Team Peugeot Hansen před zahájením sezony

Co říká a jak se těší na úvodní závod sezony mistrovství světa v rallyecrossu šéf týmu Kenneth Hansen? Jaké očekávání má Sébastien Loeb či stále mladý pilot Timmy Hansen? Přečte si, co říkají před prvním podnikem světového šampionátu. Přinášíme také základní údaje okruhu Montalegre v Portugalsku.

První závod světového šampionátu odstartuje již tento víkend v Portugalsku. Okruh Montalegre má délku 945 metrů s povrchem 60% asfalt a 40% šotolina. Neobsahuje žádné skoky, místem které může o mnohém rozhodnout je čtvrtá zatáčka. Její průjezd totiž určuje rychlost do dalších tří zatáček.

Joker lap je zde hned za startem, jde tedy o jakési prodloužení cílové rovinky.  Jeho průjezd znamená navíc přibližně 3 sekundy. Rekord běžného kola je zde 39,207 sekundy. Nejtvrdší brzdy přicházejí na konci cílovky při nájezdu do první zatáčky, kde jezdci musejí z maxima okolo 174 km/h snížit rychlost na přibližně 35 km/h.

[the_ad_group id=“21″]

Co k prvnímu podniku letošní sezony říkají jezdci a šéf týmu Peugeot Hansen? Jak se na svůj start těší Sébastien Loeb?

Kenneth Hansen (šéf týmu)
„Po dvou sezonách práce s divizí Peugeot Sport je naše spojení skutečně optimální a cítíme při vstupu do roku 2016 jistotu. Zlepšili jsme naší přípravu zásluhou programu testování, ale musíme toho stále ještě hodně udělat, než budeme zcela připraveni. Již se nemůžeme dočkat, až sezona 2016 začne. V tomto roce máme dva týmy, ačkoli to bylo již běžné s Junior Teamem, takže pro nás to není zásadní změna. Domnívám se, že naše sestava je dokonale schopná čelit stále náročnějším požadavkům. To zajisté nezměnilo naši touhu vítězit!“

Sébastien Loeb (Peugeot 208 WRX specifikace 2016, Team Peugeot Hansen)
„Pociťuji vzrušení z nového úkolu. To auto je radost řídit. Je výkonné a moc pěkně se ovládá. Ve srovnání se soutěžním vozem má větší výkon a trochu brutálnější reakce. Potřebujete styl jízdy, který vám umožní udržet jej na vrcholu a to je velká zábava! Současně se musím naučit spoustu věcí, jako bojovat dveře na dveře, závodní strategii, zacházení s pneumatikami, joker lap a podobně. Budu se muset učit rychle a navíc, vycítit, kdy se pokusit o předjetí, protože nedostanete mnoho příležitostí. Také doufám, že budu dost rychlý. V tomto okamžiku mám dobrý pocit, ale vím, že není mnoho příležitostí trénovat, abych se dostal do tempa.“

Timmy Hansen (Peugeot 208 WRX specifikace 2016, Team Peugeot Hansen)
„V druhé polovině roku 2015 jsme byli velmi silní a doufám, že v tom budeme pokračovat. Měl jsem pocit, jako bych byl součástí vozu. Pro rok 2016 jsme v programu udělali několik zlepšení a vážně už se těším, až budu znovu bojovat. Mistrovství světa je úžasná zábava! Budu mít také nového týmového kolegu v Sébastienu Loebovi. Je jedním z největších jezdců na světě, takže to bude zajímavé a jsem si jistý, že oba budeme schopni se navzájem od sebe učit, abychom tým posunuli ještě dál.“

montalegreOkruh Montalegre v Portugalsku

Davy Jeanney (Peugeot 208 WRX specifikace 2015, Peugeot Hansen Academy)
„Jako obvykle do toho dám všechno. Zejména se soustředím na 10 kol mistrovství světa, kdy se budu snažit být lepší, než se mi při stejných podnicích podařilo loni. Pokusím se rovněž poskytnout Kevinovi užitečné rady. To, zda závodím po boku Kevina nebo Timmyho, na mém přístupu nic nemění. Otevřeně si budeme vyměňovat své dojmy hned od prvního závodu v Portugalsku. Montalegre má skvělé prostředí a je tam vždy spousta nadšených diváků. V roce 2013 jsem tam byl pátý, pak v roce 2015 čtvrtý, takže doufám, že tentokrát dojedu mezi prvními třemi!“

Kevin Hansen (Peugeot 208 WRX specifikace 2015, Peugeot Hansen Academy)
„Je to pro mne skutečně vzrušující příležitost zapojit se do Peugeot Hansen Academy a mít za trenéra Davyho. Mým cílem je soustředit se na mistrovství Evropy v rallyecrossu, všechna tato kola se pojedou na stejném místě, ve stejné době a na stejných tratích jako mistrovství světa. Jezdit s vozem divize Supercar je samozřejmě velmi odlišné od vozu RX Lites, takže se s ním budu snažit sžít co nejrychleji. Po závodě, který jsem absolvoval na konci roku 2015 v Argentině, doufám, že to nebude trvat dlouho, než se stanu konkurenceschopným. Loni jsem byl v Montalegre ve třídě RX Lites druhý a nemohu se dočkat, až tam budu závodit znovu s tímto vozem.“

Mohlo by vás zajímat

Sébastien Loeb pojede světový rallyecross
Sébastien Loeb pojede světový rallyecross
Čtyři Peugeoty 208 WRX připraveny
Čtyři Peugeoty 208 WRX připraveny
WTCC 2016: skvěle Honda a opět Citroën
WTCC 2016: skvěle Honda a opět Citroën