Toyota Gazoo Racing míří bojovat na sníh

Po prakticky dokonalém zahájení sezóny 2021 minulý měsíc na Rallye Monte-Carlo bude tým Toyota Gazoo Racing WRT usilovat o další pěkný výsledek na Arktické rallye ve Finsku (26.-28. února 2021). Zcela nový podnik v soutěžním kalendáři světového rallyového šampionátu FIA je v rámci letošní sezóny jediným čistě zimním kolem, které se pořádá namísto zrušené Švédské rallye. Tým se vydá na sever ze své základny uprostřed Finska s cílem navázat na dosavadní úspěchy vozů Toyota Yaris WRC na sněhu a ledu včetně tří vítězství ve Švédsku během čtyř posledních let.

Sébastien Ogier po svém rekordním osmém vítězství v závodu Rallye Monte-Carlo vede žebříček šampionátu před stájovým kolegou Elfynem Evansem, který v barvách Toyoty vybojoval vítězství v roce 2020 ve Švédsku. Kalle Rovanperä je nyní čtvrtý a již se těší na bonusový závod ve své domovině, což platí i pro letní podnik, kdy mistrovství světa tradičně zavítá do Finska.

Akce odvozená od náročné Arctic Lapland Rally, pořádané zde každoročně v lednu, bude mít základnu v Rovaniemi, hlavním městě nejsevernějšího regionu Finska. Některé rychlostní zkoušky povedou dokonce za severním polárním kruhem. Místo konání je příslibem soutěže za skvělých zimních podmínek s namrzlými vozovkami a vysokými sněhovými závějemi kolem cesty, o které mohou jezdci opírat své vozy, a zvýšit tak rychlost v zatáčkách. Do zledovatělého povrchu cest se budou zakusovat speciální pneumatiky s hřeby, zajišťující dobrý záběr a rychlosti, které budou v rámci celé sezóny patřit k nejvyšším.

Rallye se pořádá ve zhuštěném formátu s deseti rychlostními zkouškami, během nichž jezdci absolvují celkem 251,08 soutěžních kilometrů. Po shakedownu v pátek dopoledne začne rallye pěkně zostra dvěma průjezdy nejdelšího měřeného úseku této rallye, kterým je erzeta Sarriojärvi o délce 31,05 km, přičemž druhý průjezd se uskuteční až po setmění. Nejdelším dnem soutěžního podniku je sobota zahrnující sérii tří rychlostních zkoušek, které si jezdci po poledním servisu ještě zopakují, opět s plánovaným dojezdem v pozdějších hodinách. V neděli se diváci mohou těšit na dva průjezdy RZ Aittajärvi, přičemž druhý je zároveň pořádán jako Power Stage.

„Náš výsledek na Rallye Monte-Carlo byl opravdu skvostným zahájením sezóny, a měl jsem tak radost z toho, jak je tým výborně sladěný. Nyní se již těšíme na historicky první Arktickou rallye ve Finsku zařazenou do soutěžního kalendáře WRC. Již léta se hodně mluví o tom, jak by bylo dobré tento podnik zařadit do WRC s ohledem na zaručenou sněhovou nadílku. Letos tato příležitost nečekaně nastala a všichni lidé zapojení do této akce odvedli ve velmi krátké době spoustu práce, aby se tento podnik vůbec mohl uskutečnit. Jsem si jist, že v televizi to bude nádherná podívaná s čistým bílým sněhem a jasnou oblohou. Pro Laponsko jsou typické velmi dlouhé a rychlé zatáčky, kde při nedostatku sebejistoty můžete ztratit spoustu času, takže je zde hodně důležitá stabilita vozu. Bude na nás tentokrát trochu větší tlak než obvykle, protože jde o domácí podnik a náš vůz vyvíjíme na finských cestách právě za těchto podmínek. Ale jsem si jist, že se s tím vypořádáme,“ říká šéf týmu Jari-Matti Latvala.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.