Citroeny C3 WRC nachystány na argentinské dobrodružství

Seriál WRC míří do Argentiny k pátému dějství, po Mexiku teprve druhému na šotolině. Posádky Citroën Total World Rally Teamu, Sébastien Ogier – Julien Ingrassia a Esapekka Lapii – Janne Ferm, budou opět těžit z podpory vášnivých fanoušků, kteří jsou pro tuto soutěž typičtí. Obě posádky hodlají ukázat podobnou rychlost, jakou předvedly před půldruhým měsícem na tratích kolem Leónu a pokračovat v sérii umístění na pódiu.

Vítězové na dosavadní jediné šotolinové rallye v Mexiku 2019 Sébastien Ogier – Julien Ingrassia se vrací na povrch, na kterém těží ze své rychlosti. Se sedmi nejlepšími časy na rychlostních zkouškách včetně Power Stage se v Mexiku minulý měsíc pohybovali na vysoké výkonnostní úrovni. Není proto vůbec překvapivé, že do tohoto kola šampionátu vstupují s vysokými ambicemi, byť se tato šotolinová rallye poněkud liší od té v Mexiku.

Francouzská dvojice skončila na pódiu na argentinské rallye už čtyřikrát při devíti startech, a tak by mohla těžit ze znalosti zdejších tratí. Může také vycházet ze zkušeností Citroën Total World Rally Teamu, který si v Argentině připsal už deset prvenství. V minulosti velmi často vyjížděli na trať soutěže jako první, nicméně jak je známo, podmínky na šotolinových tratích se zlepšují s každým odjetým autem (první vozy trať lidově řečeno čistí). Tentokráte budou startovat z druhé pozice, což je o trochu výhodnější, vzhledem k lehce se lepšícím podmínkám.

[the_ad_group id=“21″]

Esapekka Lappi a Janne Ferm mají výhodu v šesté startovní pozice pro první den. Nemají takové znalosti místních tratí jako jejich týmoví kolegové, neboť v Argentině budou startovat teprve podruhé. Skutečnost, že pojedou po vymetených cestách, může vyvážit menší zkušenosti. Dobrý pocit na konci maxické rallye a zajížděné časy na této soutěži jsou důkazem, zvyšující se důvěry v auto i pro druhou rallye na šotolině s C3 WRC.

„Vracíme se na šotolinu s tím, že bychom chtěli ukázat stejnou rychlost jako v Mexiku a pokračovat v naší letošní sérii umístění na pódiu. Musíme ale říci, že víme, nakolik náročné mohou být pro vozy tratě v Argentině, takže se do soutěže pustíme s respektem, jaký tratím přísluší. Sébastien a Julien se s tím ale určitě popasují. Oba budou mnohem více motivovaní, neboť tuto rallye, pravidelně se objevující v kalendáři mistrovství světa, ještě nevyhráli. Dobrý výkon ukázali Esapekka a Janne už v Mexiku při podobné znalosti tratí. Dávám jim vysoké naděje pro Argentinu, od které najezdili hodně dalších kilometrů v C3 WRC na povrchu, který je čeká,“ prohlásil Pierre Budar, šéf Citroën Racing Team.

Klíčová čísla podle Citroenu
– 18 rychlostních zkoušek na celkem 347,50 km.
– 43,8 km za hod. – takový je rozdíl mezi maximem (116,4 km za hod.) a minimem (72,6 km za hod.) průměrné rychlosti na měřených úsecích během loňského ročníku.
– 10 celkových vítězství má na kontě Citroën v Argentině: 3 vítězství s vozem Xsara WRC (2004, 2005 a 2006), 3 vítězství s C4 WRC (2007, 2008 a 2009), a 4 vítězství s DS3 WRC (2011, 2012, 2013 a 2015).

Základní údaje o argentinské rallye
Tratě jsou podobné jako loni, pro rok 2019 se jedná v podstatě jen o několik nových kilometrů na některých rychlostních zkouškách a na předposledním testu, který se jede v opačném směru s výjezdem z Mina Clavero na Giulio Cesare jako v roce 2017. Tyto nepatrné změny ale neznamenají, že by posádky a jejich týmy měly snadnější pozici. Rallye má na programu dvě velmi dlouhé etapy v pátek a v sobotu s celkovou kilometráží 145,92 km a 146,52 km.

Argentinská rallye je vždy náročná pro techniku, což je dáno hrubou šotolinou a také množstvím vodních brodů, ale často také itinerářem vedeným po široké škále cest. Rychlé tratě (průměrná rychlost přes 115 km za hod.) se zapuštěnými kameny čekají hlavně první den kolem Santa Rosa de Calamuchita, následované další pomalejší pasáží (s průměrnou rychlostí kolem 75 km za hod.) a úzkými partiemi s extrémně hrbolatým povrchem a také vysokými nadmořskými výškami přes 2000 metrů nad mořem, což je hodně náročné pro motory – v nedělní etapě mezi El Condor a Giulio Cesare.

PROGRAM RALLYE

Čtvrtek 25. dubna
10.00: Shakedown (4,25 km)
18.30: Start (Servisní park – Villa Carlos Paz)
19.08: RZ 1 – Super Special Villa Carlos Paz (1,90 km)
19.33: Uzavření servisního parku

Pátek 26. dubna
6.25: Start & servis A (Villa Carlos Paz – 15 min.)
8.08: RZ 2 – Las Bajadas – Villa Del Dique 1 (16,65 km)
8.55: RZ 3 – Amboy – Yacanto 1 (29,85 km)
10.08: RZ 4 – Santa Rosa – San Agustin 1 (23,44 km)
12.03: RZ 5 – Super Especial Fernet Branca 1 (6,04 km)
12.43: Servis B (Villa Carlos Paz – 40 min.)
14.51: RZ 6 – Las Bajadas – Villa Del Dique 2 (16,65 km)
15.38: RZ 7 – Amboy – Yacanto 2 (29,85 km)
16.51: RZ 8 – Santa Rosa – San Agustin 2 (23,44 km)
18.41: Flexi servis C (Villa Carlos Paz – 45 min.)

Sobota 27. dubna
6.57: Start & servis D (Villa Carlos Paz – 15 min.)
7.47: RZ 9 – Tanti – Mataderos 1 (13,92 km)
8.38: RZ 10 – Mataderos – Cuchilla Nevada 1 (22,67 km)
9.25: RZ 11 – Cuchilla Nevada – Characato 1 (33,65 km)
11.26: RZ 12 – Super Especial Fernet Branca 2 (6,04 km)
12.02: Servis E (Villa Carlos Paz – 40 min.)
13.17: RZ 13 – Tanti – Mataderos 2 (13,92 km)
14.08: RZ 14 – Mataderos – Cuchilla Nevada 2 (22,67 km)
14.55: RZ 15 – Cuchilla Nevada – Characato 2 (33,65 km)
16.55: Flexi servis F (Villa Carlos Paz – 45 min.)

Neděle 28. dubna
7.45: Servis G (Villa Carlos Paz – 15 min.)
9.08: RZ 16 – Copina – El Condor (16,43 km)
10.31: RZ 17 – Mina Clavero – Giulio Cesare (20,30 km)
12.18: RZ 18 – Power Stage El Condor (16,43 km)
14.01: Servis H (Villa Carlos Paz – 10 min.)
14.31: Cíl

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.