Volkswagen Polo GTI R5: soutěžní premiéra ve Španělsku

Polo GTI R5 oslaví premiéru na španělské rallye. Homologace je posunuta na 1. října. Jaké jsou důvody dle oficiálního vyjádření Volkswagenu a jaká je nejspíš skutečnost se dočtete v tomto článku.

Volkswagen poprvé nastoupí do ostré soutěže s vozem Polo GTI R5 ve španělské rallye konané 25.–28. října 2018. Soutěžní vůz s výkonem 200 kW (272 k), koncipovaný pro nasazení soukromými týmy v soutěžích na celém světě – například v kategorii WRC2, mistrovství Evropy v rallye nebo v národních mistrovstvích – zažije přitom svůj křest ohněm v nejvšestrannějším podniku mistrovství světa v rallye.

V Katalánsku se totiž pojede jak na asfaltu, tak i na šotolině. Pro kompletní úpravu podvozku, brzd a mnoha dalších komponentů mají týmy k dispozici pouhých 75 minut. Španělská rallye je pro Volkswagen ideálním místem i z jiné perspektivy. Ve vrcholné kategorii mistrovství světa v rallye zde zůstala značka při všech čtyřech účastech s vozem Polo R WRC neporažena a v roce 2013 slavila první titul v hodnocení konstruktérů.

[the_ad_group id=“21″]

„Španělská rallye je pro nás velmi dobrým místem,“ říká Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Zde jsme s týmem slavili náš první titul mistra světa a na takové okamžiky se nezapomíná. A samozřejmě je španělská rallye vzhledem ke střídání různých povrchů ideální k první skutečné zkoušce ohněm za ostrých soutěžních podmínek.“

Volkswagen otvírá s vozem Polo GTI R5 novou kapitolu, která má navázat na předcházející úspěchy značky na jiné úrovni – v zákaznickém sportu. Debut ve Španělsku byl proto zvolen na základě pečlivého uvážení. Záměrem bylo také poskytnout inženýrům ještě více času pro dosažení optimální vyzrálosti vývoje celého automobilu.

Původně na léto plánovaná homologace byla nyní posunuta o několik týdnů na 1. října 2018. „Testy samy o sobě probíhají dobře. Od jezdců, kteří testovali Polo GTI R5, dostáváme velmi dobrou zpětnou vazbu,“ vysvětluje Smeets. „Chceme však ještě změnit několik věcí, než dojde k finální homologaci vozu.“

A Gerard Jan de Jongh, technický vedoucí projektu Polo GTI R5 a dříve inženýr mistra světa Sébastiena Ogiera, k tomu dodává: „Zákaznické vozidlo musí dosáhnout ještě vyzrálejšího stavu vývoje než soutěžní vůz kategorie WRC při továrním nasazení. Po dokončené homologaci nemá již zákazník často možnost ještě něco dodatečně měnit nebo tak důkladně testovat. Proto hodláme věnovat více času na to, abychom od října dodávali našim zákazníkům technicky vyzrálé a rychlé Polo GTI R5.“

To je oficiální vyjádření značky. Mezi motoristickými novináři se ale říká, že skutečným důvodem odkladu homologace je stoprocentní zaměření Volkswagenu na Pikes Peak, kde startuje s plně elektrickým speciálem a moc touží po úspěchu na tomto nejslavnějším závodu do vrchu. Právě proto podle neoficiální informací nemá Volkswagen Motorsport dostatek času na dokončení vývoje Pola GTI R5 v původním termínu.

Mohlo by vás zajímat

Evropský seriál závodů NASCAR se opět rozjíždí
Evropský seriál závodů NASCAR se opět rozjíždí
I.S.R. Racing čeká domácí závod ADAC GT Masters v Mostě
I.S.R. Racing čeká závod ADAC GT Masters v Mostě
Peugeot Rally Cup: Talašovo velké finále
Peugeot Rally Cup: Talašovo velké finále