Tým Toyota Gazoo Racing vyráží na Floridu

Soutěžní tým Toyota Gazoo Racing po zimní přestávce zahajuje letošní část sezóny světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC) 2018-2019, a to historicky první návštěvou Floridy, kde tým čeká podnik 1000 mil Sebringu.

Ziskem prvních dvou míst v loňském listopadu v Šanghaji si Toyota před čtyřměsíční zimní pauzou pojistila vedoucí místa v bodování jezdců i továrních týmů v rámci světového šampionátu, a tak se tým nyní vrací do akce na Sebringu s odhodláním zvýšit své vedení pátým vítězstvím v této sezóně.

Mike Conway a José María López s vozem TS050 Hybrid startovní č. 7 na rozdíl od stájového kolegy Kamuiho Kobajašiho již na okruhu Sebring v minulosti závodili. Mike zde dokonce v minulosti vybojoval pódiová umístění: třetí místa v legendární dvanáctihodinovce v letech 2017 a 2018.

[the_ad_group id=“21″]

Sébastien Buemi je jediným jezdcem ze sestavy vozu TS050 Hybrid startovní č. 8 (který momentálně ve světovém šampionátu vede), jenž na tomto okruhu v minulosti závodil. Letos bude společně s týmovými kolegy Kazukim Nakadžimou a Fernandem Alonsem usilovat o vylepšení výsledku z roku 2017, kdy jeho vůz v barvách týmu Rebellion Racing po startu z pole position nakonec nedokončil.

Závodní tým včetně všech jezdců si specifické vlastnosti okruhu Sebring International Raceway se 17 zatáčkami a délkou 6019 metrů mohl poprvé vyzkoušet během třídenního testování počátkem letošního února. Na okruhu proslulém svým hrbolatým povrchem tým absolvoval přes 4000 km, včetně vytrvalostní zkušební jízdy v noci.

Na někdejším letišti z období 2. světové války, kde se od roku 1952 pořádá závod 12 hodin Sebringu, již Toyota dosáhla několika úspěchů. V letech 1992 a 1993 tento závod vyhráli Juan Manuel Fangio II a Andy Wallace s vozem Toyota Eagle Mark III na cestě k mistrovským titulům v americké sérii IMSA v kategorii GT.

Závod šampionátu WEC se tento měsíc na Floridě pojede v rámci stejného podniku jako 12 hodin Sebringu. Poprvé v historii se závod mistrovství WEC uskuteční v pátek, kdy jezdce čeká 1000 mil od 16 hodin až do půlnoci místního času před zahájením závodu seriálu IMSA, který startuje v sobotu ráno.

Kromě unikátního časového rozvrhu se tým musí vyrovnat i s odlišným uspořádáním boxové uličky. V souladu se zvyklostmi zaoceánských vytrvalostních soutěží se na Sebringu uplatňuje koncepce „Americká zeď“: na rozdíl od míst konání šampionátu WEC zde najdeme zeď oddělující prostory garáží od boxové uličky. V rámci příprav proto mechanici týmu Toyota Gazoo Racing trénovali v Kolíně nad Rýnem za použití makety depa ve stejném uspořádání jako na Sebringu.

Tento víkend proběhly poslední kroky příprav před vlastním konáním akce. Oficiální testy vozů WEC začaly v sobotu a neděli, kdy všichni rivalové absolvovali dva dny jízd před zahájením oficiálních tréninkových jízd ve středu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.