Sedlčanská kotlina hostila další závod ZSE v rallyecrossu

Další závod Zóny střední Evropy se udál na české půdě, konkrétně na technickém Sedlčanském závodišti. Jak se dařilo našim jezdcům?

Horký letní víkend v Sedlčanech patřil rallyecrossu. V několika divizích se utkali jezdci bodující nejen do českého mistráku, ale i závodníci startující ve středoevropském zónovém mistrovství.

Rallyecross už dávno není to, co býval. Narůstající náklady se neblaze podepsaly i na této motoristické disciplíně. I proto byl lákadlem start mladé divize vypsané pro vozy N1600, tedy prakticky sériové automobily s výbornou pořizovací cenou či cenou pronájmu.

Tato divize tak nabízí možnost cenově dostupných startů jak začínajícím jezdcům, tak zkušeným pilotům, kteří hledají cestu k levnému závodění. Proto se N1600 budeme důkladně věnovat v právě chystaném čísle PDF magazínu Racing Life. Nyní se podíváme pouze na stupně vítězů, tak jak si je rozebrali startující o uplynulém víkendu.

Královskou divizi SuperCars pro nejvýkonnější vozy s pohonem všech kol ovládl Alois Höller z Rakouska startující s Fordem Focus T16. Druhý dojel jeho krajan Max Pucher s Fiestou a třetí maďarský jezdec Janko Wieszt se Seatem Leon.

[the_ad_group id=“21″]

Luigi z Maďarska ovládl divizi Super1600 se svou Škodou Fabia a porazil tak Thomase Strobla na Citroënu Saxo (Rakousko) a třetího Markuse Hausbergera se Škodou Fabia (Rakousko).

Divize SuperTouringCars -2000 se stala kořistí českých jezdců. První místo bral Roman Častoral s Opelem Astra OPC, druhý dojel Jakub Bittman startující s Peugeotem 206 Maxi a třetí Ondřej Havlík s Peugeotem 205 Maxi.

V divizi SuperTouringCars +2000 si nejlépe vedl maďarský pilot Attila Tóth s BMW E36 M3. Za ním dojel Oliver Gruber z Rakouska vodící po trati Ford Sierra a třetí příčku ukořistil s dalším BMW E36 Maďar András Lukács.

Již zmiňovanou divizi National1600 ovládl zkušený Jan Skála s Volkswagenem Polo. Druhý dojel Jakub Michal a třetí Tomáš Michal. V této divizi má nejpočetnější zastoupení právě model Polo, pravidlům ale vyhovují i další auta. Vzhledem k zákazu proměnného časování ventilů, systémů typu VTEC a zvyšování výkonů motorů je ale jen několik modelů majících v této divizi šanci zasáhnout do konečného pořadí.