Toyota Gazoo Racing získala na Silverstonu první a druhé místo

Tým Toyota Gazoo Racing zahajuje sezónu 2019-2020 světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC) skvělým nástupem v podobě prvních dvou míst v podniku 4 hodiny v Silverstonu. Domácí favorité Mike Conway, Kamui Kobajaši a José María López zvítězili z první startovní pozice s vozem TS050 Hybrid č. 7, což znamenalo již šesté vítězství v řadě pro úřadujícího mistra světa Toyota Gazoo Racing.

Vítězství přišlo i přes hmotnostní handicap vozů Toyota, které jsou podle nových regulí o 99 kg těžší, než mají největší soupeři. Posádka vozu TS050 Hybrid č. 8 ve složení Sébastien Buemi, Kazuki Nakadžima a Brendon Hartley bojovala až do posledních metrů a získala druhé místo, necelé dvě sekundy za sesterským monopostem a za přihlížení 49 600 diváků, kteří s napětím sledovali událostmi bohatý závod za proměnlivého počasí.

Jako první s vozem č. 7 vyjížděl Mike, jenž si v prvních fázích závodu udržoval náskok před Sébastienem až do mávání žlutým praporkem, kdy se do vedení krátce dostaly vozy týmu Rebellion. Sébastien se po zastávkách v boxech dostal před sesterský vůz a ujal se vedení, o několik kol později se Mike s vozem č. 7 probojoval na druhé místo.

universal300x250

Necelých 90 minut po startu zasáhl okruh Silverstone silný déšť. Oba vozy se pokusily vyhnout neplánované zastávce v boxech, která by je stála časovou ztrátu, ale zhoršující se podmínky na trati si nakonec přezouvání na mokré obutí vynutily. Zastávky v boxech se ukázaly jako určující faktor, kdy tým Toyota Gazoo Racing získal při přezouvání cenné sekundy. Z důvodu nových regulí má uvedená skutečnost v této sezóně ještě významnější vliv, protože se zvyšuje doba tankování pro vozy TS050 Hybrid, aby týmy Ginetta a Rebellion dokázaly natankovat palivo ve stejném čase. Množství tankovaného paliva vzrostlo o 50, resp. 61%.

Brendon při své premiéře za volantem vozu č. 8 dokázal udržovat vedení, a to i přes ztrátu několika sekund v boxech kvůli opravě stěrače, avšak Kamui se držel těsně za ním a krátce před polovinou závodu převzal vedení. Dvě hodiny před koncem závodu vyjížděl na trať safety car, kvůli kterému se časové rozestupy mezi první trojicí vozů zkrátily na minimum.

Když byl závod po 23 minutách jízdy za safety carem obnoven, oba vozy TS050 Hybrid udávaly tempo a brzy jejich náskok před vozem č. 3 týmu Rebellion vzrostl na bezmála minutu, kdy Rebellion inkasoval penalizaci nuceného zastavení kvůli technickému přestupku. O vítězství tak nakonec bojovaly dva vozy TS050 Hybrid, Kamui za volantem vozu č. 7 a Brendon v monopostu č. 8. Oba si několikrát vyměnili vedoucí postavení a v poslední hodině závodu předávali volant Josému, resp. Kazukimu.

V náročném provozu na okruhu Silverstone se oba vozy přetahovaly o vedení, ale v době mávání šachovnicovým praporkem byl ve výhodě José, který tak závod s vozem č. 7 vyhrál, pouhých 1,901 sekundy před Kazukim za volantem vozu č. 8. Toyota Gazoo Racing tak bude do druhého kola sezóny vstupovat jako vedoucí tým světového šampionátu.

Druhým kolem je 6. října 2019 domácí závod týmu na okruhu Fuji Speedway. Délka se opět vrací do tradičního šestihodinového formátu. Zisk dalšího vítězství na domácí půdě však bude tentokrát ještě těžší kvůli novým předpisům, kdy se aplikuje výkonový handicap na vozy v závislosti na postavení v šampionátu. Vozy TS050 Hybrid budou v porovnání s nehybridními soupeři zpomaleny; vůz č. 7 bude v důsledku vítězství na okruhu Silverstone handicapován o něco více než sesterský vůz.

„Bylo to dokonalé zahájení nové sezóny, když jsme získali první a druhé místo v závodu, který si fanoušci mohli opravdu užít. Děkuji celému týmu za skvělou práci, zejména mechanikům v boxech, kteří rychlým přezouváním nahnali spoustu času oproti našim soupeřům, stejně tak pilotům, kteří ani za měnících se podmínek neztráceli nervy. Byli jsme svědky toho, že tuto sezónu je boj mnohem těžší a naši soupeři budou na Fuji ještě blíže, protože bude poprvé aplikován systém handicapů za úspěch. Takže doufám, že si fanoušci budou i nadále celou sezónu užívat napínavé souboje,“ prohlásil Hisatake Murata, prezident týmu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.