Šumavské předsevzetí splněno

Tým Racing 21 má za sebou účast na letošní Rallye Šumava Klatovy. Vojtěch Štajf a Veronika Havelková naplnili svůj plán pro druhý podnik seriálu MČR a obsadili v něm s vozem Volkswagen Polo GTI R5 celkově šesté místo, což vedle dalších zkušeností s novou technikou znamená cílené zlepšení oproti minulé soutěži.

54. ročník Rallye Šumava Klatovy prověřil startující posádky ve dvou dnech na čtrnácti rychlostních zkouškách o celkové délce 170 kilometrů. Naplnila se také předpověď počasí a zejména v pátek večer připravil vydatný déšť posádkám obtížné podmínky na trati soutěže. Kromě prvního Jana Kopeckého s tovární Fabií R5, který stihl dešti ujet, se tak všichni klouzali na vodě. Ale nepředbíhejme.

Vojtěch Štajf s Veronikou Havelkovou přijeli do Klatov především s cílem zrychlit dosahované časy na jednotlivých rychlostních zkouškách v porovnání s užší jezdeckou špičkou českého šampionátu a přiblížit se tak pětici nejrychlejších posádek. Páteční měřené úseky byly pro Racing 21 kvůli dešti ve znamení prvních zkušeností s vozem Polo GTI R5 na mokrém povrchu. Tým ale zvolil měkčí nastavení podvozku vozu v kombinaci s pneumatikami do mokra, a srážky nakonec nebyly tak vydatné, v otevřených úsecích dokonce trať oschla úplně.

[the_ad_group id=“21″]

„Šli jsme ve druhé polovině první etapy do příliš měkkého nastavení auta, protože jsme dosud neměli žádné zkušenosti s mokrým povrchem, a tak jsme raději změkčili podvozek víc. To nás proti soupeřům na intermédiích zpomalovalo, pozitivně se to projevilo pouze na některých úsecích poslední zkoušky, kde to opravdu hodně klouzalo. Zejména v pátek nám pro bezpečnou jízdu hodně pomohli i naši špioni na trati, kvůli startovnímu poli historiků ale vjížděli na rychlostní zkoušky krátce před námi, a to bylo příliš pozdě pro rozhodování ohledně pneumatik a podvozku“ vysvětluje strategii pro úvod soutěže jezdec Vojtěch Štajf, který první etapu soutěže dokončil na šestém místě absolutního pořadí.

Druhá etapa, která se v sobotu konala již za příznivého počasí, nepřinesla z pohledu celkového umístění posádky Racing 21 žádnou změnu. Pro Vojtěcha Štajfa však znamenala nabytí dalších zkušeností s jízdou a nastavením vozu Polo GTI R5.

„Už při testech jsme hodně řešili nedotáčivost vozu, kterou jsme tady na Šumavě nastavením výrazně eliminovali, ale na určitých detailech ještě musíme zapracovat. Jelo se tu hodně rychle a já se snažím hodnotit každou erzetu zvlášť i z pohledu časové ztráty na kilometr v porovnání se špičkou pole. V sobotu ráno jsem se dokázal dostat i na odstup necelé půl vteřiny na ujetý kilometr v porovnání s Honzou Kopeckým, což není při druhém startu s Polem vůbec špatné. Celková ztráta na vítěze činila minutu a padesát jedna sekund, myslím tedy, že jsme svůj plán pro Šumavu s Veronikou průjezdem rampy na šestém místě absolutně splnili. Věřím, že po dalších naplánovaných testech s autem se posuneme i v Českém Krumlově ještě výš a promluvíme do pořadí mezi pěticí nejrychlejších. Určitě nám k tomu pomohou i nové pneumatiky Pirelli typu RA, které jsme si na Šumavě poprvé vyzkoušeli,“ uzavřel hodnocení soutěže na cílově rampě v Klatovech spokojený Vojtěch Štajf.

Tým Racing 21 se nyní přesouvá na Kanárské ostrovy, kde o příštím víkendu bude reprezentovat Českou republiku pod registrací týmu Autoklubu ČR v druhém podniku seriálu FIA European Rally Championship.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.