Tým Toyota Gazoo Racing si v Bahrajnu zajistil titul mistra světa

Mike Conway, Kamui Kobajaši a José María López svojí vítěznou jízdou v osmém a současně závěrečném kole této sezóny získali mistrovský titul v rámci světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC) 2019-2020. Tým Toyota Gazoo Racing, jenž v závodu Osm hodin Bahrajnu vybojoval první a druhé místo, se zároveň rozloučil s vozem TS050 Hybrid.

Posádka vozu TS050 Hybrid startovní číslo 7 ve finále sezóny dokázala smazat bodový deficit vítězstvím z první startovní pozice, a konečně tak získala titul. Dosavadní mistři světa Sébastien Buemi a Kazuki Nakajima společně s Brendonem Hartleym za volantem vozu TS050 Hybrid startovní číslo 8 zajeli pro tým dokonalý výsledek v podobě druhého místa s odstupem pouhých 64,594 s za vítězem.

Dnešní závod uzavřel epochu LMP1 vytrvalostních soutěží, kterých se Toyota účastní od roku 2012. V rámci 64 závodů dokázal tým 29x vyhrát, 26x získat první startovní pozici a 24x zajet nejrychlejší čas na kolo. Ve třech z osmi sezón pak Toyota získala mistrovský titul v kategorii továrních týmů i soutěžních jezdců.

Během uvedeného období se podařilo snížit spotřebu paliva vozů o 35%. Časy na kolo v závodu Le Mans se zároveň zkrátily o 10 sekund, přičemž poslední vůz LMP1 týmu Toyota s označením TS050 Hybrid se zapsal do historie vytrvalostních soutěží nejrychlejším časem na kolo na legendárním okruhu Circuit de la Sarthe. Toyota TS050 Hybrid se od své premiéry v roce 2016 zúčastnila 34 závodů s 11 různými piloty, třikrát zvítězila v závodu Le Mans a celkem 19x vyhrála závod šampionátu WEC, 16x získala první startovní pozici, a kromě toho 15x zaznamenala nejrychlejší čas na kolo.

Poslední závod této sezóny šampionátu WEC byl přímým soubojem mezi dvojicí vozů TS050 Hybrid o vítězství a titul mistra světa. S ohledem na postavení vozů před uvedeným podnikem měla posádka sedmičky oproti vozu č. 8 teoretickou výhodu v podobě 0,54s handicapu za úspěch. Mike Conway vyjížděl z první startovní pozice a vytvořil si náskok, který jeho parťáci v posádce během následujících osmi hodin závodu průběžně zvyšovali. Posádka osmičky i přes svůj hrdinský boj jen těžko bojovala s přiděleným handicapem za úspěch.

Krátce po absolvování poloviny závodu se odstup zvětšil až na 75 sekund, avšak byl téměř smazán v důsledku safety caru na trati kvůli nečistotám na vjezdu do boxové uličky. Ani pak se ale pořadí na prvních dvou místech nezměnilo. Zhruba čtvrtinu času před koncem závodu činil náskok sedmičky přibližně 30 sekund, v poslední hodině závodu již měla posádka vozu č. 7 náskok jedné minuty a cílovou pásku proťala po 263 kolech a vybojovala tak titul.

Na sezónu 2019-2020 se již pomalu snáší pouštní prach, ale již probíhají přípravy na tažení v roce 2021 v podobě šesti soutěžních podniků. Tým na příští měsíce plánuje vytrvalostní zkoušky nového Hypercaru, který bude ostré zkoušce poprvé podroben 19. března 2021 v rámci závodu 1000 mil Sebringu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.