Více rozumu než síly

Tomáš Ouředníček se dostal do cíle druhé etapy Rallye Dakar s velkými obtížemi. Aby se to povedlo, chtělo to více rozumu než síly, což nakonec vedlo k cíli.

Přestože druhá etapa Rallye Dakar opět týmu přichystala notnou dávku potíží, Tomáš Ouředníček a David Křípal znovu prokázali bojovného ducha. Posádce South Racing Central Europe se po několika „dobrodružstvích“ podařilo dostat závodní Ford Ranger do bivaku.

Dakarská rallye je jednou z nejprestižnějších motoristických událostí a pro účastníky představuje vrcholné dobrodružství. Testuje techniku i člověka až k samotným limitům – a někdy i dál. Před dvěma lety měli Tomáš Ouředníček a tehdejší navigátor Pavel Vaculík jen jeden opravdu náročný den, ale podařilo se jim překonat překážky a dovézt auto do cíle. Letos se zdá, že Dakar testuje odhodlání i výdrž celé posádky South Racing Central Europe, která se ale dokázala se všemi potížemi vyčerpávající, 278 kilometrů dlouhé druhé etapy vyrovnat.

Posádka tak absolvovala celých 267 měřených kilometrů. Ke konci dne nemohli ani spočítat, kolikrát vypadala situace naprosto beznadějně, ovšem s notnou dávkou improvizace, vytrvalosti a především psychické síly se jim podařilo potíže překonat.

[the_ad_group id=“21″]

Tomáš Ouředníček měl co vyprávět, když konečně dorazili do bivaku v Piscu. „Strávili jsme v dunách 13 hodin. Opět se nám start povedl, předjeli jsme 16 aut, podařilo se nám hladce přejet dunu, kde zapadlo asi dvanáct aut, ale na další měkké duně jsme zapadli i my, museli jsme couvat a v té chvíli nám odešla zpátečka. Auto se zastavilo směrem nahoru a vypadalo to beznadějně, protože jsme se potřebovali dostat dolů bez zpátečky. To bychom ale nebyli Češi, abychom si neporadili. Pokusili jsme se auto obrátit pomocí heveru. Tak se Davidovi podařilo centimetr po centimetru otočit auto a mohli jsme se dostat dolů,“ líčil pilot.

„O chvíli později nám z ničeho nic přestal pracovat motor. Chvíli jsme počkali, pomáhali jsme nějakým motorkářům, a potom se nám podařilo nastartovat. Po překonání další duny se motor zastavil znovu. Museli jsme počkat na posádku asistenčního kamionu, který řídí Mathias Behringer, a ta se pokusila klapku sání opravit. Potom nás Matthias táhnul za sebou, ale praskla mu pneumatika, takže jsme ještě měnili pneumatiku na kamionu,“ popisuje Ouředníček lapálie druhé etapy.

„Potom už auto fungovalo, ale poslední část dun v naprosté tmě byla příšerná. Na poslední velké duně auto opět přestalo jet, takže nás Mathias opět musel vyprostit. Mathias i jeho posádka jsou opravdoví hrdinové, David odvedl opět skvělou navigační práci, dnes jsme měli uznané všechny kontrolní body. Teď naši mechanici mění převodovku a řídící jednotka musí také projít kontrolou, takže nás čeká dlouhá noc. Doufám, že zítra budeme moct opět zabojovat,“ uzavřel vyprávění jezdec.

„Jsem za Tomáše rád, jel fantasticky, na začátku jsme měli opravdu rychlé tempo. Startovali jsme z 80. místa a předjeli jsme 16 – 18 aut. Měli jsme technické problémy, ale bylo to velké dobrodružství a o tom Dakar je. Navigace byl příšerná, hodně těžká, navíc v roadbooku byly chyby, ale jsme tady a pořád jsme součástí závodu, oproti několika týmům, které už svou účast ukončili. Přestože se nám doposud nepodařilo ukázat naši rychlost a dostaneme tříhodinovou penalizaci za překročení dnešního maximálního času, ukázali jsme, že jsme silní,“ dodal David Křípal.

Následující třetí etapa, z Pisca do Juan de Marcona, se nachází stále na peruánské půdě. Celková délka bude 502 kilometrů, z toho 295 měřených kilometrů povede posádky stejným terénem jako doposud.

Ve druhé etapě byl Ouředníček klasifikován až jako 67. mezi automobily a stejná pozice mu patří i celkově. To je důsledek tříhodinové penalizace za překročení časového limitu na dokončení etapy.

Mohlo by vás zajímat

Peugeoty 3008DKR Maxi připraveny na Dakar 2018
Peugeoty 3008DKR Maxi připraveny na Dakar
Dakarské naděje málem předčasně shořely
Dakarské naděje málem předčasně shořely
Loeb se v roce 2018 vratí do WRC!
Loeb se v roce 2018 vratí do WRC!