Toyota představila jezdce a závodní speciál WRC

Tým Toyota Gazoo Racing včera představil svůj nový rallyový speciál Toyota Yaris WRC a současně odhalil jezdecké složení pro závodní sezonu 2017. Novou posilou týmu je zkušený Jari-Matti Latvala.

Do začátku dalšího ročníku světového šampionátu v rallye zbývá něco přes měsíc a tým Toyota Gazoo Racing WRC dolaďuje poslední detaily. Pak již přijde ostrý start v monackém Monte Carlu. Déle jak rok příprav obnáší tisíc hodin týmové práce v dílnách a praktického testování. Vše se přitom soustředí na jediný cíl: dokonale se nachystat na start Rallye Monte Carlo, zahajovajcího závodu sezony 2017.

„Nesmírně mne těší, že mohu společně s týmem a partnery představit náš soutěžní vůz pro seriál WRC. Rád bych vyjádřil vděk a současně respekt všem fanouškům, kteří na tento den čekali dlouhých 17 let, stejně tak jako všem pořadatelům rallyových soutěží, účastníkům a automobilovým výrobcům, kteří po dobu naší absence tento sport zajišťovali a posouvali dále. Děkujeme vám všem, nyní jsme zpět,“ řekl Akio Toyoda.

[the_ad_group id=“21″]

„Když lidé a vozy čelí soutěžním podmínkám náročnějším než všechny předchozí představy, nesmírně je to vyškolí a zocelí,“ pokračoval Toyoda a vyslal soupeřům vzkaz: „Tým Toyota Gazoo Racing nenávidí prohry a v seriálu WRC samozřejmě nechceme zaostávat. Onehdy jsem měl možnost řídit Yaris WRC společně s Tommim a oba jsme přesvědčení o našich schopnostech se s tímto vozem postavit všem soupeřům.“

„My všichni, tj. členové týmu z Finska, Německa a Japonska, vynaložíme během tohoto posledního měsíce maximum úsilí, abychom mohli co nejrychleji naše fanoušky ujistit, že Toyota je zpět, přesvědčit je, proč je dobré fandit právě Toyotě a vykouzlit jim úsměv na rtech. Věřím, že budeme mít jejich plnou podporu,“ uzavřel Toyoda.

Týmovou zbraní je zbrusu nový Yaris WRC, jehož pohání přeplňovaný motor o objemu 1,6 litru s přímým vstřikováním paliva, disponující výkonem 380 koní. Vůz zaujme působivým zevnějškem, který plyne z nových volnějších regulí v oblasti aerodynamiky. Yaris WRC navrhl, vyvinul a postavil tým zkušených konstruktérů: Tom Fowler, Simon Carrier a Mikko Ruoha.

„Yaris WRC je dobře navržený vůz s neuvěřitelným potenciálem,“ odhalil Tommi Makinen, šéf týmu Toyota Gazoo Racing WRC, a doplnil: „Nové regule nám v rámci vývoje poskytly mnohem více svobody. Budeme sice zkoumat všechny potenciální možnosti, ale již nyní můžeme konstatovat, že vůz je spolehlivý a rychlý. Opravdu se již nemohu dočkat, až uvidíme výsledky za závodních podmínek.“

Úvodního kola světového rallyového šampionátu v Monte Carlu se 19. ledna příštího roku zúčastní dva vozy Yaris WRC, za jejichž volant usednou Jari-Matti Latvala a Juho Hanninen. K týmu se v průběhu sezóny připojí jako zkušební jezdec i mladý finský závodník Esapekka Lappi, vítěz letošního šampionátu WRC2 za volantem Škody Fabia R5.

Jari-Matti Latvala je poslední posilou týmu, avšak nastupuje rovnou na pozici prvního pilota. Zkušený Juho Hanninen má úlohu týmové dvojky, jak plyne z informací přímo z týmu. Jak si Toyota s monstrózně vyhlížejícím vozem (hlavně zezadu) povede, se dozvíme už za pár týdnů. Každopádně nastupuje do sezony, v níž poprvé vyrazí na tratě soutěží výrazně výkonnější vozy, než tomu bylo doposud. Snad se tak šampionátu WRC vrátí dávno zašlá sláva.

Mohlo by vás zajímat

Známe posádky Citroënů C3 WRC pro sezonu 2017
Známe posádky Citroënů C3 WRC pro sezonu 2017
Ferrari odhalilo 488 Challenge
Ferrari odhalilo 488 Challenge
Hyundai představil i20 WRC pro sezonu 2017
Hyundai představil i20 WRC pro sezonu 2017