Toyota představila jezdce a závodní speciál WRC
Tým Toyota Gazoo Racing včera představil svůj nový rallyový speciál Toyota Yaris WRC a současně odhalil jezdecké složení pro závodní sezonu 2017. Novou posilou týmu je zkušený Jari-Matti Latvala.
Do začátku dalšího ročníku světového šampionátu v rallye zbývá něco přes měsíc a tým Toyota Gazoo Racing WRC dolaďuje poslední detaily. Pak již přijde ostrý start v monackém Monte Carlu. Déle jak rok příprav obnáší tisíc hodin týmové práce v dílnách a praktického testování. Vše se přitom soustředí na jediný cíl: dokonale se nachystat na start Rallye Monte Carlo, zahajovajcího závodu sezony 2017.
„Nesmírně mne těší, že mohu společně s týmem a partnery představit náš soutěžní vůz pro seriál WRC. Rád bych vyjádřil vděk a současně respekt všem fanouškům, kteří na tento den čekali dlouhých 17 let, stejně tak jako všem pořadatelům rallyových soutěží, účastníkům a automobilovým výrobcům, kteří po dobu naší absence tento sport zajišťovali a posouvali dále. Děkujeme vám všem, nyní jsme zpět,“ řekl Akio Toyoda.
[the_ad_group id=“21″]
„Když lidé a vozy čelí soutěžním podmínkám náročnějším než všechny předchozí představy, nesmírně je to vyškolí a zocelí,“ pokračoval Toyoda a vyslal soupeřům vzkaz: „Tým Toyota Gazoo Racing nenávidí prohry a v seriálu WRC samozřejmě nechceme zaostávat. Onehdy jsem měl možnost řídit Yaris WRC společně s Tommim a oba jsme přesvědčení o našich schopnostech se s tímto vozem postavit všem soupeřům.“
„My všichni, tj. členové týmu z Finska, Německa a Japonska, vynaložíme během tohoto posledního měsíce maximum úsilí, abychom mohli co nejrychleji naše fanoušky ujistit, že Toyota je zpět, přesvědčit je, proč je dobré fandit právě Toyotě a vykouzlit jim úsměv na rtech. Věřím, že budeme mít jejich plnou podporu,“ uzavřel Toyoda.
Týmovou zbraní je zbrusu nový Yaris WRC, jehož pohání přeplňovaný motor o objemu 1,6 litru s přímým vstřikováním paliva, disponující výkonem 380 koní. Vůz zaujme působivým zevnějškem, který plyne z nových volnějších regulí v oblasti aerodynamiky. Yaris WRC navrhl, vyvinul a postavil tým zkušených konstruktérů: Tom Fowler, Simon Carrier a Mikko Ruoha.
„Yaris WRC je dobře navržený vůz s neuvěřitelným potenciálem,“ odhalil Tommi Makinen, šéf týmu Toyota Gazoo Racing WRC, a doplnil: „Nové regule nám v rámci vývoje poskytly mnohem více svobody. Budeme sice zkoumat všechny potenciální možnosti, ale již nyní můžeme konstatovat, že vůz je spolehlivý a rychlý. Opravdu se již nemohu dočkat, až uvidíme výsledky za závodních podmínek.“
Úvodního kola světového rallyového šampionátu v Monte Carlu se 19. ledna příštího roku zúčastní dva vozy Yaris WRC, za jejichž volant usednou Jari-Matti Latvala a Juho Hanninen. K týmu se v průběhu sezóny připojí jako zkušební jezdec i mladý finský závodník Esapekka Lappi, vítěz letošního šampionátu WRC2 za volantem Škody Fabia R5.
Jari-Matti Latvala je poslední posilou týmu, avšak nastupuje rovnou na pozici prvního pilota. Zkušený Juho Hanninen má úlohu týmové dvojky, jak plyne z informací přímo z týmu. Jak si Toyota s monstrózně vyhlížejícím vozem (hlavně zezadu) povede, se dozvíme už za pár týdnů. Každopádně nastupuje do sezony, v níž poprvé vyrazí na tratě soutěží výrazně výkonnější vozy, než tomu bylo doposud. Snad se tak šampionátu WRC vrátí dávno zašlá sláva.