil volantu vedoucí sedmičky. Necelé dvě hodiny před koncem vůz zastavil u trati kvůli chybovému hlášení na přístrojové desce. Kamui po deaktivaci a opětovném nastartování pokračoval v jízdě, čímž ztratil přibližně minutu a vedení v závodu, kterého se ujal vůz Glickenhaus č.709.

Ten však vedení po několika minutách ztratil, neboť sám zamířil do boxů za účelem opravy. Kamui tudíž opět vedl, dokud jej defekt nedonutil přezout. Pak nastal napínavý souboj s vedoucím vozem Alpine.

Kamui získal určitou výhodu, načež předal volant Mikeovi, jenž zajel nejrychlejší kolo závodu a pokračoval ve stíhání leadera závodu. Za mávání žlutým praporkem po celé kolo v čase 34 minut do konce závodu získala sedmička šanci naposledy natankovat a zajistit si vedení. To Mike udržel až do šachovnicového praporku.

Tým nyní bude ve své základně v Kolíně nad Rýnem detailně zkoumat technické problémy a současně se připravovat na největší závod sezóny. Tím je samozřejmě 24 hodin Le Mans ve dnech 21.–22. srpna 2021. Podnik začíná na okruhu La Sarthe oficiálním testováním dne 15. srpna.

„Pro Toyotu Gazoo Racing skončil tento den dobře; blahopřeji nejen posádce sedmičky, ale i našim kolegům z rallyového týmu Toyota k jejich vítězství na Rallye Estonsko. Na první závod WEC v Monze se bude vzpomínat jako na obzvláště napínavý a mám velkou radost, že na tribunách byli opět fanoušci, kteří si mohli závod užít. Posádka sedmičky prokázala bojovného ducha a své první vítězství v této sezóně si skutečně zaslouží. Závady osmičky jsou frustrující. Je nám líto, že Sébastien, Kazuki a Brendon nemohli dnes bojovat o další vítězství. Ale díky patří mechanikům, kteří se nikdy nevzdali a dokázali vůz dostat zpět na trať – to si vyžádalo velké úsilí celého týmu. Nyní se již plně soustředíme na Le Mans, kde budeme obhajovat titul s cílem stát se prvním vítězem mezi hypercary. Čeká nás spousta tvrdé práce, abychom toho dosáhli,“ prohlásil prezident týmu Hisatake Murata.

Výsledky závodu 6 hodin v Monze
1. místo Toyota Gazoo Racing, vůz č. 7 (Mike Conway, Kamui Kobajaši, José María López ) 204 kol
2. místo Alpine, vůz č. 36 (Negrao/Lapierre/Vaxivierre) +1 min 0,908 s
3. místo United Autosports, vůz č. 22 (Hanson/Scherer/Albuquerque) +4 kola
4. místo Glickenhaus, vůz č. 709 Glickenhaus (Dumas/Mailleux/Westbrook) +4 kola
5. místo Team WRT, vůz č. 31 (Frijns/Habsburg/Milesi) +4 kola
6. místo Racing Team Nederland, vůz č. 28 (v.Eerd/Chatin/de Vries) +4 kola
33. místo Toyota Gazoo Racing, vůz č. 8 (Sébastien Buemi, Kazuki Nakadžima, Brendon Hartley) +43 kol

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.