Speciály Toyota TS050 Hybrid odcházejí do závodního důchodu

Vozy TS050 Hybrid týmu Toyota Gazoo Racing, se tento víkend naposledy představí v závodním nasazení. Při ukončení sezóny světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC) 2019-2020 nastoupí do závodu 8 hodin Bahrajnu.

Toyota TS050 Hybrid se od své premiéry v roce 2016 zúčastnila 33 závodů WEC, 18x zvítězila, 15x získala první startovní pozici a 14x dosáhla nejrychlejšího času na kolo. Kromě toho zaznamenala nejrychlejší čas na kolo v historii závodu Le Mans. Rovněž v sezónách 2018-2019 a 2019-2020 pomohla týmu Toyota Gazoo Racing k vítězství ve světovém šampionátu.

Po absolvování závodu v Bahrajnu tento týden zamíří do důchodu a v sezóně 2021 je již nahradí vůz nový, navržený v souladu s novými předpisy kategorie Hypercars. Vychází přitom z aktuálně vyvíjeného vozu GR Super Sport, který má být homologován pro běžný provoz.

Finální závod vozů TS050 Hybrid je zároveň rozhodujícím bojem o titul mistra světa v kategorii závodních jezdců. Po vítězství v závodu 24 hodin Le Mans vede žebříček o sedm bodů posádka vozu č. 8, kterou tvoří úřadující mistři světa Sébastien Buemi a Kazuki Nakadžima společně s Brendonem Hartleyem. Poprvé tuto sezónu se je v boji o titul snaží dohnat posádka Toyoty TS050 Hybrid č. 7 Mike Conway, Kamui Kobajaši a José María López. Této posádce na Le Mans štěstí nepřálo, ale v Bahrajnu jí bude hrát do karet příznivější váhový handicap.

Obě posádky pojedou v Bahrajnu s vozem TS050 Hybrid s aero kitem pro vysoký přítlak, čímž se vrátí k uspořádání naposledy použitému v únoru na závodě v Austinu. V rámci zkráceného rozvrhu je v plánu pouze jedna tréninková jízda ve čtvrtek večer a následovat bude rušný páteční program zahrnující dvě tréninkové jízdy a kvalifikaci. Osmihodinový závod bez diváků z důvodu opatření proti číření Covid-19 (po podobně koncipovaných akcích ve Spa-Francorchamps a Le Mans) bude zahájen v sobotu ve 14 hodin místního času a skončí po setmění téhož dne.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.