Volkswagen končí ve WRC a chystá Polo R5
Volkswagen mění zaměření svých aktivit v motoristickém sportu. Ohlásil konec účasti ve WRC a nejvyšší prioritu má nyní vývoj nové techniky společně s aktivitami v oblasti zákaznického sportu. Odchod VW z WRC dává prostor ke spekulacím, zda se do vrcholné třídy nevrátí Škoda Motorsport.
Značka Volkswagen mění zaměření svých aktivit v motoristickém sportu a po zisku čtyř titulů v MS rallye v hodnocení jezdců a spolujezdců i v poháru konstruktérů svět WRC opouští. Od roku 2017 se bude Volkswagen soustředit na vývoj nové techniky a na aktivity v oblasti zákaznického sportu, kde se chystá nabídnou Polo R5, tedy přímého konkurenta Škody Fabia R5. To samozřejmě vyvolává řadu otázek.
Skutečně a jak dlouho bude koncern snášet rivalitu dvou svých značek při boji o zákazníky? Škoda má v současné době asi nejlepší „er-pětku“ a její mateřský Volkswagen by ji tento trumf rád přebral. Při vývoji nového Pola R5 nakonec konstruktérům jistě pomůže i Fabia R5, na jejímž základě mohou vývojové práce začít. To není nic neobvyklého, jde o běžný postup, který znají i u jiných značek.
[the_ad_group id=“21″]
Nakonec Volkswagen toto již praktikoval při vývoji Pola R WRC, kdy odvezl motor 1.6 Turbo, jehož vývoj rozbíhal Škoda Motorsport. Tím byly tehdejší aktivity Škody pohrávající si s myšlenkou návratu do WRC utnuty a později se zrodil program Fabie R5.
Co bude s aktivitami Škody Motorsport je tak otázkou. Zůstane snad u zákaznického programu Fabií R5 a továrního týmu ve WRC2, nebo se vrátí do WRC? Loni se mluvilo také o WTCC, tedy světovém šampionátu cestovních vozů, pro nějž se taktéž používá motor 1.6 Turbo.