První a druhé místo pro tým Toyota Gazoo Racing ve SPA

Tým Toyota Gazoo Racing v dramatickém a deštivém závodu Total 6 hodin ve Spa-Francorchamps světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC), který je šestým kolem závodní sezóny 2019-2020, opět naskočil na vítěznou vlnu ziskem prvního a druhého místa.

Posádka vozu TS050 Hybrid startovní č. 7 ve složení Mike Conway, Kamui Kobajaši a José María López překonala i maximální možný „handicap za úspěch“ a ve světovém šampionátu, do jehož konce zbývají již jen dvě kola, zvýšila své vedení na 12 bodů. Tým zároveň v rámci WEC dosáhl prvního vítězství od loňského prosince, kdy se konal závod v Bahrajnu. Vítězný vůz byl pod neustálým tlakem kolegů Sébastiena Buemiho, Kazukiho Nakadžimy a Brendona Hartleyho, střídajících se za volantem speciálu TS050 Hybrid startovní číslo 8.

Druhá posádka dojela do cíle s odstupem 34,170 sekund. Tým se tedy již počtvrté během této sezóny umístil na prvním a druhém místě a současně navýšil své vedení v žebříčku týmů světového šampionátu na 42 bodů. Druhý je v průběžném pořadí tým Rebellion, jehož vůz č. 1 dojel do cíle se ztrátou jednoho kola jako třetí.

I přes řadu slunečných dnů a vysokých teplot zhruba hodinu před startem zasáhlo počasí a tak byly vozy kvůli silnému lijáku nuceny vyjíždět do závodu za safety carem. Po obnovení restartu v pátém kole zužitkovaly oba vozy TS050 Hybris systém pohonu všech kol a okamžitě smazaly výhodu prvního startovního místa jedničky týmu Rebellion, načež se vedení ujal Sébastien Buemi (vůz číslo 8) před Mikem Conwayem za volantem vozu č. 7.

Za proměnlivých podmínek se pak osmička s předstihem jednoho kola při prvních zastávkách v boxech přibližně hodinu po odstartování závodu vydala do péče mechaniků a ponechala si mokré obutí Michelin, zatímco Conway s vozem č. 7 zvolil suché přezutí. Když byl opět krátce poté povolán do služby safety car kvůli nehodě vozu kategorie GT, bylo zřejmé, že za nových podmínek bude výhodou spíše obutí do sucha.

Buemi se vzdal aktuálního vedení v závodu kvůli nutnosti přezutí a za mávání zeleným praporkem byla na čele závodu sedmička následovaná vozem č. 8 týmu Toyota Gazoo Racing. V závěru druhé hodiny se však opět spustil déšť a oba vozy současně navštívily boxy kvůli přezouvání do mokra; sedmička s Kamuim Kobajašim za volantem v dané chvíli o minutu vedla před Brendonem Hartleym s vozem číslo osm. Před třetím vozem měl aktuálně druhý vůz Toyoty náskok minutu.

Po zesílení deště byl opět povolán safety car, čímž se smazala výhoda vozu TS050 Hybrid č. 7. Tomu však vzápětí přálo štěstí, když Brendon Hartley ztratil přibližně půl minuty při výjezdu z boxů kvůli blíže nespecifikovanému problému, který střídavě během závodu postihl oba vozy. Sedmička tak získala svůj předešlý náskok zpět.

Když závod vstoupil do poslední třetiny, konečně se objevilo slunce, a tak José María López s Kazukim Nakadžimou mohli svůj úsek odjet na obutí do sucha. Poslední hodinu závodu otevíral safety car, kdy se Nakadžima dostal těsně za Lópeze a mohl zahájit nelítostný duel před poslední zastávkou v boxech. Lólez si i za tvrdého tlaku udržel vedení a do boxů zajížděl o kolo později než sesterský vůz, obě skupiny mechaniků přitom obsloužily týmové monoposty prakticky v identickém čase.

Volantu se na zbývajících 40 minut ujal Mike Conway, zatímco Sébastien Buemi zůstal za volantem na druhém místě až do krátkého natankování před koncem závodu, jehož cílovou pásku projížděl 34,170 sekund po odmávání šachovnicovým praporkem. Sezóna WEC již žije přípravami na největší závod roku – 24 hodin Le Mans – kdy se Toyota Gazoo Racing pokusí o třetí vítězství za sebou. Legendárního francouzského závodu ve dnech 19. a 20. září 2020 se vozy TS050 Hybrid zúčastní vůbec naposledy.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.