Rally Bohemia Historic ovládl Vlastimil Neumann na Fordu Escort RS Cosworth

S více než devítiminutovým náskokem ovládli Rally Bohemia Historic suveréni letošní sezony Vlastimil Neumann a Martin Hlavatý na Fordu Escort RS Cosworth. Podařilo se jim tak zvítězit v podniku Mistrovství ČR v rallye historických automobilů již počtvrté v řadě za sebou.

Náročné tratě letošní Rally Bohemia byly pro historické automobily oříškem, když z pětadvaceti převzatých jich dokončilo soutěž pouze dvanáct. Největší úmrtnost byla mezi automobily startujícími v první desítce. Teoreticky nejvážnější soupeři Vlastimila Neumanna, Libor Kotrmon s legendárním spolujezdcem Janem Krečmanem a druhým Fordem Escort RS Cosworth, havarovali hned v sobotu dopoledne na nové RZ5 Rašovka poté, co se jim předcházející RZ4 Hradčany podařilo vyhrát. Už na této rychlostní zkoušce odstoupili z řad favoritů také bratři Petr a Martin Hejhalovi na Škodě 130 LR pro závadu motoru a také Petr Hustý/Rudolf Kouřil na atraktivním Mercedesu-Benz 190E 2.3, kterým praskla hadice chlazení. Svezli se i druhý den, ale už jenom mimo celkové pořadí.

Na druhém místě tak trochu osamoceně zbyli vítězové letošního Rallyspritu Kopná, s českou licencí startující Francouz Stéphane Scellier s Veronikou Teplou. To ale platilo jenom do sobotního podvečera, kdy jejich Opel Kadett GSI začal trápit problém s uchycením převodovky, kvůli kterému museli zpomalit a v neděli následně i odstoupit. Na druhé místo se tak dostali tradičně rychlí Vratislav Hýbner/Jiří Jonášek s Peugeotem 205 GTI.

Ani jim však nebylo přáno spatřit cíl, protože v neděli odpoledne havarovali na předposlední rychlostní zkoušce Radostín. Peugeotům 205 GTI se letos na bohemce celkově vůbec nedařilo, když už v sobotu tvrdě bourali Tomáš Volf/Milan Donoval a na poslední RZ těsně před cílem museli pro technickou závadu s „dvěstěpětkou“ odstoupit i Martin Klepáč/Radek Outěřický.

[the_ad_group id=“21″]

Stříbrnou příčku absolutního pořadí tak v cíli na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi oslavili Poláci Teodor Stolarek/Adam Jaros se Suzuki Swift GTI, kteří si připsali svůj největší úspěch za tři roky působení na českých soutěžích a zároveň zvítězili v silně obsazené kategorii 4. Na třetím a čtvrtém místě se za sebou srovnali bývalí jezdci továrního týmu Škoda Motorsport z 90. let, Vladimír Berger a Jindřich Štolfa.

Převahu měl od začátku až na cílovou rampu Vladimír Berger disponující silnější Škodu 130 LR skupiny B, zatímco loňský vítěz Rally Bohemia Historic Jindřich Štolfa pilotoval méně upravenou Škodu 130 L skupiny A. Ten letos tedy zůstal těsně pod absolutními stupni vítězů, ale na třetím místě v kategorii 4.

Krásné páté místo absolutně a především vítězství v kategorii 2 mezi čtyřmi posádkami v cíli, to je velký úspěch pro bývalého reprezentanta v dálkových terénních soutěžích Josefa Kakrdu a Štěpána Chludila na Opelu Ascona A. Druhé místo v této třídě pro automobily z první poloviny 70. let získali Bohumír Svoboda jun./Zbyněk Soběhart na Škodě 1000 MB a třetí Tomáš Carbol/Kristýna Smrčková se Škodou 120 S Rallye.

Ve třídě 5 automobilů z 90. let probíhal za suverénním Vlastimilem Neumannem souboj o druhé místo mezi Jaroslavem Šenkýřem na Suzuki Swift GTI a Milošem Sekyrou na BMW 318, který dopadl o pouhých 18 sekund ve prospěch prvně jmenovaného. Pro úplnost dodejme, že ve třídě 3 po havárii posádky Luboš Dolák/Jiří Kulhan nedojel žádný vůz.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.