Před deseti lety se ve škodovkách představila žádaná výbava Monte Carlo

Před deseti lety představila česká automobilka výbavovou řadu pojmenovanou po městské části Monackého knížectví, zpočátku exkluzivně pro model Fabia. Sportovní vzhled s černými prvky následně získaly i další modely Citigo, Yeti nebo Rapid Spaceback a v současnosti pak modely Scala a Kamiq. Výbava připomíná úspěchy značky Škoda na Rallye Monte Carlo a odkazuje na vůz Škoda Poular Monte Carlo z roku 1936.

Monte Carlo, část Monackého knížectví, symbolizuje nejen životní styl a eleganci, ale také vrcholový motosport a stejnojmennou rallye. Od roku 2011 připomínají velké úspěchy ve slavném závodě také různé řady kompaktních modelů ve výbavě Monte Carlo. Mezi významné momenty 120 let dlouhé historie motorsportu značky Škoda patří druhé místo modelu Škoda Popular před 85 lety a dvojnásobná vítězství ve své třídě vozů Škoda 130 RS v roce 1977, Škoda Favorit v letech 1993 a 1994, Škoda Felicia Kit Car v letech 1996 a 1997 a Škoda Fabia R5 v roce 2017.

Současná Fabia Rally2 evo navázala v lednu letošního roku na úspěšný příběh značky v Monte Carlu a zajistila třetí vítězství v kategorii WRC2 během posledních pěti let. S více než 1250 vítězstvími a množstvím titulů po celém světě je Fabia R5 v současnosti nejúspěšnějším rallyovým vozem na světě.

Černé doplňky a sportovní interiér
V návaznosti na speciální sérii 70 automobilů Škoda Popular Monte Carlo z roku 1936, z nichž tři jsou nyní ve sbírce Škoda Muzea v Mladé Boleslavi, zavedla automobilka Škoda před deseti lety pro model Fabia znovu označení Monte Carlo. Od té doby je tento přívlastek u kompaktních modelů české automobilky spojován s dynamickou výbavou a lifestylovými prvky s typicky černými doplňky a sportovním interiérem.

Výbava Monte Carlo se pak postupně objevila u několika dalších modelů. Zájemci ji budou mít možnost zvolit i u právě chystané Fabie čtvrté generace, která vstoupí na trh ještě letos.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.