Rally4: vyrovnaná technika dává šanci talentovaným jezdcům

Vozy třídy Rally4 nahrazující speciály specifikace R2 ukazují velkou vyrovnanost. Na trati tak bude více než technika rozhodovat nastavení vozu a schopnosti i talent jezdce a jeho navigátora. Na toho nesmíme zapomenout, protože správně přečíst „noty“ je základ úspěchu, neméně pak rozhoduje fakt, jak si posádka sedne a dokáže se sladit.

Jestli jsme si před Barum rally kladli otázku, zda bude úspěšnější zbrusu nový Opel Corsa Rally4 nebo jeho koncernový sourozenec a v ČR již zavedený Peugeot 208 Rally4, nyní ji musíme rozšířit na všechny vozy této specifikace. Barumka a nejen ta totiž ukázala velkou vyrovnanost těchto rallyových speciálů s pohonem dvou kol – i když určité rozdíly lze najít. V praxi ale bude daleko důležitější souhra posádky a její schopnosti – a to je pro samotný sport skvělá zpráva.

Výkon vozů specifikace Rally4 se pohybuje v rozmezí 208 až 215 koní, přičemž nejméně mají právě již zmiňované technici identické modely Opel Corsa Rally4 a Peugeot 208 Rally4, které pohání přeplňovaný tříválec o objemu 1,2 litru. 205 koní nabízí Ford Fiesta Rally4, jíž pohání přeplňovaný tříválcový litrový agregát. Renault Clio Rally4 je jako jediný vybavený přeplňovaným čtyřválcem s 30 mm restriktorem. Jeho třináctistovka i tak produkuje maximální výkon 215 koní.

Renault Clio Rally4 disponuje nejen největším výkonem, ale i největším maximálním točivým momentem, jenž činí 350 Nm. V případě Fordu Fiesta Rally4 je to 315 Nm a u dvojčat Opel Corsa Rally4 a Peugeot 208 Rally4 je to 290 Nm. Všechny vozy mají pětistupňovou sekvenční převodovku a srovnatelně dimenzované brzdy, což je dáno předpisem FIA pro tuto třídu.

Není bez zajímavosti, že na Fiestu předchozí specifikace R2 lze zakoupit přestavbový kit, jíž ji můžete proměnit na specifikaci Rally4 a to včetně faceliftu karoserie (například nové světlomety). To může být zajímavá možnost pro majitele těchto vozů předchozí specifikace, protože přestavba je citelně levnější cestou ke specifikaci Rally4, než pořízení celého nového vozu.

Papírově nejsilnější je Renault Clio Rally4, ale jak už zde padlo, na trati bude rozhodující posádka automobilu. V našich podmínkách má pak určitou výhodu Peugeot 208 Rally4, s nímž se lze účastnit značkového poháru a bojovat tak o zajímavé finanční odměny.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.