Rozhovor: Andrea Dovizioso, jezdec Ducati před startem v DTM

Tovární jezdec týmu Ducati MotoGP před svým závodem DTM v Misanu shrnul průběh příprav. Italská hvězda MotoGP rozebírala jeden a půl dne, které strávila za volantem Audi RS5 DTM.

Dovizioso bude hostovat v DMT, řídítka motocyklu tak dočasně vymění za volant Audi RS5 DTM a ve dnech 8 až 9. června, tedy mezi dvěma závodními víkendy MotoGP, se doslova pustí mezi vlky. Start v ostrém závodě DTM bude skutečný křest ohněm. Limity závodního automobilu jsou totiž úplně jiné, než je tomu v případě motocyklu. I jízdní stopa v zatáčkách se liší.

To ostatně zmiňuje i jezdec, který se po testech podělil o první dojmy z vozu a prozradil i jaká jsou jeho očekávání.

universal300x250

Andreo, co pro Vás znamená zažít debut v DTM na závodním okruhu Misano World Circuit Marco Simoncelli?
Zejména pro nás italské jezdce je tento závodní okruh s jeho pozoruhodnou historií samozřejmě nesmírně důležitý. Vyrůstal jsem v jeho blízkosti. Loni jsem na tomto závodním okruhu zvítězil v závodě MotoGP. Pro mě osobně je tento závodní okruh opravdu výjimečný. Měl jsem velkou radost a pocítil i trochu hrdosti, když jsem byl požádán, zda bych se chtěl zúčastnit závodu DTM v Misanu jako hostující jezdec.

Jak zábavné pro Vás bylo řízení závodního vozu Audi RS5 DTM?
Bylo to obrovské potěšení! Miluji nové výzvy. A řízení výkonného závodního vozu, jako je RS5 DTM, na limitu na velkém závodním okruhu bylo pro mě zcela novou zkušeností. Opravdu jsem si to užíval.

V čem je největší rozdíl mezi závodním motocyklem Ducati Desmosedici GP a závodním vozem RS5 DTM?
Pro mě bylo nejtěžší držet správnou stopu. Ta je samozřejmě v RS5 DTM naprosto odlišná od jízdy na motocyklu Ducati Desmosedici.

Překvapilo Vás něco?
Ano, byl jsem ohromen, jak snadné je ovládat závodní vůz, když začne být přetáčivý. Motor má dokonce i v nízkých otáčkách dostatek výkonu pro kontrolu malých smyků.

Co Vám přišlo náročné?
Největším problémem bylo pro mě dosáhnout limitu v rychlých zatáčkách, zejména v prvních šesti nebo sedmi kolech. Vůbec jsem pro to neměl cit. Závodní vozy DTM vytvářejí tak velký přítlak, že teoreticky by asi bylo možné jet ještě mnohem rychleji. Je to naprosto odlišné od motocyklu MotoGP. Věděl jsem, že jezdci DTM projíždějí některými zatáčkami na plný plyn. Když jsem těmito úseky projížděl s vozem RS5 DTM, myslel jsem si, že je to nemožné. Ale pak mi Mattias hodně pomohl.

Jaká byla spolupráce s Mattiasem Ekströmem a týmem?
Myslím, že jsme spolupracovali velmi dobře, ale ani jsem nečekal, že by to s Mattiasem mohlo probíhat jinak. To samé platí pro celý tým Audi Sport. Jejich podpora byla prostě ohromná. Perfektně jsme využili čas, který jsme měli k dispozici pro testování. Nejenže jsme ujeli hodně kol, ale také jsme simulovali mnoho situací, k nimž dojde během závodu, například moje starty, zastávky v boxech a rozhodování o pneumatikách.

Co očekáváte od svého debutu v DTM příští týden?
Co se týče finálního výsledku, nemám žádná očekávání. Obecně se ví, že konkurence v DTM je extrémně vysoká. Sledoval jsem hodně závodů a startovní pole je velmi vyrovnané. Budu se snažit držet s nimi krok, ale to je asi tak všechno, na co mohu pomýšlet. V mnoha situacích jsou nezbytné zkušenosti, které nemám. Z toho důvodu si nedávám nerealistické cíle. Prostě si to chci pořádně užít!

Závodní víkend je přesně mezi dvěma závody MotoGP. Jak zvládáte tak nabitý závodní kalendář?
Uznávám, že to není snadné, ale už jsem si na to zvykl. Jinak bývám mezi závody MotoGP často na cestách, například na motokrosu. Mám rád změnu.

Budou závody v Misanu sledovat členové Vaší rodiny a Vaši přátelé?
Zajisté ano. Mnoho členů mé rodiny a přátel sleduje moje závody a vášnivě se zajímají o motoristický sport. Doufám, že pro ně bude sledování mých závodů v DTM zábavné.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.