Toyota Yaris WRC se chystá na premiéru v Chorvatsku

Soutěžní tým Toyota Gazoo Racing WRT se připravuje na třetí kolo letošního světového rallyového šampionátu FIA, kterým je od 22. do 25. dubna Chorvatská rallye. Po Arktické rallye ve Finsku se bude jednat o další zbrusu nový podnik v soutěžním kalendáři WRC.

Do Chorvatska míří tým v situaci, kdy je v čele bodování továrních týmů i soutěžních jezdců. Na další podnik seóny přijíždí s cílem navázat na dobrý výsledek, kterého s Toyotou Yaris WRC již na asfaltu dosáhl. Dvacetiletý Kalle Rovanperä se zúčastní jako historicky nejmladší leader mistrovství světa, Sébastien Ogier a Elfyn Evans shodně zaostávají za stájovým kolegou o pouhých osm bodů.

Chorvatská rallye se uskuteční v okolí hlavního města Záhřebu a pojede se na různorodých asfaltových cestách. Očekává se směsice horších i hladkých povrchů. Zatímco některé úseky jsou rychlé a plynulé, na jiných jezdce čekají silnice užší a zakroucenější.

Po shakedownu ve čtvrtek dopoledne v okolí Záhřebu začne rallye v pátek ráno prvním z 20 měřených úseků o celkové délce 300 soutěžních kilometrů v průběhu tří dnů. První dva soutěžní dny se budou týmy pohybovat jihozápadně od města – na každý den jsou naplánována dvě kola téže čtveřice rychlostních zkoušek, rozdělená polední přestávkou na servis. V neděli se posádky vydají severněji na poslední dvojici rychlostních zkoušek, přičemž obě se pojedou dvakrát.

Za volantem čtvrtého vozu Yaris WRC usedne Takamoto Katsuta, zařazený do Rally Challenge Program týmu Toyota Gazoo Racing. Ve dvou úvodních kolech sezóny dojel šestý. Nyní se bude snažit posunout výš. V Chorvatsku, kde se jede poprvé a tratě tedy jezdci neznají z předchozích let, budou šance závodníků vyrovnanější.

„Je zvláštní vyrážet poprvé ve WRC do Chorvatska na akci, která zřejmě bude hodně rychlým závodem na asfaltu. Povrch se obecně jeví jako celkem hrubý, ale jsme si vědomi, že na některých místech může být i dost kluzký, takže by to z pohledu jezdců mohlo být celkem náročné. Yaris WRC je na asfaltu tradičně velmi silný, jak jsme ostatně nedávno viděli na Monze a v Monte Carlu, ale také víme, že nic nemůžeme brát za předem dané, a úspěch si tak musíme tvrdě vybojovat. V Chorvatsku jsme testovali šest dnů, kdy jsme se snažili jet po cestách co nejpodobnějších těm, které očekáváme v ostrém závodu. Samozřejmě vůz nyní již dobře známe a s nastavením není tak snadné dosáhnout výrazného posunu vpřed, takže se nyní hlavně soustředíme na to, jak dostat to nejlepší z nového obutí Pirelli,“ prozradil šéf týmu Jari-Matti Latvala.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.