Závody do vrchu pokračují na nejdelší evropské trati

Po domácím Ecce Homo ve Šternberku vyrazili čeští reprezentanti do italského Trenta, kde se opět utkají s početnou evropskou, ale především italskou konkurencí. A čeká je nejdelší trať v Evropě, s převýšením 1350 metrů, délkou 17,3 kilometru a více než stovkou záludných zatáček. Trento Bondone je velkou výzvou nejen pro jezdce, ale i techniku.

A technika dostane na této trati opravdu zabrat. Závodní speciály ujedou během jedné jízdy ekvivalent celého kratšího závodu. Tomu se musí přizpůsobit kompletní nastavení i volba pneumatik. A právě pneumatiky jsou letos kritickým aspektem. Vzhledem k váznoucí výrobě a dodávkám je závodních pneumatik velký nedostatek. To může být limitujícím faktorem právě na dlouhém Trentu.

„Čeká nás nejnáročnější závod sezóny. Snažím se co nejvíc trénovat a zapamatovat si především rychlé a kritické úseky. V deseti vracečkách za sebou není co vymýšlet. Rozhodující budou rychlé pasáže a slepé zatáčky. To jsou místa, která budou rozhodovat. Zatím je tady velké vedro, což může být problém pro auto. Snažíme se přivést vzduch kam jen to jde, abychom odvedli maximum tepla. Vyměnili jsme chladící kapalinu, hadice, kompletní brzdy a další nejexponovanější díly,“ okomentoval přípravy Petr Trnka z ACCR Czech Trnka Racing Teamu.

„Už jsem byl nahoře, asi desetkrát, ale trénuji hlavně večer, přes den je na trati docela provoz. Auto je připravené, namontovali jsme větší chladič na vodu i na olej, takže bychom měli motor uchladit i v tomhle velkém vedru. Daleko větší problém máme s pneumatikami, kterých je stále nedostatek. Nemáme softy na předek, ty by tady byly optimální. Takže musíme jet super softy nebo okruhovou variantu. Rozhodneme se podle počasí. V každém případě tréninky jen odjedeme, abychom pošetřili pneumatiky na závod,“ prozradil Miloš Beneš, startující za GMS ACCR Czech Team.

„Trento jedu potřetí a letos poprvé se mi během tréninku začaly vybavovat některé úseky. Tato trať je naprosto výjimečná a nedá se s ničím srovnávat. Obrovskou váhu mají zkušenosti a každý odjetý ročník je znát. Napoprvé tady podle mého nikdo nemá moc velké šance. Velkou roli hraje také počasí, které bývá nevyzpytatelné. Startuje se v údolí a cíl je vysoko v horách. Teplotní rozdíl bývá klidně i přes třicet stupňů, je to prostě velká sázka do loterie,“ odhaduje David Dědek z týmu Nutrend ACCR Czech Team.

V početné startovní listině nejdelšího závodu evropského šampionátu je celkem osm českých zástupců. Kromě Petra Trnky, Miloše Beneše a Davida Dědka s vozy kategorie II, bude startovat také Jiří Ošmera s vozem Volkswagen Scirocco, Vojtěch Bejda s cupovou verzí Porsche 911 GT3, Adam Králík na Seatu Leon, Lukáš Müller s Octavií a Pavel Kotek s BMW M3. V kategorii historických vozidel doplní naše jezdce Aleš Gänsdorfer, Petr Strnad, Milan Stejskal, a Michal Sedláček.