Rallye Železné hory zná vítěze

O víkendu proběhlo další kolo Českomoravského poháru rallye. Železné hory nabídly celkem 9 rychlostních zkoušek a nejlépe si vedla posádka Martin Šikl-Petr Vilímek s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX týmu Auto Kožmín.

Předposlední letošní závod zařazený do kalendáře ČMPR se jel v okolí Chrudimi. Ve čtyřkolkách a celkově zvítězil Šikl na Lanceru EVO IX týmu Auto Kožmín, druhý dojel se stejným vozem, avšak připravovaným týmem RS Racing Koutný jezdec Pavel Petr, jehož navigovala Simona Koutná. Na vítěznou posádku jim v celkovém součtu chybělo 11,5 sekundy.

Pohár za třetí místo putuje do Polska, odváží si jej posádka Janusz Lelek-Krysztof Leja, taktéž s Lancerem. Vozy Mitsubishi tak ve výsledcích zcela zastínily konkurenční značku Subaru, když nejlepší Impreza pilotovaná Janem Kvasničkou, obsadila až sedmé místo.

Třídu A5 ovládl polský pilot Artur Sekowski s vozem BMW M3, druhý dojel Jan Vonka s dalším „em-trojkovým bavorákem“ a třetí místo bral Miloš Kutílek se Seatem Leon Cupra R. „Á-šestky“, tedy turbodiesely ovládl Denis Novák se Škodou Fabia TDI, před Ondřejem Sobotkou a Jakubem Šroubkem taktéž na škodovkách.

Dvoulitrů s pohonem předních kol je určena třída A3 a zde si vedla nejlépe polská posádka Igor Bartold-Pawel Winiewski jezdící s BMW 318is řady E30. Adam a Roman Čepelovi s Fordem Puma VTC brali druhé místo ve třídě a Opel Astra GSi dovedla na třetí příčku dlaší polská dvojice Grzegorz Woźnik-Bartosz Sydor.

[the_ad_group id=“21″]

Šestnáctistovky, tedy třída A2, se odehrávala doslova v režii polských posádek, které obsadily prvních pět míst! Nejrychlejší byl Pawel Danys s Hondou Civic, před Magdalenou Misiarz. Pro třetí místo si s Citroënem Saxo dojel Jakub Baran.

Třída A1 vypsaná pro automobily s motorem do objemu 1,4 litru se stala kořistí posádky Jan Klinger-Stanislav Kuník se Škodou Felicia. Druhé místo patří tandemu Michal Hůlka-Karel Ovčáček se Suzuki Swift GTi. Třetí příčku obsadila dvojice Belix Rally Teamu Josef Mandaus mladší a Martin Volín, jejichž sportovním náčiním je Škoda Felicia.

Nechyběli ani historické automobily, i když třeba ve třídě H1 startoval pouze jediný vůz a ten navíc nedojel. Třída H2 měla už osm posádek a z toho šest vidělo cíl. Nejrychlejší byl přitom Fiat Uno vedený Richardem Valentem, druhý dojel Wartburg 353 Jana Hodouše a třetí Škoda 130 LR za jejímž volantem seděl Pavel Balíček.

Třídu H3 vyhrál Martin Král se spolujezdcem Martinem Hejhalem na Škodě 130 RS. Druhá příčka patří automobilu Škoda 120 S Rallye, který řídil Martin Kdér a třetí místo obsadil se Škodou 130 LR Tomáš Zeman. Třídu H4 ovládl Polák Marcin Zaworski s BMW E30 před Petrem Koutným z ASK Hořovice, který řídil Ford Escort Cosworth. Třetí místo patří posádce Ondřej Šolín-Petra Slámová na Fordu Sierra RS Cosworth.

Luboš Tůma se Škodou Favorit byl nejrychlejším jezdcem třídy H5, když druhého Petra Čížka na stejném voze porazil o 17,9 sekundy. Třetí místo patří automobilu Suzuki Swift GTi posádky Jindřich Nováček-Jindřich Nováček.

Mohlo by vás zajímat

Další kolo Edda Cupu Vrchlabí-Benecko
Další kolo Edda Cupu Vrchlabí-Benecko
Pačejov pro Odložilíka
Pačejov pro Odložilíka
Nasser Al-Attiyah pojede s Fabií R5
Nasser Al-Attiyah pojede s Fabií R5