Závody automobilů do vrchu se vrátily na Točnou

Náročná trať plná ostrých zatáček hostila opět po několika letech závody automobilů do vrchu Edda Cup. Jezdce neodradily ani extrémní letní teploty, které v sobotu 4. července vydržely až do večerních hodin.

Pražský závod Zbraslav – Točná určitě můžeme označit za jeden z nejnáročnějších z desetidílného seriálu Edda Cup, který se jede pod záštitou UAMK. Obtížnou trať teď ještě doplnilo pekelně horké léto a pro jezdce nepříjemně se střídající úseky protkané slunečními paprsky a naopak zastíněné stromy.

Na start závodu se nakonec postavilo 96 jezdců. Ne všichni však náročnou trať projeli celou. O přísnosti svodidel asi nemá cenu psát dlouhé romány – ale i to k závodům automobilů do vrchu patří, stejně jako vítězství a prohry. A kdo tedy dosáhl na stupně nejvyšší?
[the_ad_group id=“21″]
Třída N1400
Na start se postavili jen otec a syn Sukovi se Suzuki. V první tréninkové jízdě sice Swifta zastavil přepálený kabel, to byl ale jediný problém a v závodě bez problémů zvítězil Vlastimil Suk jr. před svým otcem Vlastimilem Sukem.

Třída N1600
Napínavou podívanou nachystala třída N1600, která měla 9 jezdců. Nejlépe si vedl Tomáš Omelka s Peugeotem 106, který dokázal být v každé jízdě nejméně o sekundu rychlejší, než soupeři a celkově tedy zvítězil. Druhé místo bral Lukáš Krotil na Citroenu Saxo a třetí Robert Pecina na Hondě CRX. V této třídě je vypsaný značkový pohár Saxo cup, ve kterém se na startu po čase opět objevil Roman Skamene. Vítezství však bral Marek Kalika.

Třída N2000
V této tříde přesvědčivě zvítězil Radim Klokočka s Renaultem Clio před druhým Jaroslavem Vaňátkem na Hondě Acura. Ten však vede průběžné hodnocení třídy. Premiérový start v Edda cupu proměnil ve třetí místo Jan Senold s naftovým Audi A3.

edaTocna1Třída N+2000
Vítězem třídy se stal Martin Lev vodící po trati Subaru Impreza. O pouhé dvě sekundy za ním zaostal Petr Flosmann s Mitsubishi Lancer EVO VI, což jen dokazuje, jak ostrý probíhal v této třídě boj. Třetí příčku bral Jiří Hák.

Třída E1400
Zde dominoval Miroslav Černý na Škodě 120S, když zvítězil s pěkným náskokem přes dvacet čtyři sekund. Drama však přinesl souboj o druhou příčku. Po první jízdě vedl téměř o dvě sekundy Bohuslav Krejčí se Škodou Rapid Gr.H před Petrem Januškou na Škodě Pick-up s motorem Kawasaki. Januška se ale nevzdával a ve druhé jízdě dokázal zrychlit o čtyři sekundy, čímž dosáhl a druhé místo a Krejčí tak obsadil třetí příčku.

Třída E1600
V prvním tréninku vystavila svodidla stop Škodě 130 L Miroslava Černého, jednoho z favoritů této třídy. První místo nakonec bral Zdeněk Tichý s Fordem Puma. Ten se vypjal k takovému výkonu, že vybojoval celkově čtvrtý nejrychlejší čas v absolutním pořadí, hned za třemi závodními speciály Mitsubishi Lancer. O druhé místo bojovali Dominik Tichý a Jan Reiss, v tomto pořadí se nakonec postavili na stupně vítězů.

edaTocna2Třída E2000
Michal Slováček havaroval v tréninku a definitivně dorazil těžce zkoušená svodidla, která už před ním dostala několik ran. Josef Čermák jr. úřadoval ve svém Renaultu Clio v divácky vděčném stylu a dosáhl na domácí trati zaslouženého vítězství mezi třinácti závodníky na startu. Druhé místo před stálými účastníky EDDA cupu vybojoval na Škodě Fabia TDI soutěžák Tomáš Zelenka po kvalitním a vyrovnaném výkonu. O třetí místo bojovali Libor Kotrmon na Škodě Octavia a Jindřich Šmied s Renaultem Clio. Rychlejší byl nakonec o necelé dvě sekundy pilot Octavie.

Třída E+2000
Osm jedců se postavilo na start v nejsilnější třídě. Nejrychlejší byl Tomáš Košek s Mitsubishi Lancer EVO VI. O druhou příčku bojovali piloti týmu Svijany racing. Druhý nakonec dojel Tomáš Kučera s Mitsubishi Lancer EVO IX, třetí místo bral Lukáš Kubíček na druhém svijanském Lanceru.

Třída H1300
Objemově nejnižší třída historických závodních automobilů přivítala tucet jezdců, včetně jedné závodnice Pavly Vovsové, která se na start postavila se Škodou 120 LS. Vítězství si připsal Jaroslav Vosmek na Škodě 130 LR po velmi vyrovnaném souboji s Tomášem Nerudou na Škodě 110 L. O vítězství nakonec rozhodlo necelých osm desetin sekundy! Na třetím místě dojel Luboš Krameš se Škodou Rapid.

edaTocna3Třída H1600
Po velkém boji si pohár za vítězství odnesl Josef Srnský jr. se Škodu 130 LR. Druhý dojel Petr Kolečko se Škodou 130 LR a třetí Pavel Maier na Fordu Escort MkI. Na pátém místě skončila vítězka dámského poháru A. Zemanová jedoucí s Toyotou MR2.

Třída H2000
Ivo Král Volkswagenem Golf vyhrál třídu H2000 před Edou Paterou na Citroënu Visa. Na třetím místě dojel Ladislav Šteiner s BMW 320.

Třída H+2000
Mezi třinácti historiky v nejsilnější třídě byl nejrychlejší zkušený Josef Stočes s Mercedesem 190 2.3 16V Cosworth. Dan Tomek s BMW 325 po tvrdém souboji nakonec získal druhé místo, třetí skončil Robert Kacálek s BMW 530. Pořadí poháru Youngtimer, do kterého zasáhlo celkem třináct jezdců, kopírovalo na prvních třech místech pořadí v této třídě. Kromě toho se Dan Tomek stal vítězem juniorského poháru.

Kalendář závodů pro rok 2015
1.    Hradec Králové    04.04. – 04.04.2015
2.    Ještěd    25.04. – 25.04.2015
3.    Telnice    16.05. – 17.05.2015
4.    Kdyně – Koráb    30.05. – 31.05.2015
5.    Radotín – Zadní Kopanina    20.06. – 20.06.2015
6.    Zbraslav – Točná    04.07. – 04.07.2015
7.    Vrchlabí – Benecko    08.08. – 09.08.2015
8.    Bečov nad Teplou – Krásno    05.09. – 06.09.2015
9.    ZAV Kozákov    19.09. – 19.09.2015
10.    Stará Živohošť    03.10. – 04.10.2015

 

Mohlo by vás zajímat

st2
Štajf zvýšil náskok v ERC2
ra_perex
Enge si připsal vítězství na Road America
Triumf Citroënu na domácí půdě
Triumf Citroënu na domácí půdě