Volkswagen ID. R stanovil nový rekord v kategorii elektromobilů na Nürburgringu

Dvěma elektromotory poháněný ID. R ujel jedno kolo na Severní smyčce Nürburgringu o délce 20,8 kilometru za 6:05,336 minuty – rychleji než jakýkoli jiný elektromobil. Francouz Romain Dumas tak překonal dosavadní rekord Brita Petera Dumbrecka (NIO EP9) z roku 2017 o 40,564 sekundy. ID. R dosáhl průměrné rychlosti jízdy 206,96 km/h.

„Severní smyčka Nürburgringu je považována za nejnáročnější závodní okruh na světě, ale také za nejlepší možné místo pro testování sériově vyráběných vozidel,“ říká Herbert Diess, předseda představenstva společnosti Volkswagen AG. „ID. R zvládl tuto výzvu bravurně a absolvoval nejrychlejší kolo všech dob s nulovými emisemi. Blahopřeji týmu Volkswagen Motorsport a jezdci Romainu Dumasovi k třetímu rekordu s vozem ID. R.“

Volkswagen Motorsport stanovil se závodním vozem ID. R tři traťové rekordy během pouhých dvanácti měsíců. Romain Dumas zvítězil 24. června 2018 ve slavném závodě do vrchu Pikes Peak International Hill Climb (USA) časem 7:57,148 minuty, který je absolutním rekordem závodu. O pouhé tři týdny později stanovil za volantem vozu ID. R nový rekord pro elektromobily na Festivalu rychlosti v Goodwoodu v jižní Anglii. Nyní následoval další rekord v kategorii elektromobilů na legendární Severní smyčce.

[the_ad_group id=“21″]

Pro Romaina Dumase, který již čtyřikrát zvítězil ve 24h závodě na Nürburgringu, byla rekordní jízda s ID. R dalším vrcholem jeho kariéry na jeho oblíbeném okruhu. „Jsem nesmírně hrdý, že mohu být držitelem rekordu na Severní smyčce,“ říká Dumas. „Pro mě je to ten nejlepší a nejnáročnější závodní okruh na světě. Děkuji mnohokrát týmu Volkswagen Motorsport, který znovu odvedl fantastickou práci. ID. R byl na Severní smyčku perfektně připravený a bylo nesmírným potěšením prožívat jeho enormní zrychlení a vysoké rychlosti v zatáčkách.“

„Tento pozoruhodný úspěšný příběh je výsledkem rozsáhlých příprav našich inženýrů, optimální práce celého týmu během testovacích jízd a perfektního jezdeckého výkonu Romaina Dumase,“ říká Sven Smeets, ředitel divize Volkswagen Motorsport.

Evoluční verze závodního vozu ID. R pro speciální podmínky Severní smyčky
Volkswagen Motorsport během pouhých pěti měsíců rozsáhle zdokonalil ID. R v porovnání s rekordními jízdami na Pikes Peaku a Goodwoodu a připravil jej na výzvy Severní smyčky Nürburgringu. „U evoluční verze závodního vozu ID. R je konfigurace aerodynamiky koncipována více pro nejvyšší rychlost než maximální přítlak,“ vysvětluje Francois-Xavier Demaison, technický ředitel. „ID. R jsme přizpůsobili jedinečným podmínkám Severní smyčky důkladnými testovacími jízdami na simulátoru i na závodním okruhu. To se týkalo především nastavení podvozku, systému řízení energetických toků a výběru optimálních pneumatik pro rekordní jízdu.“

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.