Solberg pojede španělskou rallye!

Petter Solberg má před sebou návrat do rallye se značkou Volkswagen. Ve Španělsku bude startovat v rámci WRC2 s novým Volkswagenem Polo GTI R5, které tak zažije skutečný křest ohněm. Postaví se tak proti továrním Fabiím R5.

Je zpět! Mistr světa Petter Solberg se vrací do světového šampionátu v rallye FIA WRC za volantem vozu Volkswagen Polo GTI R5. Solberg a jeho spolujezdkyně Veronica Engan se zúčastní španělské rallye v Katalánsku od 25. do 28. října v kategorii WRC2.

Nor se šest let po své poslední rallye v roce 2012 vrátí na stejné místo, kde ukončil svou soutěžní kariéru. Solberg, který jezdí s vozem Polo svého týmu PSRX Volkswagen Sweden v mistrovství světa v rallycrossu FIA WRX, tedy změní krátce disciplínu.

Polo GTI R5 absolvuje v Rallye Španělsko ostrý debut, který bude také jediným nasazením tohoto vozu v barvách továrního týmu. Soutěžní vůz R5 se pak bude účastnit národních a mezinárodních mistrovství ve službách soukromých týmů.

[the_ad_group id=“21″]

„Příležitost vrátit se do WRC se značkou Volkswagen je jedinečná a tuto nabídku jsem s velkou radostí přijal,“ řekl Solberg. „Když jsem tento vůz řídil v lednu ve Švédsku, nechtěl jsem z něj vystoupit. Všechno v novém Polu GTI R5 fungovalo od samého začátku. Na Rallye Španělsko se skutečně těším. Vždy jsem měl v oblibě kombinaci šotoliny a asfaltu. Je zřejmé, že to bude mimořádný zážitek vrátit se na místo, kde jsem v roce 2012 ukončil svou soutěžní kariéru. Bude to fantastické shledání s prostředím WRC, avšak s profesionálním pozadím. Chci totiž poslat Polo R5 do světa soutěží s dobrým výsledkem,“ prozradil fanoušky zbožňovaný jezdec.

Sven Smeets, ředitel divize Volkswagen Motorsport, k tomu říká: „Petter je skutečnou hvězdou rallye. Jeho vášeň a profesionalitu velmi dobře známe ze spolupráce v mistrovství světa v rallycrossu. Pro Pettera je typické, že do řízení dává všechno, vždy jede na 110 procent. Polo GTI R5 již testoval a od samého začátku byl mezi našimi preferovanými kandidáty pro debut našeho nového vozu pro zákaznický sport. Je fantastické, že bude řídit Polo R5 ve Španělsku. Všichni v týmu se těšíme na soutěž i na spolupráci s Petterem a jeho týmovým kolegou Ericem Camillim.“

Petter Solberg se vrací k soutěžáckým kořenům
Solberg si „odskočí“ z WRX do WRC na jeden víkend. Norský jezdec se tak vrátí ke svým soutěžním kořenům. V letech 1998 až 2012 absolvoval 188 soutěží v mistrovství světa v rallye – s vozy Toyota, Ford, Subaru a Citroën. V roce 2003 Solberg získal titul mistra světa se Subaru. Sezonu tehdy zakončil s náskokem pouhého jednoho bodu před budoucím rekordním mistrem světa Sébastienem Loebem a Španělem Carlosem Sainzem na třetím místě.

Solberg je dosud posledním skandinávským mistrem světa v rallye. V letech 2009, 2010 a 2011 se Solberg účastnil WRC s vlastním týmem. V roce 2012 absolvoval svůj poslední rok v rallye jako tovární jezdec Fordu. Solberg má na svém kontě 52 umístění na stupních vítězů v mistrovství světa v rallye, z toho 13 vítězství. Rallye Španělsko bude pro Solberga první soutěží se značkou Volkswagen a zároveň debutem ve voze kategorie R5.

Tři mistři světa v jedné soutěži poprvé za posledních osm let
Solberg je třetím mistrem světa v rallye, který je přihlášen do Rallye Španělsko 2018. Dalšími jsou současný světový šampion Sébastie Ogier a navrátivší se Sébastien Leob. Poslední tři muži, kteří získali mistrovský titul, budou soutěžit ve Španělsku – byť v různých kategoriích. Poslední soutěží, na jejíž start se postavili tři mistři světa, byla finská rallye v roce 2010 (Loeb, Solberg, Kankkunen).

Solberg a Volkswagen ve WRX – extrémně úspěšná kombinace
Třiačtyřicetiletý jezdec po svém přechodu z WRC do WRX získal titul mezi jezdci v letech 2014 a 2015. Volkswagen Motorsport a Solbergův tým PSRX oznámily partnerství na začátku roku 2017. A hned se jednalo o vítězné spojení.

V první sezoně získal tým titul v hodnocení týmů a mistrem světa mezi jezdci se stal Johan Kristoffersson. Ten jej letos také obhájil a jeho týmový kolega Solberg stále bojuje o druhou příčku v rallycrossovém světovém šampionátu.

Volkswagen nese odpovědnost za vývoj a technickou přípravu dvou vozů Polo R Supercar, zatímco tým PSRX Volkswagen Sweden má na starosti logistiku, účast v jednotlivých podnicích a marketingové záležitosti. Solberg zůstává jediným jezdcem, který získal titul mistra světa v hodnocení jezdců ve dvou různých mistrovstvích světa FIA.