Ouředníček se Křípalem měli těžkou havárii v Africe

Letošní závod Morocco Desert Challenge skončil pro vítěze loňského ročníku Tomáše Ouředníčka a Davida Křípala předčasně. Pouhých 200 m před cílem první etapy jejich speciál Ford Ranger vletěl v maximální rychlosti do díry a několikrát se přetočil přes střechu. Jako zázrakem Tomáš s Davidem neutrpěli žádná vážná zranění. Vůz byl ale téměř zcela zdemolován.

Přípravy na závod proběhly na výbornou. Tomáš Ouředníček s Davidem Křípalem odjížděli na letošní ročník pozitivně naladěni. Ford Ranger Dakar i asistenční kamion Ford F-750 prošly pečlivou přípravou, aby závodní trasu dlouhou 2500 km zvládly bez problémů.  Poprvé v životě, coby vítěz loňského ročníku, startoval team s prestižním číslem 301. Bohužel tato pohádka měla rychlý konec, když na konci první etapy měli Tomáš s Davidem těžkou nehodu.

Jejich speciál se několikrát přetočil přes střechu a devět nárazů zdemolovalo vůz tak, že byla posádka ze závodu vyřazena. Pokud by existovala Guinessova kniha rallyových nehod, tak by tato figurovala na přední straně. Auto bylo zdevastované a upadané díly se nacházely až 130 metrů daleko.

[the_ad_group id=“21″]

Diváci byli zděšeni, ale k jejich velké úlevě se oba borci dostali ven z kokpitu sami. Sice otřeseni, ale v pořádku. Za to vděčí především předepsaným bezpečnostním prvkům, jako je helma či šestibodové pásy, ale v neposlední řadě také mimořádně pevnému ochrannému rámu speciálu Ford Ranger.

„Na startu bylo všechno v nejlepším pořádku. Povedl se nám fantastický start a etapa byla nádherná. Trať připomínala WRC, lehce kluzká, poté pár průjezdů řeky, ale všechno nám klapalo. Auto jelo ukázkově, nastavení bylo výborné. V jedné části byla velice náročná navigace, ale David odvedl bezchybnou práci. Posledních 20 km vedlo po pláži, kde se dá jet na plný plyn. Dosáhli jsme maximální rychlosti i přes 180 km/h. Předjeli jsme mnoho SSV a už jsme viděli cílové vlajky, když jsme v plné rychlosti skočili do protibřehu velké díry. Do posledního momentu nebyla vůbec vidět. Podle palubní kamery jsme se přetočili devětkrát, než jsme se zastavili na levém boku. Naštěstí Ford Ranger vydržel takový nápor a zachránil nás, jako zázrakem nebyl vnitřní ochranný rám ani poničený,“ popsal nehodu Tomáš Ouředníček.

„Díky tomu, že jsme byli téměř v cíli, organizátoři byli v mžiku u nás a sportovní ředitel Jean-Claude Kaket nás neprodleně odvedl k lékaři na zevrubnou prohlídku. Díra nebyla v roadbooku označená, nebyla to ani jezdecká ani navigační chyba. Bohužel i takové věci se na dálkových závodech stávají. Kdokoli jiný by přijel první, čelil by asi stejnému problému. Do okamžiku nehody jsme měli skvělé tempo, s autem i navigací jsem byl nadmíru spokojený. Teď se ale musíme dívat dopředu. Hlavně, že jsme přežili. I kdyby toto byl můj poslední závod, byl krásný,“ dodal jezdec.

„Po Dakaru a technických problémech s Rangerem jsem se opravdu těšil, že si s Tomem v Maroku zlepšíme náladu. Etapa byla perfektní – přátelská atmosféra, měli jsme dokonalé tempo a byli opravdu šťastní, že jde všechno hladce. Můžu říct, že to byla jedna z nejkrásnějších etap, které jsme kdy jeli. Za to, co se stalo 200 m před cílem, nemůže ani jeden z nás. Jsem moc rád, že jsme z auta vylezli živí! Teď se s Tomem dáme dohromady a doufám, že budeme v závodění pokračovat,“ řekl po závodu spolujezdec David Křípal.

Tým Tomáše Ouředníčka pronásledovala na poslední Rallye Dakar smůla, když se jejich speciál Ford Ranger potýkal s řadou technických problémů. Nepomohlo ani rozsáhlé týmové zázemí, které tvořily mimo jiné i vozy z Mototechny patřící pod křídla největšího prodejce ojetin AAA AUTO. Mechanici měli v servisních vozech dostatek dílů, ale hned jak se jim podařilo jednu závadu odstranit, objevila se na trati další. Proto se Ouředníček se Křípalem těšili, že si v Maroku zlepší náladu a předvedou dobrý výsledek. Štěstí jim ale ani zde nepřálo.

Mohlo by vás zajímat

Volkswagen Polo GTI R5: vyjede ve Španělsku
Volkswagen Polo GTI R5: vyjede ve Španělsku
Evropský seriál závodů NASCAR se opět rozjíždí
Evropský seriál závodů NASCAR se opět rozjíždí
Peugeot Rally Cup: Talašovo velké finále
Peugeot Rally Cup: Talašovo velké finále