Maserati má nový motor a plánuje návrat na závodní tratě

Nový motor, který je tlukoucím srdcem supersportovního vozu MC20, bude mít svou premiéru v září. Jednotka byla navržena v inovační laboratoři značky Maserati v závodě na Via Emilia Ovest, v dílnách na Via Dele Naziony (v historické základně Maserati Corse) a vyvinuta v motorovém centru přímo na slavné adrese Viale Ciro Menotti, kde se bude vyrábět. Aktuálně probíhají úpravy nové výrobní linky a nové lakovny, aby byly připraveny na očekávaný vůz MC20.

Nový motor je výsledkem technické revoluce a je chráněný mezinárodními patenty. Projekt se zrodil z vášně a oddanosti týmu vysoce kvalifikovaných techniků a konstruktérů. Po dvaceti letech se značka Maserati odvážně vrhla na výzvu v podobě návratu do svého sídla v Modeně a do vývoje a výroby nového vysoce výkonného motoru se špičkovými technologiemi.

Tato aktivita je pro značku Maserati strategická, protože se aktuálně připravuje uvést na trh nový vůz MC20, který bude – počínaje novým motorem ze 100% vyroben v Modeně. Ambiciózní design představuje pro společnost historický okamžik a začátek nové éry, která oficiálně začne 9. a 10. září v Modeně na akci „MMXX: The time to be audacious“. Během uvedení tohoto vozu do prodeje budou představeny i nové modely, které se začnou vyrábět v nadcházejících letech, a také inovativní pohonné systémy a ambiciózní programy vyvinuté značkou s trojzubcem ve znaku.

Nová pohonná jednotka má architekturu V90°, objem 3 litry, 6 válců, které jsou doplněny o dvě turbodmychadla a suchou olejovou vanu (klasické řešení u supersportovních vozů). Dosahuje výkonu 630 koní při 7500 otáčkách a točivý moment 730 Nm je k dispozici od 3000 otáček. Kompresní poměr je 11:1, zdvih je 82 mm a vrtání válce 88 mm.

Duší motoru je inovativní předkomora spalovacího systému s dvojitou zapalovací svíčkou. Tato technologie vychází z Formule 1 a nyní je poprvé dostupná i v motoru vozu určeného pro silniční provoz.

Tři hlavní prvky nového motoru

Předkomora: spalovací komora mezi centrální elektrodou a tradiční spalovací komorou je napojená na sérii speciálně navržených otvorů.

Laterální zapalovací svíčka: tradiční zapalovací svíčka funguje jako podpora zajišťující neustálé zapalování během chodu motoru na úrovni, která nevyžaduje předkomoru.

Dvojitý vstřikovací systém – přímý a nepřímý: napojený na dodávku paliva při tlaku 350 bar. Systém snižuje hluk při otáčkách, snižuje emise a zlepšuje spotřebu.

Motor je strategicky důležitý a má plnou podporu inovační laboratoře Maserati, jejíž virtuální analýza umožnila výrazné snížení doby přípravy a vývoje motoru. Nový motor „Made in Modena“ je tradiční V90° V6, který produkuje velký výkon a točivý moment a značka ho poprvé využije v supersportovním voze MC20. Vůz MC20 zavede značku Maserati zpět do závodního světa.

Specifikace motoru
Výrobce: Maserati
Architektura motoru: V6 90°
Celkový objem: 3,0 l
Vrtání/zdvih: 88×82 mm
Kompresní poměr: 11:1
Pořadí zapalování: 1-6-3-4-2-5
Maximální výkon: 630 k při 7500 ot/min
Maximální točivý moment: 730 Nm při 3000–5500 ot/min
Maximální otáčky motoru: 8000 ot/min
Turbodmychadla: dvojice turbodmychadel s elektricky poháněným obtokovým ventilem
Zapalování: dvojitá zapalovací svíčka, pasivní předkomora
Mazání: plně variabilní olejové čerpadlo
Mazací systém: suchá vana s odsávacím čerpadlem a externí olejovou nádržkou
Palivový systém: PDI (přímé vstřikování 350 bar + portové vstřikování 6 bar)
Ventilový rozvod a časování: dvojitý vačkový hřídel v hlavě, variabilním časováním ventilů
Šířka motoru: 1000 mm
Výška motoru: 650 mm
Délka motoru: 600 mm
Hmotnost motoru (DIN GZ): <220 kg
Emisní úroveň: EU6D/China 6B/Ulev 70

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.