Turecká rallye je obrovskou výzvou pro C3 WRC

Citroën Total World Rally Team se vrací do Turecka, do země, kde zaznamenal vůbec první vítězství ve WRC na šotolině v roce 2003 s vozem Xsara WRC. Vrací se s dvěma posádkami, Sébastien Ogier – Julien Ingrassia a Esapekka Lappi – Janne Ferm. Ti chtějí navázat na úspěch jejich slavných předchůdců. Aby se jim to podařilo, musí se především vypořádat s neuvěřitelně drsnými šotolinovými cestami, které čekají na jedenáctém podniku šampionátu.

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia loni dojeli s pěti vyhranými rychlostními zkouškami mezi nejlepšími a krátce také soutěž průběžně vedli. I letos se dá předpokládat, že v Turecku budou znovu patřit k favoritům. Poté, co soutěž sídlila v Kermeru (2003, 2004, 2005, 2006 a 2008) a Istanbulu (2010) je centrum podruhé v Marmarisu.

Šestinásobní mistři světa jsou odhodláni bojovat zuby nehty o obhajobu titulu a spoléhají přitom na svoje nesporné jezdecké schopnosti a kvalitu, která je na rallye tohoto typu potřebná, neboť není čistě jen o rychlosti jako takové. Francouzská posádka bude do turecké rallye vyjíždět jako třetí hned po dvojici největších soupeřů v šampionátu.

[the_ad_group id=“21″]

Esapekka Lappi a Janne Ferm se na šotolině naposledy blýskli na Rally Finsko, kde skončili druzí, ale od té doby udělali velký pokrok v zacházení s C3 WRC na tomto povrchu. Po loňském pátém místě chtějí Finové prokázat talent pro šotolinu opět i letos. Budou spoléhat na svůj inteligentní styl pilotování a rovnováhu mezi plným výkonem a eliminací problémů. Jejich výhodou je devátá startovní pozice, ze které vyrazí na trať. Ta by měla být už vymetená, a tedy bez většího množství ostrých kamenů.

Citroën Total World Rally Team se na tuto extrémně náročnou soutěž připravoval co nejefektivněji v Řecku. Tam testoval na tratích, které využívají pořadatelé Acropolis Rallye, a které co do náročnosti snesou srovnání s těmi tureckými. Technici Citroënu strávili čtyři dny zejména na tlumičích C3 WRC, zkoušeli vylepšit schopnosti auta absorbovat nerovný povrch se zřetelem na pneumatiky, na které čekají horké turecké šotolinové cesty s kamenitým povrchem.

„Po loňském ročníku, který co do umístění aut překvapil každého, jsme si dobře vědomi letošní výzvy v Turecku, na kterou jsme se podle toho také připravovali. Absolvovali jsme produktivní testování v Řecku, které co nejvíce simulovalo rychlostní zkoušky samotné soutěže. Klíčovou roli sehraje celý víkend spolehlivost a schopnost vyhýbat se potížím. Jsem si jist, že odvedeme maximum, protože jsme odhodláni vrátit se na pódium a tvrdě zabojovat v šampionátu,“ uvedl Pierre Budar, šéf Citroën Racing Teamu.

Klíčová fakta
– 17 rychlostních zkoušek na 309,86 km

– 78,30 km za hodinu je průměrná rychlost loňských vítězů – byla nejnižší v celém mistrovství světa 2018

– 34 stupňů Celsia je maximální teplota dle předpovědi pro Marmaris pro týden konání rallye

– 4 celková vítězí pro Citroën při sedmi účastech na turecké rallye: 3 s Xsara WRC (2003, 2004 a 2005) a 1 s C4 WRC (2010).

Turecká rallye
Extrémně vysoké teploty, velmi nízké průměrné rychlosti a záludné, technické cesty s nebezpečím kolem každé zatáčky se spoustou skal – to je turecká rallye. Současná podoba soutěže je součástí programu WRC od loňska a má všechny předpoklady stát se po Acropolis Rallye nejnáročnější šotolinovou rallye. Týmy se obávají především opotřebení pneumatik, rizika proražení pneumatik a nároků na chlazení.

Některé rychlostní zkoušky jsou proti loňsku delší, jiné zase kratší, a tak budou rozhodující správně napsané rozpisy, byť se celková trať nezměnila. Pouze jediná rychlostní zkouška je nová – Kizlan (13,30 km), která se jede v sobotu. Podobně jako loni začíná rallye v pátek hlavní porcí – 159,14 km dlouhou etapou, která otestuje odvahu posádek a odolnost jejich aut. Zahrnuje dva průjezdy na dlouhé RZ Cetibeli (38,15 km). Také sobotní program nabízí posádkám mnohé na 110,10 kilometrech rychlostních zkoušek, zatímco nedělní rychlý finiš bude citelně kratší (38,62 km).

Program turecké rallye

čtvrtek 12. září
10.00: Shakedown (4,70 km)
18.00: Start v asistenčním parku (Asparan)
18.30: Slavnostní start (Marmaris)
20.08: RZ 1 – Super Special Stage (2,00 km)
20.33: uzavření asistenčního parku (Asparan)

pátek 13. září
7.30: Start a asistence A (Asparan – 15’)
8.08: RZ 2 – Içmeler 1 (24,85 km)
9.31: RZ 3 – Çetibeli 1 (38,15 km)
10.54: RZ 4 – Ula 1 (16,57 km)
13.14: Asistence B (Asparan – 40’)
14.17: RZ 5 – Içmeler 2 (24,85 km)
15.40: RZ 6 – Çetibeli 2 (38,15 km)
17.03: RZ 7 – Ula 2 (16,57 km)
19.08: Flexi asistence C (Asparan – 45′)

sobota 14. září
7.57: Start a asistence D (Asparan – 15′)
8.50: RZ 8 – Yesilbelde 1 (33,00 km)
10.08: RZ 9 – Datça 1 (8,75 km)
11.06: RZ 10 – Kizlan 1 (13,30 km)
12.32: Asistence E (Asparan – 40′)
13.50: RZ 11 – Yesilbelde 2 (33,00 km)
15.08: RZ 12 – Datça 2 (8,75 km)
16.06: RZ 13 – Kizlan 2 (13,30 km)
17.27: Flexi asistence F (Asparan – 45’)

neděle 15. září
8.55: Start a asistence G (Asparan – 15’)
9.38: RZ 14 – Marmaris 1 (7,05 km)
10.36: RZ 15 – Gökçe (11,32 km)
11.24 RZ 16 – Çiçekli (13,20 km)
13.18: RZ 17 – Marmaris 2 Power Stage (7,05 km)
13.38: Cíl (Asparan)
14.15: Podium

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.