Toyota Gazoo Racing míří na portugalskou šotolinu v čele žebříčku WRC

Soutěžní tým Toyota Gazoo Racing WRT je připraven na čtvrté kolo mistrovství WRC, kterým je ve dnech 20.-23. května 2021 portugalská rallye, první soutěž sezóny pořádaná na šotolině.

V návaznosti na první a druhé místo v nedávném chorvatském podniku vede Toyota žebříček továrních týmů, jakožto i šampionát soutěžních jezdců, kde Sébastien Ogier zaujímá první místo po dvou vítězstvích v dosavadních třech rallyových podnicích letošní sezóny. Elfyn Evans je třetí s odstupem 10 bodů za týmovým kolegou, pátou příčku obsadil Kalle Rovanperä se ztrátou 22 bodů na vedoucího jezdce.

Za volantem čtvrtého vozu Yaris WRC bude v Portugalsku opět usedat Takamoto Katsuta. Japonský pilot je zařazený do programu Rally Challenge týmu Toyota Gazoo Racing. Na další podnik jede s cílem navázat na tři úspěchy po sobě, kdy se vždy zařadil mezi šestici nejlepších.

Tým v páté soutěžní sezóně pokračuje ve vývoji Toyoty Yaris WRC, a tak po vylepšeném aero paketu vozu, který jsme poprvé spatřili v Chorvatsku, se v Portugalsku představí nový motor. Ten podle informací z Toyoty doznal zlepšení po stránce výkonu i spolehlivosti. Zda tomu tak je, se dozvíme již v následujících dnech.

Po dosavadních letošních podnicích na ledu, sněhu a asfaltu je Portugalsko prvním z několika podniků po sobě, kde jezdce čeká převážně šotolina. Rallyový závod se vrací do kalendáře poté, co byl v roce 2020 kvůli pandemii koronaviru zrušen. Výchozím bodem bude opět město Matosinhos nedaleko Porta, druhého největšího portugalského města.

Pro tento závod jsou typické rychlé a současně technicky náročné úseky. Povrch je zpravidla zpočátku měkký a písčitý se zhoršenou přilnavostí pro jezdce vyjíždějící mezi prvními. Při druhém průjezdu se často mění na kamenitý s vyjetými kolejemi.

Trasa závodu je podobná ročníku 2019 – začíná slavnostním startem ve čtvrtek večer ve městě Coimbra. V pátek se můžeme těšit na dvakrát opakovanou posloupnost tří „erzet“ nedaleko Arganilu bez polední přestávky na servis. Před stočením na sever, kde den završí superspeciálka na okruhu Lousada, se jezdci poprvé po 20 letech vrací do Mortáguy.

Sobotní program se soustředí do pohoří Cabreira severovýchodně od města Porto, kde jezdce čeká posloupnost tří „erzet“, kterou si ještě zopakují po přestávce na servis. Následuje nová silniční zkouška podél ústí řeky Douro na závěr soboty. Rallye končí pěti nedělními měřenými úseky včetně dvou průjezdů „erzety“ Felguieras, která se letos vrací do programu, včetně proslulého úseku Fafe v roli Power Stage.

„Po výborných výsledcích na asfaltu v Chorvatsku jsme připraveni na první z několika podniků pořádaných na šotolině. V Portugalsku je pravidlem, že písčitý povrch může být pro první vozy vyjíždějící ráno dost kluzký. Odpoledne je přilnavost již lepší, ale povrch také může být o dost hrubší a v minulosti jsme již viděli, jak náročné to pro vozidla i obutí může být. Pro Seba vyjíždějícího první na trať v roli prvního jezdce žebříčku by to mohlo být hodně náročné, ale vím, že se bude snažit se s tím vyrovnat. Elfyn má trochu příznivější pozici, zatímco Kalle bude mít z této trojice asi nejvíce prostoru postavit se soupeřům. Tým před čtrnácti dny již v Portugalsku absolvoval testy, kdy jsme pracovali s novou tvrdou i měkkou směsí obutí od Pirelli a pokoušeli se najít optimální nastavení vozu. Opět bude zajímavé sledovat, jak se jednotlivé týmy této výzvy chopí, ale jsem přesvědčen, že se nám povede dobře,“ řekl šéf týmu Jari-Matti Latvala.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.