C3 WRC poprvé ochutná Chile

Šesté kolo sezóny, po Mexiku a Argentině třetí na šotolině, se odehraje v Chile, kde se mistrovství světa v rallye koná vůbec poprvé. S posádkami Sébastien Ogier – Julien Ingrassia a Esapekka Lappi – Janne Ferm má Citroën Total World Rally Team dobrou výchozí pozici, aby se pustil do boje se zbrusu novou výzvou.

Posádky mají na seznámení s novou tratí pouze dva průjezdy. Pro všechny jsou podmínky stejné. První jízda slouží k napsání rozpisu, při druhé se rozpis už jen upravuje. Dvě seznamovací jízdy jsou ale k dopilování jezdeckých poznámek málo a tak se další dílčí úpravy dělají i při samotném závodě. Pokud se rychlostní zkouška neopakuje, přijdou k užitku následující rok, samozřejmě za předpokladu, že je daná RZ shodná.

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia se v Chile pokusí o páté umístění na pódiu v této sezoně. Leto brali prvenství v Monte Carlu a Mexiku a mezi nejlepšími třemi zakončili na Korsice (2.) a v Argentině (3.). I když stále s celým týmem pracují na finálním šotolinovém nastavení, vítězství v Mexiku a pódium v Argentině spolu s deseti vyhranými rychlostními zkouškami na těchto dvou podnicích potvrzují, že na šotolině jsou s autem v pohodě.

[the_ad_group id=“21″]

Vzhledem k tomu, že jsou v pořadí mistrovství světa na druhé pozici, budou v Chile soutěž zahajovat první den také jako druzí. To bna šotolinových tratích není úplně ideální pozice, protože budou tzv. čistit trať, na níž mohou být větší kameny. V případě deště to však může být výhodou, protože později startující posádky se za takových podmínek nezřídka musejí vypořádat s vyjetými kolejemi.

Esapekka Lappi a Janne Ferm potřebují nastřádat mnohem více kilometrů na šotolinovém povrchu v C3 WRC, a tak je jejich cílem zvyšovat rychlost v průběhu samotné soutěže a postupně využívat svého nesporného potenciálu. V případě chilské rallye jejich menší zkušenosti nebudou na překážku vyrovnanosti s ostatními, zkušenějšími posádkami v šampionátu, neboť znalost, resp. neznalost tratí je stejná.

Do páteční etapy se startuje v osm a je předpoklad, že bude sucho. V takovém případě budou tratě vymetené od uvolněné šotoliny a prachu pro vyšší startovní čísla, což by mělo přinést vyšší rychlosti. Jako čističi tratí poslouží právě první startující vozy.

Rychlý přejezd z Argentiny do Chile nedává šanci na testování, které je i tak mimo Evropu zakázané. Citroën Total World Rally Team se na podmínky v Chile připravoval během čtyřdenního testování v Portugalsku ještě před jihoamerickou částí sezony. Takto lze ale jen těžko simulovat podmínky, které budou přímo na místě.

Povrchy tratí v Argentině a Chile se navíc liší, inženýři Citroënu tak využívali všechny dostupné informace k přizpůsobení nastavení závodních speciálů C3 WRC. Hodně jim také napoví úvodní shakedown, který se uskuteční na typickém povrchu pro tuto soutěž a měl by potvrdit správnost směru, kterým se tým Citroën vydal. Shakedown startuje již dnes.

„Na nové rallye je pokaždé něco vzrušujícího. Tato rallye vypadá, že se pojede na úžasných tratích, které by měly udělat ze soutěže velice nepředvídatelný závod, navíc pro posádky, které jsou na tom co do zkušeností stejně. Seznamovací etapy budou rozhodující pro schopnost správného základního nastavení auta. Pak je tu ale ještě počasí, které může sehrát klíčovou roli. Jsme připravení poskytnout posádkám s C3 WRC vše, co bude v našich silách tak, abychom zajeli šesté po sobě jdoucí pódium tohoto roku také v Chile,“ prohlásil Pierre Budar, šéf Citroën Racing Teamu.

Klíčová data podle Citroenu
– 16 rychlostních zkoušek na 304,81 km.
– 30,72 km měří nejdelší rychlostní zkouška El Puma, která se v pátek jede dvakrát.
– Chile je mezi hostitelskými zeměmi v historii světového šampionátu 32. zemí.
– 63 členů týmu ve srovnání s 23 resp. 25 v Mexiku a Argentině.

Základní údaje o chilské rallye
– rallye má sice základnu v pobřežním městě Concepción (více než 220 000 obyvatel), rychlostní zkoušky jsou ale situovány do lesů na jihu mezi pobřežím Pacifiku a řekou Rio Biobio, druhou nejdelší v zemi.
– tratě budou pravděpodobně čisté, pokud počasí vydrží suché. V tom případě se očekávají docela plynulé a rychlé průjezdy. Počasí však může podobně jako v Argentině sehrát důležitou roli, protože květen bývá jedním z nejdeštivějších měsíců v této části Chile.
– páteční start obstará nejdelší etapa celého víkendu se závodní délkou 125,27 kilometrů zahrnující dva průjezdy na El Puma, nejdelší rychlostní zkoušce rallye.
– více než kdy jindy bude důležitý správný rozpis, protože posádky nemají k dispozici data z předchozích let. To dělá nový podnik ještě nevyzpytatelnějším a může to přinést i některé dramatické změny v pořadí.

PROGRAM RALLYE

Čtvrtek 9. května
10.00: Shakedown (6,45 km)

Pátek 10. května
6.30: Zahájení 1. dne
8.00: RZ 1 – El Pinar 1 (17,11 km)
9.33: RZ 2 – El Puma 1 (30,72 km)
10.36: RZ 3 – Espigado 1 (22,26 km)
12.51: Asistence A (Talcahuano – 40′)
15.24: RZ 4 – El Puma 2 (30,72 km)
16.27: RZ 5 – Espigado 2 (22,26 km)
18.40: RZ 6 – Concepcion – Bicentenario (2,20 km)
19.15: Flexi asistence B (Talcahuano – 45′)

Sobota 11. května
6.30: Zahájení a asistence C (Talcahuano – 15′)
8.08: RZ 7 – Rio Lia 1 (20,90 km)
9.08: TZ 8 – Maria Las Cruces 1 (23,09 km)
10.20: RZ 9 – Pelun 1 (16,59 km)
12.05: Asistence D (Talcahuano – 40′)
14.08: RZ 10 – Rio Lia 2 (20,90 km)
15.08: RZ 11 – Maria Las Cruces 2 (23,09 km)
16.20: RZ 12 – Pelun 2 (16,59 km)
17.45: Flexi asistence E (Talcahuano – 45’)

Neděle 12. května
7.00: Zahájení a asistence F (Talcahuano – 15’)
8.08: RZ 13 – Bio Bio 1 (12,52 km)
9.30: RZ 14 – Lircay (18,06 km)
10.20: RZ 15 – San Nicolàs (15,28 km)
12.18: RZ 16 – Bio Bio 2 Power Stage (12,52 km)
13.15: Cíl (Talcahuano)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.