Nejdramatičtější Rally Bohemia za poslední léta vyhrál Kalle Rovanperä

Rally Bohemia se nesla ve znamení strhujícího souboje jezdců továrního týmu Škoda Motorsport. Kalle Rovanperä a Jan Kopecký zajížděli téměř identické časy a o výsledku rozhodla až předposlední rychlostní zkouška Radostín, kde Rovanperä nadělil Kopeckému o jedenáct sekund. Značka Škoda tímto dvojitým vítězstvím dosáhla na Rally Bohemia již desátého prvenství v řadě za sebou.

Hned na první rychlostní zkoušce druhé etapy se přes po první etapě vedoucího Jana Černého přehnal Kalle Rovanperä. Na druhé rychlostní zkoušce jej následoval i Jan Kopecký. Až do předposlední rychlostní zkoušky soutěže se Rovanperovi podařilo na Kopeckého získat pouze dvě sekundy, když svůj ranní náskok pět a půl sekundy navýšil na sedm a půl.

Předposlední rychlostní zkouškou byl nejdelší úsek soutěže, téměř 22 kilometrů dlouhá RZ Radostín. Zde při průjezdu špičky startovního pole intenzivně pršelo a Jan Kopecký už zde dle svého vyjádření s Kalle Rovanperou přestal bojovat a soustředil se na udržení prvenství v klasifikaci Mistrovství České republiky v rallye, kam Rovanpera neboduje.

[the_ad_group id=“21″]

Vzhledem k tomu nechtěl jít v silném dešti na pneumatikách typu intermedia do nadměrného rizika. Posádka Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen tak v souboji dvou továrních vozů Škoda Fabia R5 evo zvítězila před posádkou Jan Kopecký/Pavel Dresler o necelých dvacet sekund a týmu Škoda Motosport se podařil vítězný double. Na třetím místě dojeli po hezkém a spolehlivém výkonu Jan Černý a Petr Černohorský z Mogul Auto Šídlo Škoda týmu (Fabia R5).

Čtvrtým místem plně potvrdila roli černých koňů soutěže smíšena rakouská posádka Simon Wagner/Anne Katharina Stein na další Škodě Fabia R5. První čtyři příčky tak na letošní Rally Bohemia patří značce Škoda. Velmi úspěšný závod májí za sebou Vojtěch Štajf s Veronikou Havelkovou na Volkswagenu Polo R5. Po konstantním výkonu obsadili pátou příčku absolutně a dokonce třetí v Mistrovství ČR. Šestí absolutně dokončili Miroslav Jakeš/Petr Machů na Škodě Fabia R5.

Kdo naopak nebude na letošní Rally Bohemia nebude vzpomínat v dobrém, to budou Václav Pech a Petr Uhel. Ti po sérii čtyřech druhých míst v minulých letech skončili letos až sedmí, když Václav Pech v neděli dopoledne poškodil kolo svého Fordu Fiesta R5 a ztratil přes dvě minuty. Osudnou se mu stala náročná RZ Radostín.

Druhá etapa Rally Bohemia od svého začátku prokazovala svoji náročnost a záludnost. V dopolední sekci pro havárii odstoupil do té doby čtvrtý Filip Mareš, když skončil v korytě potoka pod tratí rychlostní zkoušky Chloudov. Ze stejné pozice následně lehce havaroval na RZ Radostín také Jan Dohnal se svým Fordem Focus WRC 06 a ještě předtím na nové RZ Kvítkovice ukončil sloup účinkování Karla Trojana. Částečným smolařem, byť v cíli poměrně spokojeným, byl také domácí Štěpán Vojtěch, kterého z osmé příčky na jedenáctou sesadilo na RZ Radostín nefunkční turbo.

Na klíčové předposlední RZ Radostín se zdramatizovala i situace v klasifikaci vozů s jednou poháněnou nápravou. Do té doby jasně vedoucí posádka Petr Semerád/Jiří Hlávka na Opelu Adam R2 zde chybovali a ocitli se na minutu mimo trať, takže o třináct sekund zvítězili Václav Stejskal jun./Stanislav Viktora jun. na Renaultu Clio R3T. Ve třídě 3 produkčních vozů zvítězil Martin Šikl s Mitsubishi Lancer Evo IX a atraktivní třídu 4 ovládli Petr Nešetřil/Jiří Černoch na Porsche 997 GT3.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.