Toyota Gazoo Racing ovládla závod v Bahrajnu

Tým Toyota Gazoo Racing dosáhl třetího vítězství v sezóně 2019-2020 světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC), když v napínavém závodě dojel na prvních dvou místech podniku 8 hodin Bahrajnu.

Úřadující světoví šampioni čelili mimořádně nepříznivému handicapu za úspěch, tedy omezené hybridní posile a nižšímu povolenému přídělu paliva na kolo. Nicméně díky dobré strategii, rychlým zastávkám v boxech a konzistentním výkonům na trati, stejně jako pozoruhodné spolehlivosti po celou dobu závodu o délce přes 1390 km, dokázali tuto náročnou výzvu překonat.

Posádka Toyoty TS050 Hybrid č. 7 ve složení Mike Conway, Kamui Kobajaši a José María López zvítězila v této sezóně již podruhé. Zároveň se posunula na první místo žebříčku soutěžních jezdců světového šampionátu.

[the_ad_group id=“21″]

Na druhém místě s odstupem jednoho kola projela cílem Toyota TS050 Hybrid č. 8 s posádkou Sébastien Buemi, Kazuki Nakadžima a Brendon Hartley, která čelila handicapu za úspěch ještě o 0,21 s na kolo větším než jezdci sesterského vozu. Již třetí zisk prvních dvou míst v rámci teprve čtyř závodů této sezóny znamená pro tým dokonalý výsledek.

V dramatickém zahájení závodu se vůz č. 5 týmu Ginetta střetl s jedničkou týmu Rebellion, startující z pole position. Oba vozy skončily ve smyku a zasáhly Sébastienův vůz číslo osm a poškodily jeho levou přední část karoserie. Zatímco Sébastien vyjíždějící ze třetího místa se v důsledku toho propadl až na 10. pozici, Mike startující ze čtvrtého místa se úlomkům na trati vyhnul a následně se ujal vedení.

Po výjezdu safety caru se Sébastien dokázal již do 10. kola závodu probojovat s vozem číslo osm na třetí místo, zatímco Mike krátce před prvním tankováním ještě zvýšil vedení vozu č. 7. Mike se vracel na trať s náskokem přes 30 sekund nad šestkou týmu Ginetta, avšak Sébastien, jehož osmička si vyžádala výměnu přední části karoserie, se zapojoval jako čtvrtý.

V průběhu další půlhodiny se Sébastien díky dynamické jízdě prokousal do první trojky a toto úsilí se mu následně vyplatilo. Po těsné bitvě s vozem týmu Ginetta jel ve 43. kole jako třetí. Krátce po uplynutí 90 minut od startu závodu předával Mike na prvním místě jedoucí sedmičku Kamuimu, zatímco Brendon převzal volant osmičky, oba vozy se do závodu vracely s novým obutím.

Po dvou a půl hodinách od startu došlo v závodě ke zvratu, když jednička týmu Rebellion, která předtím usilovně bojovala s cílem snížit svůj odstup za Kamuim s vozem č. 7, ztratila pět minut v boxech kvůli technické závadě. To Brendona s osmičkou posunulo na druhé místo, nicméně s více než minutovým odstupem za Kamuim.

Toyota Gazoo Racing měla závod i dále pod kontrolou. Nejbližším pronásledovatelem byla pětka týmu Ginetta, se zpožděním dvě kola kvůli problematickému průběhu první části závodu. V čase tři a půl hodiny před koncem závodu pak potíže zmiňovaného vozu pokračovaly, když tento speciál musel zastavit u trati, a tak přenechat třetí pozici jedničce týmu Rebellion, jedoucí se zpožděním tří kol.

Dlouho poté, co na Bahrajnský mezinárodní okruh padla tma, se posádky obou Toyot TS050 Hybrid vzhledem k velkému náskoku rozhodly až do konce závodu raději neriskovat. Po odstoupení obou vozů týmu Ginetta nakonec do cíle dorazily pouze tři vozy kategorie LMP1.

Cílovou páskou jako první projel José za volantem sedmičky po 257 kolech závodu a vybojoval tak osmibodový náskok v žebříčku soutěžních jezdců světového šampionátu před posádkou vozu č. 8 s Kazukim. Ten přivezl vůz do cíle na druhém místě. Toyota Gazoo Racing vede v souboji o pohár konstruktérů s náskokem 41 bodů před týmem Rebellion.

Světový šampionát bude pokračovat v příštím roce, kdy se 23. února po dvouleté absenci vrátí do texaského Austinu na Šest hodin Circuit of the Americas. Jde o první z dvojice soutěžních podniků ve Spojených státech – druhým bude 20. března závod 1000 mil Sebringu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.