Toyota Gazoo Racing první a druhá na domácím okruhu Fuji

Tým Toyota Gazoo Racing potěšil davy domácích fanoušků ziskem prvních dvou míst v závodu 6 hodin Fuji, který je čtvrtým kolem světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA 2018-19 (WEC).

V působivém závodu projížděla cílem jako první Toyota TS050 Hybrid č. 7 s jezdeckou sestavou ve složení Mike Conway, Kamui Kobajaši a José María López. Pouze 11,440 sekundy za nimi dojeli jejich stájový kolegové Sébastien Buemi, Kazuki Nakadžima a Fernando Alonso s vozem č. 8.

Speciální význam měl tento závod i pro Josého Maríu Lópeze, jenž zaznamenal nejrychlejší čas na kolo a vybojoval své vůbec první vítězství v mistrovství WEC od loňského nástupu k týmu. Pilot, který dříve sbíral úspěchy ve WTCC v továrním týmu Citroënu se tedy evidentně dobře zabydlel ve vytrvalostním speciálu, jehož řízení se od klasického vozu liší i kvůli omezenému výhledu.

[the_ad_group id=“21″]

Díky nejnovějšímu výsledku se náskok Toyoty Gazoo Racing v bodování týmů světového šampionátu zvyšuje na 14 bodů před týmem Rebellion Racing. Sébastien, Kazuki a Fernando rovněž vylepšili svůj náskok v bodování jezdců, přičemž Mike, Kamui a José se posunuli vzhůru na druhou pozici s odstupem 13 bodů.

Drama kvůli počasí
V akčním startu na mokré trati viděli diváci Kazukiho s vozem č. 8, jenž startoval z pole position a udržoval si výhodu, zatímco Kamui s vozem č. 7 předvedl divákům předjížděcí koncert, kdy využíval výhod pohonu všech kol za obtížných podmínek a již ve druhém kole se dokázal probojovat z původně osmé startovní pozice na druhé místo.

Nadšení pokračovalo po celou fascinující první hodinu. Kamui brzy zajížděl do boxů, aby přezul na pneumatiky do hustého deště. Následný výjezd safety caru zhatil Kazukiho náskok čítající více než jednu minutu. Brzy poté vůz č. 8 přezouval na přechodné pneumatiky, čímž se do vedení dostal vůz č. 11 SMP.

O drama se postaralo měnící se počasí, kdy díky slunečním paprskům začal rychle osychat povrch tratě. Kamui tak měl náhle kvůli nové situaci nevhodné obutí, a tudíž zajel do boxů pro slicky a následně získal výhodu v podobě velmi rychlých časů na kolo. Krátce poté stejně učinil i Kazuki i další vozy kategorie LMP1 a když se pořadí vozů počátkem druhé hodiny stabilizovalo, Kamui s vozem č. 7 vedl s Kazukim v závěsu. Oba speciály TS050 Hybrid si navíc postupně vytvářely náskok před vozem č. 1 týmu Rebellion na třetím místě.

Když Kazuki po dvou náročných hodinách předával volant Sébastienovi, Toyota č. 8 se držela přibližně 10 sekund za svým sesterským vozem, avšak Sébastien s novým obutím na zcela oschlé trati začal odstup snižovat. Když Kamui svůj stint v trvání dvou a půl hodiny zakončil a za volant usedl Mike, vedení se ujal vůz č. 8.

Žezlo si postupně předávaly obě posádky podle toho, kdo měl právě novější obutí. Po mávání žlutým praporkem po celé jedno kolo, zhruba dvě hodiny před koncem závodu, vedl José s vozem č. 7 cca 20 sekund před Fernandem s Toyotou č. 8, přičemž jezdci jeden druhého nešetřili.

José během 153. kola zaznamenal vůbec nejrychlejší okruhový čas závodu a udržoval si v čele stabilní náskok, dokud přibližně 30 minut před koncem závodu nepředal vůz Kamuimu. Kamui s vozem č. 7 měl tu čest projet cílem za mávání šachovnicovým praporkem jako první, zatímco Kazuki s vozem č. 8 dorazil do cíle jako druhý, čímž potvrdil skvělý týmový výsledek.

Další závod v listopadu
Soutěžní tým je odhodlán úspěch zopakovat i poté, co se WEC přesune do Číny na poslední letošní závod, který je pátým z celkem osmi kol této závodní sezóny WEC (dál pokračuje v roce 2019): Šest hodin Šanghaje se pořádá v neděli 18. listopadu 2018.