Posádky Škoda budou na Sardinii bojovat o vítězství v kategoriích WRC2 a WRC3

Andreas Mikkelsen, který musel vynechat poslední kolo FIA Mistrovství světa v rallye v Portugalsku kvůli pozitivnímu testu na COVID-19, se v nadcházející Italské rallye na Sardinii (3.–6. června 2021) vrací za volant vozu Škoda Fabia Rally2 evo týmu Toksport WRT. Mikkelsen, který aktuálně vede klasifikaci jezdců kategorie WRC2, a jeho spolujezdec Ola Fløene zabojují o druhé vítězství v této kategorii v letošní sezóně. Kajetan Kajetanowicz se spolujezdcem Maciejem Szczepaniakem patří k favoritům kategorie WRC3. Polská dvojice zvítězila s privátně nasazeným vozem Škoda Fabia Rally2 evo ve své kategorii na dvou posledních rallye v Chorvatsku a Portugalsku.

Na idylickém ostrově ve Středozemním moři se odehrávají mimořádně náročné rychlostní zkoušky pátého kola letošního FIA Mistrovství světa v rallye. Italská rallye na Sardinii je druhou šotolinovou soutěží seriálu za necelé tři týdny. Průběžně vedoucí muž kategorie WRC2 Andreas Mikkelsen, který musel vynechat Portugalskou rallye kvůli pozitivnímu testu na COVID-19, má velkou motivaci.

„Nemohu se dočkat, až na sardinských šotolinových tratích dokážu, jak rychlý je vůz Škoda Fabia Rally2 evo. Vítězství v kategorii WRC2 je mým jednoznačným cílem,“ říká norský jezdec. Jeho kolega z týmu Toksport WRT, dvacetiletý Marco Bulacia z Bolívie, je v současné době na třetím místě celkového pořadí kategorie WRC2 a chce si tuto pozici dobrým výsledkem ze Sardinie upevnit.

S privátně nasazeným vozem Škoda Fabia Rally2 evo zvítězili v kategorii WRC3 na Chorvatské a Portugalské rallye Kajetan Kajetanowicz se spolujezdcem Maciejem Szczepaniakem (PL/PL). V Itálii budou ve své kategorii usilovat o hattrick. V této kategorii se k favoritům počítají další dva soukromí jezdci značky Škoda: mistři Evropy v rallye z roku 2019 Chris Ingram/Ross Whittock (GB/GB) z týmu SXM Competition a finská dvojice Emil Lindholm/Reeta Hämäläinen z týmu Toksport WRT.

Mezi 37 vozy silné skupiny Rally2, které se používají především v kategoriích WRC2 a WRC3, je Škoda s 18 přihláškami opět nejobsazenější značkou. Na Italské rallye na Sardinii, která se jede na písčitých a kamenitých šotolinových cestách, je připraveno 20 rychlostních zkoušek o celkové délce 303,10 kilometru. Po slavnostním startovním ceremoniálu (čtvrtek 3. června) a startu (pátek 4. června), které bude hostit město Alghero na severozápadním pobřeží, se rallye přesune do Olbie na východě ostrova, kde se bude dvakrát nocovat. Slavnostní vyhlášení vítězů je naplánováno na neděli (6. června) v 15:00 hodin místního času.

Věděli jste, že…
…Italská rallye se v rámci FIA Mistrovství světa do roku 2003 konala v pevninském Sanremu a až poté se přestěhovala na středomořský ostrov Sardinie?

…soutěž, známá dnes pod jménem Italská rallye na Sardinii, se poprvé konala v roce 1928 pod názvem „Květinová rallye“ a je (s výjimkou v roce 2010, kdy spadala pod IRC/Intercontinental Rally Championship) součástí FIA Mistrovství světa již od jeho založení v roce 1973?

…součástí Italské rallye na Sardinii je skok na rychlostní zkoušce „Monte Lermo“ nazvaný „Micky’s Jump“, který je srovnatelný se skokem Fafe v Portugalsku?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.