Rally4: souboj na ostří nože

Doslova bratrovražedný boj se v následujících hodinách a dnech odehraje na legendární Barum Czech Rally Zlín. Na již 50. ročníku barumky totiž poměří síly dva technicky shodné vozy třídy Rally4: Peugeot 208 Rally4 a Opel Corsa Rally4.

Třída Rally4 je vypsána pro vozy s pohonem jedné nápravy a maloobjemovým přeplňovaným motorem. Jde o závodní speciály, které nahrazují tolik oblíbené rallyové vozy specifikace R2 (pohání je atmosférické čtyřválce o objemu 1,6 litru. Nové „rally-čtyřky“ sice mají jen o trochu větší výkon, proti „er-dvojkám“ ale mají zásadní výhodu v podobě turbodmychadla. Právě díky němu lépe vyjíždějí ze zatáček a získávají cenné desetiny sekundy k dobru.

Špičkovou „er-dvojkou“ byl a stále je Peugeot 208 R2. Ten už dostal nástupce v podobě vozu postaveného na základě „dvěstěosmičky“ současné generace, avšak pro novou třídu Rally4. Stejně tak automobilka s bleskem ve znaku má na svém kontě úspěšný speciál třídy R2 – Opel Adam R2. Nyní taktéž disponuje novou zbraní v podobě speciálu pro třídu Rally4, Opelem Corsa Rally4.

Dva z jednoho těsta
Zatím co „er-dvojky“ Peugeot Sportu a Opel Motorsportu byly zcela rozdílné, nové „rally-čtyřky“ jsou technicky identické. Automobilka Opel se totiž dostala pod křídla tehdejšího koncernu PSA Peugeot Citroën a převzala techniku používanou ve vozech tohoto koncernu. A tak sériově vyráběný Opel Corsa je technicky shodný s Peugeotem 208 a závodní Opel Corsa Rally4 je technicky shodný s Peugeotem 208 Rally4.

Česká premiéra
V českém rallyovém šampionátu startují pouze Peugeoty 208 Rally4. Opely Corsa Rally4 se tak na naší půdě představí při letošní Barum Rally vůbec poprvé. Nebudou to mít lehké. Mezi posádkami Peugeotů 208 Rally4 jsou i dvě české, které mohou těžit z lepší znalosti tratí i domácí atmosféry. Na druhou stranu jednu Corsu Rally4 nasazuje přímo Opel Motorsport a za jejím volantem bude talentovaný šestadvacetiletý Francouz Yohan Rossel, který běžně startuje s Citroënem C3 Rally2 ve WRC3. Nyní pojede jako host s dvoukolkou, na níž si bude muset zvykat.

Fanoušky rallye každopádně čeká zajímavý souboj dvou technicky shodných vozů. Jak vše dopadlo se dozvíme už tuto neděli odpoledne, kdy tradičně těžká Barum rally protne cílovou pásku. 50. roční naší nejslavnější a nejnáročnější rallye jistě ozdobí řada klání, a souboje v rámci Rally4 budou určitě patřit k těm nejlepším. V rámci této třídy se na start postaví i vozy Ford Fiesta Rally4 a Renault Clio Rally4.

Technická specifikace : Opel Corsa Rally4 a Peugeot 208 Rally4
Motor: Zážehový tříválec 1.2 Turbo
Zdvihový objem: 1199 cm3
Vertání/zdvih: 75 x 90,48 mm
Motor-management: Magneti Marelli, přímé vstřikování paliva
Výkon: cca. 153 kW/208 k při 5450 ot/min
Točivý moment: 290 Nm při 3000 ot/min
Převodovka: Pohon předních kol, 5-stupňová sekvenční převodovka Sadev, třístupňově nastavitelný diferenciál se zvýšenou svorností, dvoukotoučová keramická spojka (183 mm)
Brzdy: Vpředu ventilované kotouče 330 mm (šotolina 290 mm), 4 pístkové třmeny a vzadu kotouče 290 mm s 2 pístkovými třmeny, hydraulická „fly-off“ ruční brzda.
Podvozek: Vpředu vzpěry McPherson, nastavitelné pružiny Eibach a tlumiče Öhlins
Elektro výbava: XAP displej s dataloggerem, tripmaster
Rozměry: Délka 4065 mm, šířka 1727 mm a rozvor 2550 mm
Hmotnost: 1080 kg (dle regulí třídy Rally4)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.