Tři otázky na Michala Hrabánka, šéfa týmu Škoda Motorsport

Michal Hrabánek odpověděl na několik otázek týkajících se sezony 2020 a také pandemie koronaviru, který tento rok poznamenal ve všech odvětvích.

Škoda Fabia Rally evo je neúspěšnějším vozem ve své třídě. Také v roce 2020 sbírala cenná prvenství v nejrůznějších soutěžích na několika kontinentech. Sezona to ale nebyla vůbec snadná, pandemie koronaviru Covid-19 totiž zasáhla motoristický sport stejně jako jiná sportovní odvětví. Jak tedy uplynulý rok hodnotí šéf týmu Škoda Motorsport?

Pane Hrabánku, rok 2020 byl opravdu náročný, jak byste jej shrnul?
První letošní lockdown, způsobený bojem proti Covic-19, nás donutil k přerušení. Přesto jsme ani během odstávky nezastavili proces objednávání automobilů Škoda Fabia Rally2 evo a náhradních dílů pro ně. Dodávky nikdy nebyly přerušeny, posílali jsme díly z našich zásob dokonce i do Jižní Ameriky. Neustále rovněž probíhala a stále probíhá komunikace s našimi zákazníky.

Jak moc tato situace ovlivnila svět rallye?
Krize Covid-19 má obrovský dopad na soukromé i pracovní životy všech. Ovlivňuje i motoristický sport, zejména pokud jde o změnu kalendářů, rozpočtů a sponzorských aktivit. Na druhou stranu, v roce 2020 jsme prodali 46 automobilů, což znamená celkem 372 vozů Škoda Fabia pro zákazníky po celém světě*. V současné době existuje po celém světě přibližně více než 1000 vozů kategorie Rally2 všech značek. Toto impozantní číslo jasně ukazuje, že tato kategorie nabízí za vynaložené peníze vysokou hodnotu, což je ještě důležitější v pro ekonomiku náročných časech.

Proč jste se rozhodli přejít od oficiálního továrního týmu závodícího ve FIA Mistrovství světa v rallye ke strategii podpory soukromých jezdců?
Vývoj sezóny 2020 dokazuje, že jsme udělali dobře. Rozhodli jsme se zaměřit na zákaznické týmy a posílit spolupráci s nimi nabídkou ještě kvalitnějších služeb. V roce 2021 budeme v této strategii pokračovat. Gratulujeme všem privátním týmům se speciály Škoda po celém světě. Jejich úspěch ukazuje, že se naše nová zákaznická strategie vyplatila.

Více o zákaznických týmech působících v roce 2020 s vozy Škoda Fabia Rally2 evo se dočtete ZDE.

*Michal Hrabánek na otázky odpovídal několik dní před koncem roku 2020, počet vozů prodaných v roce 2020 a jejich celkový počet tak může být v řádu jednotek vyšší.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.