Volkswagen chce překonat rychlostní rekord na solném jezeře

Na solném jezeře v USA má vůz na základě nového modelu Jetta GLI dosáhnout rychlosti více než 335 km/h a získat rekord ve třídě BGC/G.

Volkswagen pokračuje ve svém honu za rekordy. Jen několik týdnů po úspěších elektricky poháněného závodního vozu I.D. R Pikes Peak v závodě do oblak ve Skalnatých horách a v závodě do vrchu Goodwood Hill Climb v Anglii následuje nyní další sportovní výzva. Volkswagen of America hodlá překonat rychlostní rekord ve třídě BGC/G, definované organizací SCTA (Southern California Timing Assiociation), speciálně připraveným vozem Jetta1 nejnovější generace.

Pokus o rekord se uskuteční ve dnech 11. až 17. srpna na solném jezeře Bonneville v americkém státě Utah. Když tedy čtete tyto řádky, tým je již na místě a ladí poslední detaily před samotnou ostrou jízdou.

[the_ad_group id=“21″]

Automobil nachystaný k pokusu o rekord poháněn přeplňovaným čtyřválcem TSI řady EA888 s výkonem výrazně přesahujícím hranici 500 koní. Na jezeře Bonneville musí motor TSI zrychlit upravený vůz Volkswagen Jetta na více než 208,572 míle za hodinu (335,5 km/h), aby stanovil rekord pro vozy této třídy.

Pro ilustraci, rychlostí 340 km/h jezdí závodní vozy v závodě 24h Le Mans na legendární rovince Hunaudières. Hinrich J. Woebcken, prezident a generální ředitel společnosti Volkswagen of America, k tomu říká: „Pokusem o rekord chceme dokázat sportovní potenciál nového modelu Jetta a nadchnout naše zákazníky pro výkonnější verzi Jetta GLI.“

Vůz může dosáhnout rychlosti více než 335 km/h, protože je velmi lehký (v interiéru zůstaly pouze ovládací prvky, skořepinové sedadlo včetně závodních bezpečnostních pásů a bezpečnostní rám pro případ převrácení) a má velmi dobrou aerodynamiku (cx=0,27).

Aerodynamické prvky navíc vytvářejí enormně vysoké přítlačné síly, podobně jako v případě závodního vozu I.D. R Pikes Peak, s nímž Volkswagen 24. června stanovil nový absolutní rekord v závodě do vrchu Pikes Peak International Hill Climb (přezdívá se mu „závod do oblak“) v USA a 9. července vylepšil v rámci anglického Festivalu rychlosti v Goodwoodu nejlepší čas pro elektromobily v závodě do vrchu Goodwood Hill Climb.

Volkswagen Jetta připravený ve spolupráci společnosti Volkswagen of America a firmy THR Manufacturing se sídlem v kalifornském městě Ventura, která se specializuje na automobily pro rychlostní rekordy na solném jezeře Bonneville, je vybaveno dalšími technickými úpravami. Kromě značně sníženého podvozku mezi ně patří speciální kola a pneumatiky pro povrch solného jezera, uzávěrka diferenciálu pro optimální trakci a dva brzdné padáky v zádi.

Speciální grafický design pro karoserii vyvinulo jihokalifornské designérské centrum značky Volkswagen. „Chtěli jsme vyzdvihnout technické charisma modelu Jetta a dát vozu design, s nímž vynikne v téměř mimozemsky působícím prostředí solného jezera Bonneville,“ říká Reto Brun, ředitel designérského střediska.

Pokud se podaří rekord překonat, bude tato Jetta historicky nejrychlejším vozem Volkswagen v téměř sériové podobě. Dosud drží tento rekord Beetle LSR o výkonu 399 kW (543 koní), poháněný rovněž motorem EA888, který dosáhl na jezeře Bonneville rychlosti 205,122 míle za hodinu (330,11 km/h).