Škoda ovládla Rally Bohemia

Tři Škody Fabia Super 2000 obsadily stupně vítězů Rally Bohemia. Ta nejrychlejší patřila Janu Kopeckému a Pavlu Dreslerovi.

Domácí posádka továrního týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký – Pavel Dresler se Škodou Fabia Super 2000 zvítězila v letošním ročníku Rally Bohemia. Vítězství to nebylo rozhodně jednoduché, když první etapa nejlépe vyšla posádce Pech – Uhel s vozem Mini. Ti ale v úvodu sobotní etapy chybovali a ulomené kolo je vyřadilo ze soutěže.

Na do té doby druhý vůz Kopeckého s Dreslerem následně již nikdo ze soupeřů nedokázal najít recept. Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem a Škodou Fabia Super 2000 obhájili loňské vítězství v Rally Bohemia a zcela tak naplnili očekávání diváků, kterých se dle prvotních odhadů kolem tratí rychlostních zkoušek sešlo několik desítek tisíc. Všichni mohli sledovat organizačně velmi dobře zvládnutou a sportovně hodnotnou podívanou, kde nechybělo drama až do samotného závěru.

Druhé místo ve 41. ročníku Rally Bohemia obsadila italská posádka Umberto Scandola se spolujezdcem Guido D’Amore, která startovala také se Škodou Fabia Super 2000. I třetí místo patřilo posádce s mladoboleslavským vozem Škoda Fabia Super 2000, a to Sepp Wiegand – Frank Christian. Juniorská akvizice továrního týmu ŠKODA Motorsport se na Rally Bohemia rozhodně neztratila a předvedla se v tom nejlepším světle.

Mezi adepty na bednu patřila také posádka Jakeš – Novák s Citroënem DS3 R5. Jejich snažení ale ukončil horizont a následná havárie na osmé rychlostní zkoušce (v té době figurovali po odstoupení Pecha na pátém místě celkově). Posádka z nebezpečně vypadající situace vyvázla bez zranění, ale vůz už nebyl schopen dál pokračovat.

Vítězství mezi produkčními vozidly třídy 3 mohli v cíli Rally Bohemia slavit Jan Votava – František Synáč s Mitsubishi Lancer EVO IX, kteří skončili celkově šestí. Nejrychlejší dvoukolkou byli Adam Kobliha s Karlem Žáčkem a Renaultem Clio R3, kteří zároveň ovládli hodnocení třídy 5.

Třída 6 se stala kořistí Citroënu C2-R2 Max za jehož volantem seděl Ondřej Bisaha a noty mu četl Petr Píža. S více jak minutovou ztrátou na citroën dojela Škoda Fabia R2 vedená Emilem Trinerem se spolujezdcem Jiřím Černochem. Třídu 7 ovládla posádka Libor Paul – Miroslav Kortus se Škodou Fabia a ve třídě 8 byl nejrychlejší Martin Rada s Jaroslavem Jugasem a jejich Alfou Romeo 147.

Předjezdecká Škoda Fabia osazená technikou chystaného vozu specifikace R5
Předjezdecká Škoda Fabia osazená technikou chystaného vozu specifikace R5

Ve třídě 9 jasně zvítězila posádka David Štefan – Ivan Řihánek s Hondou Civic VTi před posádkou Jan Pilař – Veronika Havelková na stejném voze. Součástí 41. ročníku Rally Bohemia bylo MČR historických automobilů, kde byla nejrychlejší Škoda 130 LR s Janem Krejčou a Pavlem Šárkou.

K nejzajímavějším vozům celé rallye patřila poměrně nenápadná předjezdecká Škoda Fabia osazená technikou chystané Fabie R5. Rally Bohemia se tak stala důležitým místem pro sběr dat, která poslouží pro další vývoj chystaného vozu.